Оценете темата:
  • 0 гласа - средно 0
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5

Иска стария мейл след хардресет
#1

Здравейте, имаме служебни таблети с андроид. След като някой напусне, им се връщат фабричните настройки, за да се изчистят лични данни и др.п. Проблем настъпва, когато тръгнем отново да ги ползваме. Искат стария мейл и не може да се продължи напред без него. А човекът, който е напуснал, с основание отказва да го даде, защото се опасява, че ще имаме достъп до личните му данни.

Моля за идея как да решим този неприятен проблем. Благодаря.

Xiaomi Redmi Note 10 Pro, Xiaomi Redmi 5 Plus, Lenovo P70
Цитирай
Аксесоари
#2

Когато напускат служителите ги накарайте да приведат устройството във вид който са го получили. Триенето на акаунта с който го ползват е достатъчен, след което се прави хард ресет. При по старите версии на андроид се правеха разни врътки. В нета има много клипчета за различните устройства, кал се прави байпас ма акаунта, но не всички сработват.
Другия вариант е да им удържите от последната заплата таблета, и много бързо ще ги оправят Smile
[-] 2 потребители изказват благодарност на Гост за това мнение:
  • ianpav_4444, mastodon
Цитирай
#3

Да подписват, че са отговорни и за изрядно върната техника, включително софтуерно да е използваема. Тоя проблем си е масов при компаниите, трявба и АйТи отделът да има друг подход, но за това трябва и да му бъде позволен такъв. Иначе могат поне да дават инструкции на напускащи как да процедират или пък да им изискват да идват на място, да нулират устройството както трябва. При нас колко айфони си стоят заключени... И то не само от напуснали, а от настоящи, които нито знаят какво е епълски акаунт, камо ли парола да помнят. Вярно че хем давам съвет, хем споделям как е в нашия отдел, ама аз не съм локален, та не се занимавам.
Цитирай
#4

@fifth_root по скоро "глубавите" компании го позволяват това (служителите които отговарят за това, и шефа който като е видял 1-ви случай такъв, не е предприел мерки това да не става). Досега в които компании да съм бил, на служителите се раздават винаги със сетнати служебни акаунти, така проблем няма нито с напускащи, нито с такива дето не си знаят паролите.
Цитирай
#5

(2020-09-15, 11:28:56)ndsbg написа:  @fifth_root по скоро "глубавите" компании го позволяват това (служителите които отговарят за това, и шефа който като е видял 1-ви случай такъв, не е предприел мерки това да не става). Досега в които компании да съм бил, на служителите се раздават винаги със сетнати служебни акаунти, така проблем няма нито с напускащи, нито с такива дето не си знаят паролите.

Какво да ти кажа, за мен това е нещо, което е лесно за управление и не би трябвало да е проблем, ама... Има го моментът, че моята е немска, а те се оказаха по-големи особняци, в някои отношения и идиоти, от французите - съпоставям ги, защото съм иначе френски възпитаник и дълго време съм общувал и работил с французи, но и като цяло френскоговорящи (белгийци, швейцарци, канадци).
Цитирай
#6

(2020-09-14, 17:46:11)Vi70 написа:  Когато напускат служителите ги накарайте да приведат устройството във вид който са го получили. Триенето на акаунта с който го ползват е достатъчен, след което се прави хард ресет. При по старите версии на андроид се правеха разни врътки. В нета има много клипчета за различните устройства, кал се прави байпас ма акаунта, но не всички сработват.
Другия вариант е да им удържите от последната заплата таблета, и много бързо ще ги оправят Smile
И като го направят, служителя ще ги осъди на мига в съда и то при това без пари понеже за тези процеси няма такси в съда. За да задържат каквато и да била сума е необходимо при напускането на работата да бъдат изплатени на служителя всички дължими суми от заплати не ползвани отпуски и т.н. След това фирмата има право да заведе дело и да претендира за някаква сума, но трябва да успее да осъди служителя. Когато напускаш без да си спазиш предизвестието за напускане, работодателя няма право да удържи средства в размера на заплатата за предизвестието (обикновено е 1  месец при редки случай може да е до 3 месеца). Служителят трябва с вносна бележка да преведе сумата по сметка на работодателя, а ако не го направи работодателя трябва по съдебен път да си търси парите от напусналия. С прости думи така седят нещата. А иначе най-добре е служителя да предостави данните за акаунта на работодателя и така.
[-] 1 потребител изказва благодарност на ivanov_km за това мнение:
  • romborak
Цитирай
#7

@ivanov_km това беше образно казано.
А за да се избегнат подобни съдебни разправии, се прави един протокол за получено устройство, като служителя е материалноотговорен за него.
Както казах, най лесно е при предаване да се изтрие лични акаунт и да се направи хард ресет.
Цитирай
#8

Така е в сериозните фирми се пуска така нареченият обходен лист, с който напускащият предава всичко предоставено му за ползване по време на изпълнение на служебните си задължения. Когато двете страни с разделят по цивилизован начин винаги има решение на подобни проблеми.
Цитирай
#9

То това и при обходните се случва, защото просто някои претупват. А и ако служителят е от типа "не знам какво е iCloud/Google акаунт" или "не помня пароли"...
Цитирай
#10

Ако таблета е самсунг има решение с Box за премахване на Google account.
За другите марки също има бокс-ове, друг е въпроса дали някой има такъв.

 MI 11 ULTRA 
При забелязано нарушение на правилата на форума , моля ползвайте бутона "Докладвай" ! ____________________


[-] 2 потребители изказват благодарност на Be6i4 за това мнение:
  • fifth_root, IoPetrov
Цитирай
#11

Даже нямам идея за какво говориш с тия Боксове. Засега го решихме този въпрос, като ги дадохме в сервиза за преинсталация. Пък ще видим какъв ще е резултатът.

Xiaomi Redmi Note 10 Pro, Xiaomi Redmi 5 Plus, Lenovo P70
Цитирай
#12

Мисля че ще е същия резултат, ако е само преинсталация на софтуера.

Изпратено от моят ELE-L29 с помощта на Tapatalk

Huawei P30
Цитирай
#13

Само преинсталация НЕ върши работа,след флаша на паметта-пак иска активиращият акаунт.Колкото по-висока е версията на Андро-толкова по-непреодолима е забраната.Модула за сигурност е в кернела,трябва да се форматира,което създава голяма опасност за устройството.Бокса е хардуерно устройство,което е съвместимо с чип-сета на устройството- включва се към устройството,чупи всички забрани и налива нов софт,с него се оправя всичко.Но е много скъпо,дори малките сервизи го нямат.
[-] 1 потребител изказва благодарност на vertexe за това мнение:
  • Be6i4
Цитирай
#14

Така е, мерси за допълнението. Имам за самсунг бокс, така че само за такъв телефон мога да помогна за махане на google Account.

 MI 11 ULTRA 
При забелязано нарушение на правилата на форума , моля ползвайте бутона "Докладвай" ! ____________________


Цитирай
#15

Дайте информация за таблета.Модел,марка?

Xiaomi Redmi Note 5 PRO 4/64GB
[-] 1 потребител изказва благодарност на bLck за това мнение:
  • kirilpr
Цитирай




Потребители разглеждащи темата: 1 гост(и)