Оценете темата:
  • 0 гласа - средно 0
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5

Разлики между купуване от оператор и от магазин
#1

Здравейте,

Не съм сигурен дали темата е за този раздел, ако не моля да я преместите Angel

Има ли някаква разлика между телефоните купени от оператор и купени от магазин освен цената и предварително инсталираните приложения? Най-вече ме интересува дали по някакъв начин операторът влияе на получаването на OTA ъпдейти.
Сегашният ми телефон уж беше Android enterprise recommended, но получи само един ОС ъпдейт и ~3 security ъпдейта. Не знам дали производителят, или операторът са виновни.
Цитирай
Аксесоари
#2

Има. Ако моделът не е сертифициран от оператора, може да няма поддръжка на VoLTE или 5G например. OTA ъпдейтите си зависят за кой регион е устройството, както и от самите производители на телефона. Комплектацията в някои случаи също може да е различна, но тя в повечето случаи не е толкова съществена в случая. При "екзотичните" брандове също така е и от значение с кой ROM се предлага на пазара или при оператора, така че и на това трябва да се обърне внимание, ако решиш да си закупиш такова. Гаранцията, както и сервизното обслужване също си имат значение, но това вече зависи откъде е закупено мобилното устройство.

 
[-] 2 потребители изказват благодарност на NoMaD за това мнение:
  • EvilDevil, jhoro
Цитирай
#3

Мерси! Тогава значи по-скоро няма недостатък при купуването от оператор? С такова впечатление оставам.
Цитирай
#4

Зависи на кой бранд/телефон си се спрял, защото операторите не предлагат доста модели, които иначе могат да се намерят на свободния пазар или при онлайн търговци.

 
[-] 1 потребител изказва благодарност на NoMaD за това мнение:
  • jhoro
Цитирай
#5

Galaxy A52s, има си го и свободно, и при Yettel, от които май ще мога да го взема.
Цитирай
#6

Добър избор, взимай го - няма да сбъркаш.

 
Цитирай
#7

Разликата е в подписването на договора и неустойката, която ще платиш при евентуално прекратяване. Ако телефона е в брой или на изплащане Х лв, а оператора го предлага без договор на У лв, при предсрочно прекратяване от твоя страна доплащаш разликата от Х до У. При закупуване от другаде в брой или на изплащане нямаш такъв проблем. Освен това операторските телефони слагат допълнителни приложения и пипат софтуера. Единствения + е, че го изплащаш за срока на договора/в повечето случаи 24м/ и даваш "на час по лъжичка", но понякога това излиза по-скъпо от плащане в брой/изплащане/ в техно магазин например. Патил съм с операторски телефон, и трудно бих се навил да го направя отново, въпреки че днешните условия не са като преди 10 г.

времето е като парите - никога не стига
[-] 2 потребители изказват благодарност на pepy1 за това мнение:
  • dessexc, jhoro
Цитирай
#8

Договор и без това си имам (технически не е мой, но все тая) и май скоро ще се преподписва. Ще си го платя наведнъж, така че и това не е много по-различно. Единствената видима за мен разлика е цената и затова питам. Какво визираш под "пипат софтуера", мен най-много точно софтуера ме интересува.
Цитирай
#9

Последните 5-6 години не съм забелязал да барат софтуера. Преди правиха някви неща, качваха приложения, заключваха сим модулите, качваха направо фърмуери специално за тях направени, но вече не го правят
Цитирай
#10

Няма пипане на софтуера, няма допълнителни техни приложения, няма операторски телефони - това тук вече е минало. По мои спомени последно айфоните ги заключваха към оператор до изтичане на договора, но и това беше много отдавна.

 
Цитирай




Потребители разглеждащи темата: 1 гост(и)