Оценете темата:
  • 0 гласа - средно 0
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5

Galaxy A53 отказва входящи обаждания?!
#1

Здравейте,

Някой да има решение за следния проблем? Чисто нов Galaxy A53, фабрични настройки, една сим карта (Виваком) в основния слот и съвсем случайно си решава дали да приеме обаждане и да звънне или да откаже като от другата страна се чува съобщението все едно е извън обхват или изключен! Примерно сутринта си звъни, но следобяда започват да се получават sms-и за пропуснати повиквания.

Два пъти беше в сервиз на Самсунг, като първия направо сменили основна платка + незнамсиквоси, а втория ми заявиха, че не могат да възпроизведат проблема. Интересното е, че като сложа друга карта в този апарат и това сякаш престава да се случва?! В същото време Виваком картата, с която този телефон дава проблема си работи безотказно в друг апарат, а и беше подменена физически.

Нито на телефона, нито при оператора има каквито и да било активни настройки, които да блокират номера или входящите като цяло.

Никаква идея какво се случва....
Цитирай
Аксесоари
#2

Има ли вкл. VoLTE?

Усмихни се . . . Животът е Хубав Smile
Samsung S24 Ultra 5G, S23 Ultra 5G, S22 Ultra 5G, S21 Ultra 5G, Note 20 Ultra 5G, Note 10+, Note 9, Note 8, Note 5, Note 3, Nokia 808, N8, 5800, N95, 6600, 6510, 5510
Цитирай
#3

S22+ с подобни проблеми при А1 до включването на VoLTE,да. Звънях да го активират, рестартирах и повее проблеми не е имало. Нещо се бъгва когато падне от 5G на 3G (H иконката) и дава заето а то пада заради липсата на пренос на глас през 4G.

Ако не е пуснат - пробвай. Аз така си реших проблем.
[-] 2 потребители изказват благодарност на Ivanov_1994 за това мнение:
  • dedepene, jhoro
Цитирай
#4

(2023-01-23, 21:49:56)Чо написа:  Има ли вкл. VoLTE?

да, включено е по подразбиране. Сега го изключих.

(2023-01-23, 21:53:57)Ivanov_1994 написа:  S22+ с подобни проблеми при А1 до включването на VoLTE,да. Звънях да го активират, рестартирах и повее проблеми не е имало. Нещо се бъгва когато падне от 5G на 3G (H иконката) и дава заето а то пада заради липсата на пренос на глас през 4G.

Ако не е пуснат - пробвай. Аз така си реших проблем.

Не разбрах - казваш, че на телефона е активирано, но и доставчика трябва изрично да активира VoLTE за абоната?
Цитирай
#5

Причината за проблемите е, че оперорите ни почнаха да ползват голяма част от честотнните ленти за 4G (900/1800/2100) и 5G (1800), за сметка на намаления капацитет на 3G (900/2100) и 2G (900/1800).

Тези телефони, които няма работещо VoLTE - при разговор, от 5G/4G пада на 3G или 2G мрежата, но когато няма свободен ресурс се случва това т.е. това FallBack (падане) не винаги сработва (и уж има чертички, но няма канал) и sms за пропуснато повикване (ако е активна и тази услуга).

За да е сигурно, че работи VoLTE отгоре (на Andorid) трябва да има VoLTE иконката, което изисква:

- телефона да го подддържа (не всички го имат)
- за оператора да е е разрешен във firmware на телефона - да я има съответната опция в менюто
- оператора да е пуснал услугата (уж за всички е пуснато, но на Vivacom и А1 особенно фирмените - трябва изирично да се поиска пускане на всеки един от номерата в групата)
- да има ims (и xcap) APNs

——————————————————

Име: A1 IMS
APN: ims
APN тип: ims
APN протокол: IPv4/IPv6
APN роуминг протокол: IPv4

Име: A1 hos
APN: hos
APN тип: xcap
APN протокол: IPv4/IPv6
APN роуминг протокол: IPv4

——————————————————

Име: Yettel IMS
APN: ims
APN тип: ims
APN протокол: IPv4/IPv6
APN роуминг протокол: IPv4


Yettel нямат xcap, или поне не съм го открил

——————————————————

Име: Vivacom IMS
APN: ims
APN тип: ims
APN протокол: IPv4/IPv6
APN роуминг протокол: IPv4

Име: Vivacom hos
APN: hos
APN тип: xcap
APN протокол: IPv4/IPv6
APN роуминг протокол: IPv4

- - -

В случая с две sim карти, когато едната се позлва за интернет - другата, може и да пропуска разговори и причината е начина по който телефона обсужва двете карти. Тъй като има само ЕДИН модем - телефона простоянно превключва между двете карти, за да следи дветете мрежи. При положение, че предимно втората е активна постоянно за интернет - понякога първата не се свързва толкова често.

Има НЕСТАДАРНО заообиконо решение:

Пренасочване "при липса на обхват/изключен" на първата към втората.
За целата и втората трявба да има "разговори", .т.е. да не е само data.
И при "отговаряне" ще се таксуват минути на първата за разговор към втората. (Ако има минути, ще ползва тях.)
Повечето телефони показват на коя карта е входящото повикване (случая със Samsung - показва от иконката на картата в SIM card manager).
Пренасочването се прави от менюто на телефона или с набиране *62*+359номера_на_втората#
(В този случай няма да има sms за пропуснати обаждания на първата, защото услугата ползва същия принцип.) 

От моите наблюдения на един от телефони с две карти е, че по-често има проблеми, когато картата, която ползвам е на 5G. Когато и двете са на до 4G, и двете имат VoLTE и е включена в SIM мениджъра "Превкл. на данни и архив. на повикв." - което може да ползва/превключва интенета и към другата карта - "пропуснатите разговори" са по-малко. Но за всеки сучий имам и пренасоване, от което разбирам кога са "пропуснати" - "показва", че ме търсят на втората карта.

Усмихни се . . . Животът е Хубав Smile
Samsung S24 Ultra 5G, S23 Ultra 5G, S22 Ultra 5G, S21 Ultra 5G, Note 20 Ultra 5G, Note 10+, Note 9, Note 8, Note 5, Note 3, Nokia 808, N8, 5800, N95, 6600, 6510, 5510
[-] 5 потребители изказват благодарност на Чо :) за това мнение:
  • Be6i4, dedepene, jhoro, truewarrior22, tsvetan24
Цитирай
#6

(2023-01-24, 14:26:06)Чо написа:  За да е сигурно, че работи VoLTE отгоре (на Andorid) трябва да има VoLTE иконката, което изисква:

- телефона да го подддържа (не всички го имат)
- за оператора да е е разрешен във firmware на телефона - да я има съответната опция в менюто
- оператора да е пуснал услугата (уж за всички е пуснато, но на Vivacom и А1 особенно фирмените - трябва изирично да се поиска пускане на всеки един от номерата в групата)
- да има ims (и xcap) APNs

Супер, много ти благодаря за насоките, защото се побърквам лекинко. Телефонът поддържа volte, ще направя тези APNs, ще звънна изрично да ми потвърдят, че е активиран за номера, само да подскажеш какво е второто. Как да проверя дали е разрешен във fw - само да го има като опция под connections или в някакво сервизно меню?

Пак голямо мерси!

EDIT: оказа се, че Виваком не активират volte на Galaxy a53 - не е в списъка с поддържани устройства! Също твърдят, че са получили комуникация от Самсунг, че последния ъпдейт отпреди коледа е причина за проблеми със свързаността на практически всички (!?) Самсунг устройства получили ъпдейта.

Последен опит преди да се опитам да го върна на търговеца - изключих от телефона volte, фиксирах го на 2g/3g, за да не ходи по други честоти и да прави после fallback....
Цитирай
#7

(2023-01-24, 17:48:11)dedepene написа:  Супер, много ти благодаря за насоките, защото се побърквам лекинко. Телефонът поддържа volte, ще направя тези APNs, ще звънна изрично да ми потвърдят, че е активиран за номера, само да подскажеш какво е второто. Как да проверя дали е разрешен във fw - само да го има като опция под connections или в някакво сервизно меню?

Пак голямо мерси!

Ако в Настройки > Връзки > Мобилни мрежи има VoLTE опция за включване - значи се поддържа. A53 поддържа VoLTE и за трите ни оператора.)
Ако има APNите - но не се виждат иконка/и Vo))LTE1 / Vo))LTE2 - то остава да не е активна услугата/ите при опеарора/ите.

Изглежда така (на 1 има на 2 няма):
[Изображение: 191207-VoLTE-Samsung-galaxy-s10-plus.jpg]

Друг сигурен метод е позвънявайки на някой остава 4G или 5G иконките по време на разговар и не пише H+, H, E или G.

По време на разговор може от Телефон, ако се набере *#0011# и за съответната карта има ред:
RAT:MO VoLTE, CODEC:AMR_NB(8K)
или
RAT:MO VoLTE, CODEC:AMR_WB(16K)
или
RAT:MO VoLTE, CODEC:EVS_SWB(32K)

Narow Band, Wide Band или Super Wide Band

При разговор с оператор (123) си е NB, разгооври с друг операор пак е NB, между потребители в мрежата, ако го поддържат идвете устройства става WB или SWB. В Телефон приложението още при набиране на разговор (както и при разговора) за WB или SWB показва малка иконка преди "Обаждане..." съответно HD или HD+

П.П.
Опитай пак през оператор, докато се свържеш с някой, който ще го активира.
Кажи, че е S22 (или друг от сайта им, който го поддържат.)
Ако не иска - затвори и след малко се обади на друг.

Усмихни се . . . Животът е Хубав Smile
Samsung S24 Ultra 5G, S23 Ultra 5G, S22 Ultra 5G, S21 Ultra 5G, Note 20 Ultra 5G, Note 10+, Note 9, Note 8, Note 5, Note 3, Nokia 808, N8, 5800, N95, 6600, 6510, 5510
[-] 2 потребители изказват благодарност на Чо :) за това мнение:
  • dedepene, tsvetan24
Цитирай
#8

Задължително без значение дали у-вото поддържа VoLTE то трябва да е активирано от страна на оператора - Motorola edge 20 и OnePlus NORD например поддържат технологията но А1 не ги поддържа и падат винаги на 3G, и ако няма свободен капацитет там директно затваря и получаваш SMS. Голяма простотия е.

Нещо ме съмнява проблема да е от ъпдейт на Samsung, как у-вото не се било поддържало, A53 е последния им модел...
Цитирай
#9

Бърз ъпдейт. Ограничих телефона от настройките да избира само 2G/3G мрежи и проблема изчезна....
Цитирай
#10

Значи проблема е в оператора-слаб сигнал.Мой колега имаше подобен проблем в тяхното село.При хубав сигнал на А1,започнали проблеми със сигнала,от А1 му казали да превключи на 3g,но той след доста оплаквания (писал е жалби)за проблема до оператора,се премести при виваком,сега е доволен.Може да се провери сигнала-настройки-за телефона-състояние-мобилна мрежа-сила на сигнала.


Прикачени файлове
.png Firefox_Screenshot_2023-01-30T10-16-12.519Z.png Размер: 85.76 KB  Сваляния: 81

Huawei P30
Цитирай
#11

(2023-01-30, 12:16:55)DoryanY написа:  Значи проблема е в оператора-слаб сигнал.Мой колега имаше подобен проблем в тяхното село.При хубав сигнал на А1,започнали проблеми със сигнала,от А1 му казали да превключи на 3g,но той след доста оплаквания (писал е жалби)за проблема до оператора,се премести при виваком,сега е доволен.Може да се провери сигнала-настройки-за телефона-състояние-мобилна мрежа-сила на сигнала.

Не, няма проблем със сигнала. Същата виваком карта в стария уауей си бачка перфектно на същото място с 4G свързаност. По-скоро проблемът се появява в движение, именно когато по една или друга причина се налага fallback на честоти без свободен капацитет.
Цитирай
#12

(2023-01-31, 10:57:04)dedepene написа:  Не, няма проблем със сигнала. Същата виваком карта в стария уауей си бачка перфектно на същото място с 4G свързаност. По-скоро проблемът се появява в движение, именно когато по една или друга причина се налага fallback на честоти без свободен капацитет.
Ето подобен проблем и от друга тема https://forum.androidbg.com/showthread.p...pid1726799

Huawei P30
[-] 1 потребител изказва благодарност на DoryanY за това мнение:
  • dedepene
Цитирай




Потребители разглеждащи темата: 1 гост(и)