Анкета: Според Вас електромобилите по-вредни ли са за околната среда от колите с ДВГ? - Нямате права да гласувате в тази анкета.
Да, по-вредни са
34.48%
10
34.48%
Не, не са по-вредни
44.83%
13
44.83%
Все още не мога да преценя
20.69%
6
20.69%
* Вие гласувахте в анкетата Резултатите

Оценете темата:
  • 2 гласа - средно 5
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5

Според Вас електромобилите по-вредни ли са за околната среда от колите с ДВГ?
#1

[Изображение: hyundai-kona-ev-gas-cover-main-1590093484.jpg]

Според Вас електромобилите по-вредни ли са за околната среда от колите с ДВГ?

Samsung Galaxy Note 9 Midnight Black Apple iPhone 11 Pro Max Space Grey Apple iPhone 13 Pro Max Sierra Blue  Apple iPhone 15 Pro Max Black Titanium
[-] 1 потребител изказва благодарност на hazART за това мнение:
  • Be6i4
Цитирай
Аксесоари
#2

Странен въпрос!!!

За един електромобилит (сам по себе си) - сравнен с подобен, с ДВГ ли се пита или за сравнение на двете индустрии?

Всяка технология има „плюсове“ и „минуси“.
При електромобилите - плюс е това, че замърсяването ще е локализирано и по-лесно за управление.

- Учителю, каква е тайната на истинското щастие?
- Никога не спори с идиоти.
- Учителю, не съм съгласен, че точно това е тайната!
- Така е, прав си!
[-] 2 потребители изказват благодарност на jhoro за това мнение:
  • fu4ko, greenandroid
Цитирай
#3

Трябва да се калкулира въглеродните емисии, вредните отпадъци и отдадената температура при производството и последващото рециклиране на батериите и като цяло на колата. Отделно зарядките също ако тока за зареждане идва от ТЕЦ. Така че има много субективни фактори.

 Sony Ericsson experia X10I LG OPTIMUS 3D Samsung Galaxy Note 2. Note 3. Note 5. Samsung galaxy S8+, S10+ S20 Ultra S21 Ultra. S23 Ultra 1Tb
Цитирай
#4

Не знам, за всеки (може би) мотивиран плюс за електромобилите мигом се намира (може би) мотивиран минус. Не съм достатъчно технически грамотен по темата, за да имам обективно мнение, но нямам причина да не смятам, че привържениците на новото едва ли напират за колите на ток основно от загриженост за околната среда.

Въпрос на лобита е и ще продължи още дълго да е така, а аз ще продължа с дизеларката докато някоя от страните вземе значим превес.
Цитирай
#5

Мисля, че замърсяват по-малко от колите с вътрешно горене. В по-бедните страни замърсяват много повече над допустимото от закона, каране без катализатори, повредени двигатели, неизправни ламбда сонди, "затваране" на очите от тестерите когато колата минава годишен преглед и тн.
Колите с вътрешно горене нямат нито едно предимство пред електрическите, просто все още са скъпи.
Но едно е безспорно, това е бъдещето.
Намирам се в тази сфера и който не се настрой към новите коли просто остава без работа след 10 години, разбира се в Африка и Индия ще продължат да си карат тарайтиките бълвайки огромно количество вредни емииси без да ги еня за никого.
Електрическите също си имат свойте минуси, изисква се знания от хората които ги поддържат, смяната на батерия е сложна и има много системи които пазят батерия от прегравяне, но веднъж стигне ли до 100градуса, колата става бомба.
Смяната на батерия на хибридната е доста по-лесна процедура.
Нашите деца няма да знаят какво е кола САМО с вътрешно горене, електрическите коли са още далеч от масово ползване, но хибридите ще са навсякъде.

Galaxy Note 10 plus 
Galaxy S21 Ultra
Galaxy S23 Ultra
Galaxy S24 Ultra
[-] 2 потребители изказват благодарност на Victormihov за това мнение:
  • greenandroid, jhoro
Цитирай
#6

За замърсяването на едно място съм съгласен. Ще бъде в заводите.
Те производителите са принудени, че с тези закони, няма как.
Засега плюсовете за хората са, че няма синя зона, данъци и където може да зареждаш безплатно. Но все още са скъпи за повечето хора, особено в България.
А когато станат масови, не се знае, какво ще се измисли, за да може хората да плащат пак, както със сегашните коли.
А за смяната на батерията, те сменяват отделни клетки, какъв е смисъла да сменяват цяла батерия.

Samsung Galaxy Note 9 Midnight Black Apple iPhone 11 Pro Max Space Grey Apple iPhone 13 Pro Max Sierra Blue  Apple iPhone 15 Pro Max Black Titanium
Цитирай
#7

А какъв е смисълът - всеки да има собствен, индивидуален автомобил???
Без значение - как се задвижва.
П.С. Пиши с нормален шрифт

- Учителю, каква е тайната на истинското щастие?
- Никога не спори с идиоти.
- Учителю, не съм съгласен, че точно това е тайната!
- Така е, прав си!
Цитирай
#8

(2022-06-13, 21:19:35)jhoro написа:  А какъв е смисълът - всеки да има собствен, индивидуален автомобил???...
Доколкото има смисъл, той е в отчайващата липса на обществен транспорт, поне у нас е така. В нормалните държави можеш да се придвижиш от А до Б несравнимо по-лесно отколкото тук, където няма абсолютно никаква организация и координация между отделните видове обществен транспорт. В Прага, например, съчетанието автобус-трамвай-метро покрива предостатъчно голяма част от града до степен да пренебрегнеш личния си автомобил, да не говорим за други държави и градове.

У нас как да стане? Пример от ежедневието - налага ми се да се придвижа на 250 км. Има 1 директен автобус по никое време - не става; комбинация от 2 автобуса - пълен абсурд с висенето по мръсните автогари, пълни с бездомни кучета и съмнителни представители на малцинствата, готови да те преджобят всякак. Влак? Не ми се и говори за това...

Скачам в колата и отивам до Б за отрицателно време, елиминирайки всичко описано по-горе, което съвсем не е прецедент, а ежедневие. Дали наистина има смисъл от лично возило или няма?
[-] 1 потребител изказва благодарност на L1892 за това мнение:
  • jhoro
Цитирай
#9

(2022-06-13, 21:08:59)hazART написа:  А когато станат масови, не се знае, какво ще се измисли, за да може хората да плащат пак, както със сегашните коли.
А за смяната на батерията, те сменяват отделни клетки, какъв е смисъла да сменяват цяла батерия.

В развитите страни вече се плаща данък за собственост на електрическа кола.
Никой не казал,че ще бъде по-евтино от бензин, същото е , ако не и по-скъпо.
Смяна на отделно модули се случва само при хибридите и не е особено препоръчително, вдига живота на батерията съвсем малко, поставянето на нов модул не решава проблема с живота на батерията, батерията остава със същият живот като по-старите уж "здрави" модули и грешката P0A80 replace battery в повечето случаи след няколко месеца светва пак.
Предвид процедурата при смяна на батерия и работата и, се препоръчва смяна на цялата батерия или на всички модули (смяна на всички модули изисква повече работа)
Говорим за хибриди.
При Тесла например дето е 100% електрическа, модули няма.
Смяната на батерията там е няколко дни.
Дали замърсяват по-малко- ДА.
Колата почти винаги е в изправност и не замърсява, при колите с вътрешно горене, може да се кара без датчици, без катализатори и тн, понякога замърсяването от неизправна кола може да е много голямо и човека да си продължава да си кара, предвид че хибрида или електрическата кола няма как да върви без датчици, или дори и да върви пак няма замърсяване- опазването на околната среда в налице.

Galaxy Note 10 plus 
Galaxy S21 Ultra
Galaxy S23 Ultra
Galaxy S24 Ultra
[-] 1 потребител изказва благодарност на Victormihov за това мнение:
  • greenandroid
Цитирай
#10

Всеки един автомобил при производството си замърсява. В последствие автомобила с вътрешно горене замърсява в пъти повече само си помислете за 20години, колко чист въздух е превърнал в отровен..масла и д-р да не говорим за шума. Проблемът е друг в случая от тези 3.50лв. които плащаме на бензиностанциите половината отиват в държавния бюджет и трудно държавите ще могат да ги компенсират. Каквото и да си говорим става дума за пари

Изпратено от моят BE2029 с помощта на Tapatalk

Mate 50 pro
[-] 1 потребител изказва благодарност на pezilink за това мнение:
  • greenandroid
Цитирай
#11

С хибридните коли е по-лесно - 2 двигателя, използващи се според зависи, а и не се налага зареждане на батерия с кабели (изключвам плъг-ин, което намирам за несериозно), но изцяло електрическите имат фундаментален проблем с автономността си. Пробегът им е силно ограничен и докато не се намери нов начин за акумулиране на ел. енергията, не виждам как ДВГ ще идат за скраб.
Някак не си представям към днешна дата изцяло електрически тир, който ще превозва 20-30-40 тона на 2000 км - колко голяма като обем и тегло ще му е батерията и за колко време ще се зарежда?
[-] 1 потребител изказва благодарност на L1892 за това мнение:
  • jhoro
Цитирай
#12

Ами представи си го защото вече се случва и се използва.
Има и китайски производители конкуренти на Тесла с пробег едно зареждане 1000км.
Колкото до plug in имам колеги с хибридни коли plug in които идват на работа и се връщат без да ползват въобще двигателя с вътрешно горене (само ток) благодарение на зареждането на батерията от станцията на работното място и вкъщи.
Дистанцията е 10км и е абсолютно достатъчно за да не се включи двигателя с вътрешно горене.
Тези мои колеги замърсяват 0 като идват и отиват на работа, за големите градове plug in е страхотен.
Най-големият проблем за колите с вътрешно горене е co2, всички други отровни газове се елеминират със съответните системи които са инсталирани в новите коли.
Точно този газ се опитват да премахнат/намалят с произвеждането и налагането на хибриди/електрически коли.
Друго решение е сеене на много дървета.

Galaxy Note 10 plus 
Galaxy S21 Ultra
Galaxy S23 Ultra
Galaxy S24 Ultra
Цитирай
#13

Смяна на отделни модули се случва и при електрическите, даже в youtube има видеа на български за това.
Другото при електрическите е, че ако се кара с над 120км/ч по магистралата, батерията ще падне доста по-бързо.

Samsung Galaxy Note 9 Midnight Black Apple iPhone 11 Pro Max Space Grey Apple iPhone 13 Pro Max Sierra Blue  Apple iPhone 15 Pro Max Black Titanium
Цитирай
#14

Ютуб не са официалните оторизирани сервизи.
Сменяли сме и отделни модули.
Клиента плаща 2 пъти след 4 месеца.

Galaxy Note 10 plus 
Galaxy S21 Ultra
Galaxy S23 Ultra
Galaxy S24 Ultra
Цитирай
#15

(2022-06-14, 12:00:32)Victormihov написа:  ...Клиента плаща 2 пъти след 4 месеца.
Какво имаш предвид?
Цитирай
#16

Грешка за смяна на батерия изскача пак и трябва пак да се отваря всичко.
Клиента плаща два пъти работа.
Производителя задължава смяна на всички модули или смяна на цялата батерия.
Пробвал съм по "желание" на клиента смяна на само проблемните модули, предупреждавах го какво ще стане и ще плати 2 пъти работа.
И това и станаSmile
Чувал съм и за успешни процедури от колеги със смяна на отделни модули, държи около година с много късмет и това колко са износени "здравите" модули, но като цяло си е загуба на време.

Galaxy Note 10 plus 
Galaxy S21 Ultra
Galaxy S23 Ultra
Galaxy S24 Ultra
Цитирай
#17

(2022-06-14, 08:00:16)L1892 написа:  Доколкото има смисъл, той е в отчайващата липса на обществен транспорт, поне у нас е така.

У нас как да стане? Пример от ежедневието - налага ми се да се придвижа на 250 км. Има 1 директен автобус по никое време - не става; комбинация от 2 автобуса - пълен абсурд с висенето по мръсните автогари, пълни с бездомни кучета и съмнителни представители на малцинствата, готови да те преджобят всякак. Влак? Не ми се и говори за това...
Мислех, че темата е глобална, а не - за „у нас”, в нашият град, регион и държава.
И най-вече - за вътре-градско придвижване, а не за далечни дестинации.

(2022-06-14, 10:06:26)L1892 написа:  Някак не си представям към днешна дата изцяло електрически тир, който ще превозва 20-30-40 тона на 2000 км - колко голяма като обем и тегло ще му е батерията и за колко време ще се зарежда?
Представих си го - вози … само батерията.

- Учителю, каква е тайната на истинското щастие?
- Никога не спори с идиоти.
- Учителю, не съм съгласен, че точно това е тайната!
- Така е, прав си!
Цитирай
#18

Тук обясняват подробно.
И къде пише, че производителят задължава смяна на цялата батерия.
За какво да се сменява цяла батерия, като са за смяна само една част от проблемните модули, що за глупост.
То ако хората трябваше да сменяват цялата батерия, къде ще му излезе края.
Но в този канал може да се открият доста видеа, че като гледам victor какви ги пише.

Samsung Galaxy Note 9 Midnight Black Apple iPhone 11 Pro Max Space Grey Apple iPhone 13 Pro Max Sierra Blue  Apple iPhone 15 Pro Max Black Titanium
Цитирай
#19

Ти си прав винаги знаеме го.

Galaxy Note 10 plus 
Galaxy S21 Ultra
Galaxy S23 Ultra
Galaxy S24 Ultra
Цитирай
#20

(2022-06-14, 13:11:53)jhoro написа:  Мислех, че темата е глобална, а не - за „у нас”, в нашият град, регион и държава.
И най-вече - за вътре-градско придвижване, а не за далечни дестинации.

Че нали сме част от глобалния свят и ние - в нашия град, регион и държава, я! А движението не е само вътре-градко или за далечни дестинации, а комплект от двата вида. Има хора с всякакъв пробег, но колите не са с тясно предназначение и следва да стават за всякакви нужди. 

Нямам против електриката, но засега е много повече добро пожелание, отколкото реалност от моя гледна точка. Годишно изминавам средно 15-17000 км (не се гордея с това, налага ми се в повечето случаи) само с личния си автомобил, колко време ще трябва да вися по контактите... Затова и ако ще е с батерия, да не е плъг-ин, но и от това ще се въздържа.

Не знам какви прототипи тестват тук или там, може и да има с обещания за 1000 км автономност, но реално в Сан Франциско мой близък с неговата Тесла 3 минаваше с 1 зареждане максимум 300 км, при това без климатик и глезотии. Държа я няколко месеца и я разкара. 

За тировете е ясно, че няма да стане по този начин.
Цитирай
#21

victor, не, просто човека има сервиз и казва, че няма нужда да се сменява цялата батерия, а ти твърдиш точно обратното.
Е на кого да върваме, на теб ли или на човек, който се занимава с това.
И също така твърдиш неща, които са нелогични.

Samsung Galaxy Note 9 Midnight Black Apple iPhone 11 Pro Max Space Grey Apple iPhone 13 Pro Max Sierra Blue  Apple iPhone 15 Pro Max Black Titanium
[-] 1 потребител изказва благодарност на hazART за това мнение:
  • gazibarev
Цитирай
#22

(2022-06-14, 15:09:54)hazART написа:  victor, не, просто човека има сервиз и казва, че няма нужда да се сменява цялата батерия, а ти твърдиш точно обратното.

Преди да коментираме - има ли нужда или не - нека уточним за каква нужда става дума.
Най-грубо, в батерията има две неща - клетки и контролер.
Технически погледнато - може да се смени само дефектна клетка.
Но - ако контролера брои циклите - даже всички клетки да са нови, пак ще каже,че „батерията е за смяна”!

- Учителю, каква е тайната на истинското щастие?
- Никога не спори с идиоти.
- Учителю, не съм съгласен, че точно това е тайната!
- Така е, прав си!
Цитирай
#23

(2022-06-14, 15:09:54)hazART написа:  victor, не, просто човека има сервиз и казва, че няма нужда да се сменява цялата батерия, а ти твърдиш точно обратното.
Е на кого да върваме, на теб ли или на човек, който се занимава с това.
И също така твърдиш неща, които са нелогични.

Да, твърдя точно обратното, защото тук се продават официално хибриди и електрически коли, освен това работя в оторизиран сервиз, врътката с отделен модул може да сработи, но не е препоръчителна, като цяло цялата батерия е износена, просто дава грешка само на няколко модула.
Батерия на хибрида издържа около 10г, на електрическата и тя толкова.
Пак казвам, пробвал съм смяната на отделни модули, грешката се изтрива за месеци, ако има късмет за година.
Има всякакви врътки и със софтуера, но аз работя тясно свързано с производителя, има цялото официално обурудване, както и ъпдейти, диагностики, програмиране и всичко каквото е официално.
Не мисля, повече да влизам в подробности, в България са решили да поправят внесени коли от Сащ и е евтино да се сменят модули в не оторизирани сервизи- нямам против.
За мен лично е двойна работа и загуба времето на клиента, за той е най-важен.
Къде ще му излезе края с постоянна смяна на батерия, ами няма да му излезе, това е цената веднъж на 10г или нови модули, или цяла нова батерия.
Компютъра в самата батерия, брой цикли, но може да се нулира, има си цяла процедура от производителя как се сменя и как се програмира.
Толкова от мен по тази тема.

Galaxy Note 10 plus 
Galaxy S21 Ultra
Galaxy S23 Ultra
Galaxy S24 Ultra
Цитирай
#24

Малко излишен спор заформяте. Перничанина каза, че единствено и само на Тесла е проектирано да работи така, при другите марки не е така относно батерията. При всяка марка е различно, ако сте гледали видеото, виждате как се обслужва хюндай. Голяма е разликата с Тесла. Пък на и3 бмв трябва да се чист двигателя от прах - просто на тази марка и на този модел е така с батерията, на друга марка и модел по друг начин. Хибридите са сигурно още по различни, защото на практика там имаме 2 двигателя. Там те си помагат взаимно когато работят. Това видео го бях гледал преди известно време, сега си го припомних.

времето е като парите - никога не стига
Цитирай
#25

Не били вредни ли? Я да сметнем за един мегаватчас електроенергия колко въглища заминават в ТЕЦ? 1kW топлинна енергия се получава от изгарянето на 218гр. въглища. Но 1 kW топлинна не е 1 kW електроенергия а е в най добрия случай около 500W. Да сметнем за 1 мегаватчас. По най груби сметки за 1Mwh електроенергия се изгарят около 450 килограма кафяви въглища. А загубите спрямо ДВГ са големи. Двг превръща химическата и топлинна енергия на запалването на горивото в кинетична за въртене на коляновия вал. За електромобилите...Първо топлинната енергия в котела на ТЕЦ се превръща кинетична за въртене турбините и генератора..после генератора превръща кинетичната енергия от въртенето в електроенергия. После следват загуби по преносната мрежа от съпротивлението на далекопроводите и последвалото понижаване на волтажа. После имаме загуби в батериите.. След като попадне енергия в батерията на колата електрическата енергия отново се превръща в кинетична в електромотора на колата.
И така най кратко да.... по са екологични но само на местно ниво в града.
Биха били екологични само ако 100 ПРОЦЕНТА от електроенергията в батериите им е произведена от АЕЦ или възобновяеми енергийни източници. Което особено в бг няма как да се случи.

 Sony Ericsson experia X10I LG OPTIMUS 3D Samsung Galaxy Note 2. Note 3. Note 5. Samsung galaxy S8+, S10+ S20 Ultra S21 Ultra. S23 Ultra 1Tb
[-] 1 потребител изказва благодарност на gazibarev за това мнение:
  • milss
Цитирай




Потребители разглеждащи темата: 1 гост(и)