2019-02-18, 10:50:45
Отдавна един от критериите за избор на нов смартфон за повечето потребители стана поддръжката на NFC технологията, осигуряваща възможност за безконтактни плащания. Поради тази причина вече дори и брандовете от втория ешелон се опитват да вкарат този модул в бюджетни смартфони, а да не говорим за флагманите. Но не всички брандове се придържат към позицията на безусловна употреба на NFC. Някои от тях са против, като се опитват бързо да се откажат от този компонент. Но защо?
Според анализатори, поне четирима популярни производители на смартфони се стремят да изоставят NFC устройства: Xiaomi, LG, Alcatel и Oppo. Само през последните три години те са намалили дела на смартфоните, които поддържат безконтактно плащане, от 3 до 25%. Това е доста странно, ако се вземе предвид, колко е популярна към момента NFC - безконтактна услуга, които ви позволява да плащате покупките си безопасно и без използването на карти и пари в брой.
Най-малък интерес към NFC идва от страна на Oppo. Само 3% от общия брой на своите смартфони към 2018 г. са били оборудвани с NFC спрямо 28% през 2015 г. При Xiaomi положението е малко по-добре, но и при тях процесът върви в същата насока: до края на 2018 г. в портфолиото на компанията този процент вече е по-малък от 9% на съвместимите с NFC устройства, докато преди три години те са почти още една трета. Alcatel през това време е намалило броя на смартфоните с поддръжка за безконтактно плащане почти два пъти - от 21 до 12%, а най-малкото от LG - от 69 до 55%.
Защо тези компании масово започват да се отказват от NFC?
Компаниите са фокусирани върху популяризирането на най-вече достъпни смартфони, а подкрепата за безконтактно плащане може значително да увеличи цената им. Освен това на производителя се налага да вложи средства в самия модул, а също и е необходимо да се оптимизира този компонент към изискванията на софтуера, което от своя страна също струва пари.
В допълнение, изричната неприязън на Oppo и Xiaomi към NFC може да се дължи на ориентацията на китайския пазар, където потребителите са свикнали с други платежни системи. Поради факта, че в Китай много онлайн услуги са забранени, този пазар от самото начало се разви напълно различно от пазарите на САЩ, Европа и т.н. Там се формира един напълно уникален метод за безконтактно плащане с помощта на Messenger WeChat и бот за четене на QR-кодове.
Източник: >>>>>>
Според анализатори, поне четирима популярни производители на смартфони се стремят да изоставят NFC устройства: Xiaomi, LG, Alcatel и Oppo. Само през последните три години те са намалили дела на смартфоните, които поддържат безконтактно плащане, от 3 до 25%. Това е доста странно, ако се вземе предвид, колко е популярна към момента NFC - безконтактна услуга, които ви позволява да плащате покупките си безопасно и без използването на карти и пари в брой.
Най-малък интерес към NFC идва от страна на Oppo. Само 3% от общия брой на своите смартфони към 2018 г. са били оборудвани с NFC спрямо 28% през 2015 г. При Xiaomi положението е малко по-добре, но и при тях процесът върви в същата насока: до края на 2018 г. в портфолиото на компанията този процент вече е по-малък от 9% на съвместимите с NFC устройства, докато преди три години те са почти още една трета. Alcatel през това време е намалило броя на смартфоните с поддръжка за безконтактно плащане почти два пъти - от 21 до 12%, а най-малкото от LG - от 69 до 55%.
Защо тези компании масово започват да се отказват от NFC?
Компаниите са фокусирани върху популяризирането на най-вече достъпни смартфони, а подкрепата за безконтактно плащане може значително да увеличи цената им. Освен това на производителя се налага да вложи средства в самия модул, а също и е необходимо да се оптимизира този компонент към изискванията на софтуера, което от своя страна също струва пари.
В допълнение, изричната неприязън на Oppo и Xiaomi към NFC може да се дължи на ориентацията на китайския пазар, където потребителите са свикнали с други платежни системи. Поради факта, че в Китай много онлайн услуги са забранени, този пазар от самото начало се разви напълно различно от пазарите на САЩ, Европа и т.н. Там се формира един напълно уникален метод за безконтактно плащане с помощта на Messenger WeChat и бот за четене на QR-кодове.
Източник: >>>>>>