Оценете темата:
  • 8 гласа - средно 3.63
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5

Гаранцията на вашето устройство остава, дори ако руутнете или мод
#1
Lightbulb 

[Изображение: Knox_Bootloader-root-warranty.png]



Всеки Android потребител някога се е чудил или пък продължава да се чуди, дали флашването на устройството му ще наруши гаранцията. Ако сте потребител в Европейския Съюз, отговорът е НЕ. Според европейските директиви, намеса в устройството, като Root, отключване на Bootloader или флашване на модифициран софтуер не би следвало да отменя гаранцията на устройството...


Към цялата статия -->

-
Цитирай
Аксесоари
#2

Някой давал ли е гаранционна Motorola с отключен bootloader в сервиз на Омниаком? И какво се случва - приемат, или връщат?

Moto E2 XT1524 / Stock 5.1 / Squid TWRP 3.0.2-r1
Цитирай
#3

Аз съм давал Motorola Milestone с отключен буутлоадер, рутнат и с къстъм ром и не е имало проблем(беше развален аудио жака). Само, че това е било през 2010(там някъде) сега не знам как е.
Цитирай
#4

Благодаря, Friz. Дано и по настоящем да е така, както и за в бъдеще. Питам от любопитство, защото говорителя ми спря преди време, но се оправи. Естествено, надявам се да не ми се налага сервиз, въпреки че имам гаранция с отключен bootloader.

Moto E2 XT1524 / Stock 5.1 / Squid TWRP 3.0.2-r1
Цитирай
#5

Ако устройството Ви дефектира след първите 6 месеца, но преди 2 годишния период, все още има покритие. Разликата е в това, че ако дефектът изникне сега, продавача може да предяви претенция, че дефекта е възникнал в резултат на нечии действия, и че се е получил в резултат на необичайна употреба на устройството (напр. бутоните може да дефектират от разлята течност). Но продавача трябва да докаже, че вашите действия са били причина за дефекта, за да има право да ви откаже гаранция. Общопризнато е от съдилищата, че освен ако няма признак за злоупотреба с устройството, дефектът е възникнал, защото устройството е било проблемно от самото начало.

Флаш, при който изгаря платка не е ли право да се откаже гаранцията ? (например при флаш на кернел за руут)
Цитирай
#6

Аз съм давал Galaxy S4 i9505 с Knox 0x1 на мой познат( Knox който, аз активирах ) след 1.3м ползване взет от Vodafone Espana защото губеше обхват. След 2 седмици му дадоха чисто нов S5 защото нямали S4 вече. До ден днешен никой не е питал за Knox. Knox е зор в САЩ в Европа не е така. А в БГ как е?

Поправям, Преинсталирам, Модифицирам Android и Windows
Цитирай
#7

В Бг ти трябва да докажеш, че телефона не е повреден от теб. Ако не ти се занимава с КЗП и с продавача пиеш студена вода и ...така. Да не говориме, че като ти е издраскан корпуса отказват гаранция за дефектирал дисплей! Логика няма, но мотив за отказ има.

времето е като парите - никога не стига
Цитирай
#8

Аз бях пращал една Моторола за издънен говорител някъде 2010. Върнаха ми го с отказана гаранция заради root и сложен Custom ROM.

pepy1 е прав. Тук ще направят всичко възможно да ти откажат гаранцията.
Цитирай
#9

Нещата доста се промениха за 6 години. Не само сервизите, но и самите ние, потребителите. Вече сме много по склонни да си отстояваме правата от колкото преди, в зората на андроид. Въпреки това, специално на мен ми се струва доста... "несериозно" да си дадеш телефона напълно къстъмизиран Smile
Цитирай
#10

Аз също не бих си оставил телефона така както го ползвам. Флашвам stock firmware и чак тогава го давам. Единствено отключения bootloader ме притеснява, но изглежда, че няма за какво.

Moto E2 XT1524 / Stock 5.1 / Squid TWRP 3.0.2-r1
Цитирай
#11

Ето на какво е способен софтуер даден от производителя, на официален сервиз. За мен това е основание за отказ от гаранция, особено ако го е правил човек който си няма понятие от тези неща. Сервизния техник няма как да знае това. Имея умишлено  съм го изтрил. Всичко зависи от добрата воля на техника, дали ще признае гаранцията или не!


Прикачени файлове Миниатюри
   

времето е като парите - никога не стига
Цитирай
#12

Автора на статията е цитирал европейски закон. Каква добра воля на техника? Има си закон и са длъжни да го спазват, а в наш интерес е да си отстояваме правата. Естествено, че сервизите се опитват да спестят средства и да изкарат виновен потребителя винаги, но закона си е закон. Та законите не са пожелателни и не се основават на добра воля, а на точно и конкретно описано правило. Всичко извън правилото са съчинения по картина и се квалифицира, като противозаконно.

Google Pixel 4 XL + Amazfit Bip
Историята ни учи, че нищо не научаваме от историята. ( Георг Хегел )
Цитирай
#13

Само да кажа , че сервизите не опитват да спестят пари.Всички части (+труд) се заплаща от производителя Wink (ако е оторизиран естествено)
И да , нужна е добрата воля на техника за да признае гаранцията - дали му се занимава или не Smile
Цитирай
#14

Не оспорвам фактите, но просто потребителите търсещи правата си са безкрайно малко. Случва се да има и такива които си мислят, че имат право - а всъщност нямат. Добре е ние потребителите да имаме някакви права, но малко са случаите в които те се спазват. Предполагам всички сте попадали на български е-магазини, в които гаранцията е 1 година на продаваната стока - това също е противозаконно, но никой не взима мерки /аз например не пазарувам от такива места/. В конкретния случай, според  статията може да изгорим може и да ни признаят гаранцията. И все пак се радвам, че тук се обсъждат подобни неща!

времето е като парите - никога не стига
Цитирай
#15

Именно за това е написана статията за да знаят повече хора, че имат права и да ги търсят. Което не значи естествено, че трябва да се злоупотребява, всеки трябва да знае какво прави и да го прави след като е обмислил последствията.

[Изображение: 21693249.jpg]
Цитирай
#16

Давам пример за един от оторизираните сервизи на Сони за България. Сони ги задължава при посещение в сервиз на техен телефон, да инсталират най-новия софтуер. Обаче при руут или пипан буутлоудер, софтуера го засича и не разрешава инсталация. От нея зависи плащането от компанията на сервиза, при положение че няма кой да плати гаранционния ремонт, той просто се отказва от сервиза. Не знам дали това е нарушение на закона , но е чисто бизнес интерес. Не правиш нещо , което няма кой да го плати, мисля че всички ще се съгласите с мен. Как бихте реагирали всички Вие ако във фиша със заплатата Ви пише, от 22 работни дни ще Ви се платят 18 - другите са дарение за името на фирмата например?

времето е като парите - никога не стига
Цитирай
#17

(2016-03-04, 15:56:41)simeonivanov22 написа:  И да , нужна е добрата воля на техника за да признае гаранцията - дали му се занимава или не Smile

Извинявай колега, но по-голяма глупост не бях чел. За каква добра воля на служителя говорим и какво значи дали му се занимава или не? Той е назначен на работа и има длъжностна харалтеристика, в която пише какво се задължава да върши за да получи заплата. Ако работи без заплащане, тогава съм напълно съгласен с теб.
Цитирай
#18

Имайте предвид, че много производители държат да им се изпращат дефектиралите части или уреди за анализ на повредите. В този случай добрата воля на сервизния техник няма никакво значение.

Samsung GALAXY S24+ [Marble Grey]
Цитирай
#19

Здравейте,аз съм нов в областа на Андроид и искам да попитам тъй като ползвам приложението кинг руут,което позволява работата на други приложения изискващи руут достъп.Ако видят и решат да се заяждат че имам инсталирано това приложение могат ли да отстояват правата си че е руутнато по този начин.Самото приложение се маха лесно и уж не оставя никакви следи,но ако сте запознати с него моля кажете ми така ли е или все пак някъде показва че е рутвано по някакъв начин.
Благодаря предварително
Цитирай
#20

Лично мое мнение ако съм производител е че всяка не регламентирана намеса в софтуера и слагане на различен от доставения от производителя би могъл да доведе до повреда и всяка една гаранционна претенция на модифицирано устройство трябва да бъде отказана.

 Sony Ericsson experia X10I LG OPTIMUS 3D Samsung Galaxy Note 2. Note 3. Note 5. Samsung galaxy S8+, S10+ S20 Ultra S21 Ultra. S23 Ultra 1Tb
Цитирай
#21

Ако ще си носите устройството в сервиз не го носете рутнато, а винаги с прясна преинсталация на стоков софтуер.

Поправям, Преинсталирам, Модифицирам Android и Windows
Цитирай
#22

gazibarev, в такъв случай, като си купиш устройство, не трябва да инсталираш нищо и да ползваш само това, коеото е предварително сложено. Щото и в маркета им калпав софтуер.
Както и да е, тук не става въпрос кой как вижда нещата, а какъв е законът. Който го е страх, да не бара и няма да има проблеми.

Galaxy ➡ Galaxy Nexus  ➡  HTC one ➡  LG Opposum ➡  Nexus 5  ➡ Xperia Z  ➡  MEIZU MX4  ➡  LG G3  ➡  Galaxy S6  ➡  Motorola Nexus 6 ➡ Nexus 5X ➡ S7 ➡ iPhone 7+ ➡ Oneplus 5 ➡ Mi A2 ➡ Mi 8 ➡ Mi 9
Цитирай
#23

Именно за това има защита.  За калпавите приложения.  Софтуера си е отворен но до толкова че да не бърка там дето може да окепази до степен за хардуерен ремонт.  Например в маркета няма приложения без руут достъп които да ти овърклокнат проца. ..

 Sony Ericsson experia X10I LG OPTIMUS 3D Samsung Galaxy Note 2. Note 3. Note 5. Samsung galaxy S8+, S10+ S20 Ultra S21 Ultra. S23 Ultra 1Tb
Цитирай
#24

gazibarev, не са един и два случаите на гръмнат knox заради kies. Дори и тук във форума имаше колеги с такъв проблем.
Цитирай
#25

А и не става въпрос за програми а за операционната система.

(2016-03-05, 12:37:01)vladdark написа:  gazibarev, не са един и два случаите на гръмнат knox заради kies. Дори и тук във форума имаше колеги с такъв проблем.

Възможно е да има пропуск ....или просто да са се опитвали да сложат фърмуер различен от техния product ccode

 Sony Ericsson experia X10I LG OPTIMUS 3D Samsung Galaxy Note 2. Note 3. Note 5. Samsung galaxy S8+, S10+ S20 Ultra S21 Ultra. S23 Ultra 1Tb
Цитирай




Потребители разглеждащи темата: 1 гост(и)