Оценете темата:
  • 0 гласа - средно 0
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5

Закупуване на нов S8 или втора ръка!?
#1

Здравейте!! Както се досещате от заглавието на темата ,какво ще ме посъветвате да направя.Примерно до сега съм нямал проблеми при покупка на телефон втора ръка и същевременно съм ги купувал на изгодна цена,но специално Осмиците вървят доста скъпо употребяваните имам предвид.Примерно един такъв телефон с оставащи гаранция 1 година се предлага средно за 750/850 лв ,като в някои магазини се предлагат за 860 нови .та се питам къде е логиката!,?

По конкретно става въпрос за тези сайтове и колко са доставерни


Прикачени файлове Миниатюри
   
Цитирай
Аксесоари
#2

В големите вериги цената им е с 200 лв +    аз от няколко години насам пари за чисто нов телефон не давам...  Предишният ми S6 го продадох за 280 лв. и за 400 взех S8( с лека забележка) от приятел и съм сигурен,че всичко друго точно. За парите които доплатих съм склонен да преглътна лека пукнатина в единия ъгъл на дисплея.

Samsung Galaxy S21 
Цитирай
#3

Бях пред същата дилема. Взех от тези сайтове. Заради следните неща:
1. Омръзна ми от тарикати-продавачи.
2. Попаднах на много на брой фалшиви гаранции. Документите им не бяха изрядни, като се вгледах дори на някои печатите им бяха фалшиви. Не знам дали изобщо попаднах на някаква автентична гаранция, може би и търсенето ми беше по-ограничено заради цвета (предимно заради това си взех нов)
3. Новото си е ново - няма драскотини, няма някакво износване и имаш 2г. гаранция.
4. Можеше по-рано да си спестя времето, усилието за втора ръка телефон, но го осъзнах след месец търсене и накрая си взех нов.

Когато купувах телефона проверих дали ще ми пробутат застоял в склад. Оказа се, че беше произведен месец и нещо по-рано от покупката.
Цитирай
#4

Няма по-добро от операторска гаранция или съответно техно-верига.Ето там ти е логиката.Получаваш истинска гаранция + на 100% телефон за нашия пазар.Правиш си сметката дали тоя измислен магазин ще ти уважи гаранцията при евентуална повреда и дали няма да си блъскаш главата после.Една приказка има-евтиното винаги излиза по-скъпо..до колко е възможно да ти се случи..ами залагам 80% минимум..

Galaxy S10+ Prism Black
Huawei Watch GT2 Pro
Цитирай
#5

Има достатъчно надеждни механизми за да си упражниш правото на гаранция при отказ от такава. Друг е въпросът, ако тръгнеш да слушаш какво ти казва другата страна като й се вържеш.
Цитирай
#6

Не всеки има нервите и времето да се занимава с "механизми"..радвам се,че ти ги имаш.

Galaxy S10+ Prism Black
Huawei Watch GT2 Pro
Цитирай
#7

Да де само, че при оператор или при техно верига, ще си по-сигурен, че няма да са некоректни, а и ако се стигне до сервиз ще е по-сигурно пак, както и ще се справят по-бързо, ще ти дадът друго устройство ако стане нещо, докато при магазини от pazaruvaj съм скептично настроен, макар и 1 път да съм поръчвал телефон, и то преди много години.

Samsung Galaxy Note 9 Midnight Black Apple iPhone 11 Pro Max Space Grey Apple iPhone 13 Pro Max Sierra Blue  Apple iPhone 15 Pro Max Black Titanium
Цитирай
#8

Тези, най-евтините предложения не са за предпочитане. Не се знае със сигурност, дали телефона не е изпипана китайска реплика, а и гаранцията в много от случаите е менте.
Ако не се купува от оператор е добре да се насочите към утвърден търговец с много продажби зад гърба си.
Има такива и винаги си купувам телефони от тях. При гаранционно събитие ми взеха телефона и в рамките на деня го закараха на Официалния сервиз на Самсунг. Оправиха ми телефона за няколко дни и пак при тях си го получих, работещ и с подпечатана гаранционна карта.
Ако се нуждаете от име ще го напиша, но дано не се счете за реклама. Цените при тях разбира се не са от най-евтините, но поне човек е сигурен, че получава оригинален продукт с валидна двугодишна гаранция.
Цитирай
#9

Ако си тарикат си взимаш телефона от OLX, пак от оператор,  неразпечатван, с 2 години гаранция с фактура, с касова бележка, чисто нов, и може да му свалиш цената даже. Big Grin

Samsung Galaxy Note 9 Midnight Black Apple iPhone 11 Pro Max Space Grey Apple iPhone 13 Pro Max Sierra Blue  Apple iPhone 15 Pro Max Black Titanium
Цитирай
#10

Много хора се оплакваха от ОЛХ ,че са им набутали ментета. Не бих рискувал за такъв скъп телефон да олекна с крупна сума.
Ще ме е яд до живот. Bu
Цитирай
#11

Защо си мислите, че само в такива магазини може да ви се случи отказ от гаранция? 

Ще ви дам пример със Сони и големи вериги - намокряш телефона с чиста вода и той спира да работи (положил си необходимата грижа преди това). Носиш го на ремонт при търговеца през 2014г. (например, тогава сертификата не беше толкова популярен колкото сега) и някакъв паун ти казва " к'ва гаранция? Гаранцията не покрива вода, ти откачен ли си?"
Може да се поразровите..
Не вярвам да има кой знае какви проблеми с чисто нов телефон Самсунг при новите партиди. Най-вероятно да прегори дисплея и да се наложи гаранция.. Но това зависи от начина на ползване. 
Всеки сам си решава за него, какво е най-добре. Затова е субективно.

Мен също се опитаха да ме метнат. Гаранцията беше без касов бон, само с печат. На печата нямаше номера на магазина. Продавачът- само гаранционната карта ще ти стигне за да ти ремонтират телефона. Сега гледам, че такъв потребител не съществува в olx, защо ли..
Цитирай
#12

Точно там е номера, в касовата бележка. Тези магазини с най-ниските цени просто не издават такава. Тоест продават си телефона на черно от всякъде. После без касова бележка ходи доказвай, от къде и кога си го взел пред сервиза. Гаранционна карта тип лист А4 със серийния номер на телефона и дата на закупуване не важи никъде.

iPhone 11 Pro + AirPods2 + Apple Watch 4
Samsung S20 Plus Samsung S10 Samsung Note 9
Цитирай
#13

Когато купуваш телефона чрез куриер, куриера ти издава документ. В него се съдържа услугата от куриера и продажбата. Там е договорът за продажба - имаш страни и предмет - цената и телефона. Просто следва да се носи при търговеца телефона, не при сервиза (както чета, че правят някои тук). Той като цяло има задължение да ти поправи телефона. Просто проблемите, които могат да станат тук са в повече при невнимане и незнание. До това заключение съм достигнал, затова и взех телефона по този начин - онлайн магазин.
А за липсващия касов бон, беше някакъв измамник, който твърдеше, че гаранцията е към Оранжевите. Там печатът не беше пълен, т.е е бил фалшив. Реших да си направя труда да отида до техен офис за да проверя дали в системата им излиза телефонът чрез представените от продавача (който си беше някакво ФЛ, прекупвач уж) документи - нямаше такъв. Поколебах се дали да сезирам съответните органи.
Цитирай
#14

А какво ще кажете за sitytel този сайт как е гледам че вървят 1000лв
Цитирай
#15

Те са от топ търговците в бранша, продават много бройки.
Хората принципно са доволни от тях, но се сещаш, че има и известен процент недоволни.
То угодия няма. Все на някой няма да угодят, точно както той иска.
Но, като цяло са сериозни и не са от вчера на този пазар. При тях принципно са оригинални телефоните, няма да ти набутат менте, в това можеш да си сигурен, а и гаранцията си е валидна.
Цитирай
#16

(2018-07-20, 16:29:11)galaxyhopper написа:  Когато купуваш телефона чрез куриер, куриера ти издава документ. В него се съдържа услугата от куриера и продажбата. Там е договорът за продажба - имаш страни и предмет - цената и телефона.

Това не е никакъв документ за пред сервиз. То и аз мога да взема телефон от някъде и да ти го пратя с наложен платеж по куриер. Ходи после с документа от наложения платеж да си търсиш правата. Трябва гаранция с прикрепен касов бон на фирмата продавач, не от куриера.

iPhone 11 Pro + AirPods2 + Apple Watch 4
Samsung S20 Plus Samsung S10 Samsung Note 9
Цитирай
#17

Колега, цитираш ме избирателно. Прочети внимателно какво съм написал след това, което си цитирал.
Ето ти малко аргументи и допълнителна яснота от Закона за защита на потребителите. "Продавачът е длъжен..", а не "сервизът". Сървизът е длъжен за продавача, защото те са си в договор. Ти не си в договор със сервизите, а с продавачът. Задължението за поправяне пада именно върху продавача с думите "продавачът е длъжен да приведе стоката". Той даже може да няма отношения със сервизи, но и да има и да няма, ти трябва да си получиш поправена стоката, теб не те грее.

Чл. 113. (1) (Нова - ДВ, бр. 18 от 2011 г.) Когато потребителската стока не съответства на договора за продажба, продавачът е длъжен да я приведе в съответствие с договора за продажба.
(2) (Предишна ал. 1 - ДВ, бр. 18 от 2011 г.) Привеждането на потребителската стока в съответствие с договора за продажба трябва да се извърши в рамките на един месец, считано от предявяването на рекламацията от потребителя.
(3) (Предишна ал. 2, изм. - ДВ, бр. 18 от 2011 г.) След изтичането на срока по ал. 2 потребителят има право да развали договора и да му бъде възстановена заплатената сума или да иска намаляване на цената на потребителската стока съгласно чл. 114.
(4) (Предишна ал. 3 - ДВ, бр. 18 от 2011 г.) Привеждането на потребителската стока в съответствие с договора за продажба е безплатно за потребителя. Той не дължи разходи за експедиране на потребителската стока или за материали и труд, свързани с ремонта и, и не трябва да понася значителни неудобства.
(5) (Предишна ал. 4 - ДВ, бр. 18 от 2011 г.) Потребителят може да иска и обезщетение за претърпените вследствие на несъответствието вреди.
Цитирай
#18

Аз не бих се занимавал с продавача, който да ми влачи телефона по сервизи 1 месец и дали ще има резултат или не, не се знае. Искам гаранция, с която да отида директно в оторизирания сервиз, прескачайки посредника продавач. На който му се разправя, да рискува, аз не бих.

iPhone 11 Pro + AirPods2 + Apple Watch 4
Samsung S20 Plus Samsung S10 Samsung Note 9
Цитирай
#19

Тук ти е новата възможност - разваляне на договора, чл. 113, ал.3.
Тея неща могат да се случат при всеки търговец.
Цитирай
#20

И не ги признават, моята осмица беше от един подобен магазин. Но ми беше за последно. Точно във форума, в раздела на lg g4 имаше случай в който такъв търговец не признаваше гаранцията. А и ако пък го вземе да го прави в някой техен сервиз уж, не се знае каква ще излезе.

Изпратено от моят BLA-L29 с помощта на Tapatalk
Цитирай
#21

Тия измислени сайтчета са на късмет какво ще уцелиш. Бягсй от тях. Най-добре телефон втора ръка, купуван от оператор или техно верига, с оставаща гаранция. Купувам редовно телефони през олх, стига да знаеш какво да гледаш и поне малко да внимаваш и разсъждаваш, няма какво да се случи.

Изпратено от моят SM-G935F с помощта на Tapatalk
[-] 1 потребител изказва благодарност на whitehart за това мнение:
  • lost in
Цитирай
#22

(2018-07-22, 07:35:19)whitehart написа:  Тия измислени сайтчета са на късмет какво ще уцелиш. Бягсй от тях. Най-добре телефон втора ръка, купуван от оператор или техно верига, с оставаща гаранция. Купувам редовно телефони през олх, стига да знаеш какво да гледаш и поне малко да внимаваш и разсъждаваш, няма какво да се случи.

Изпратено от моят SM-G935F с помощта на Tapatalk

То по принцип от там пазарувам и аз но мисля че много надуват цените за тел втора ръка
Цитирай
#23

Когато някой си знае стоката,той държи и на цената,нищо че било втора ръка
Ей такива, фрапантно евтини телефони,лично аз бягам от тях
Цитирай
#24

Моля някой да сподели как се държи батерията на 8мицата след известно време ползване,защото се говори че деградирали по бавно от предишните модели до 7ма серия говорим!
Цитирай
#25

Засега деградация не съм забелязала. Ползвам го от 5 май 2017г.

Над силата е само умението да я владеем!
Цитирай




Потребители разглеждащи темата: 1 гост(и)