Оценете темата:
  • 0 гласа - средно 0
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5

Проблем с камерата на Xperia X Compact
#1

Здравейте!
От един ъпдейт на софтуера камерата ми при пускане дава черен екран (с предната камера няма проблем). Нито едно приложение не успява да я отвори.
След 2-3 поредни рестарта на телефона камерата се оправя за малко - да речем 2 до 4 снимки и пак става само черен екран. Имам си на дисплея копче за снимка, настройки...
Дадох тел в сервиз, от който ми казаха, че са му правили диагностика, проверки, тестове - камерата като хардуер ми е здрава и заключението беше, че поради ъпдейт и явно несъвместимост с някое приложение се получава така.
Върнах тел във фабрични настройки - нямаше подобрение.
Писах на поддръжката на Sony - всичко, което ми предложиха го пробвах и не даде никакъв резултат.
Сега гледам, че съм с Android 8.0 Oreo, а има вече 9,0 Pie. Очаква ли се и кога ъпдейт?
Да ме насочите кой може да ми помогне с телефона (за София).
Купуван е от Теленор, извънгаранционен вече. От Теленор ми казаха да си купя нов.
Благодаря за вниманието и се извинявам ако съм задала някой некоректен въпрос.
Цитирай
Аксесоари
#2

От официално споделените от Сони устройства, твоето не присъства в изброените, които ще получат Андроид 9(Pie).
Варианта за твоето устройство, поне този, за който аз се сещам и предвид всичко, през което си минала до момента и разбира се при достатъчно познания и желание от човек по тази тема, е да се флашне телефона с предходната ти версия или компилация на Андроид, която е била преди тази актуализация споделена от теб, след която е започнал и проблема.
Разбира се другия вариант е търпение и изчакване на бъдеща актуализация на софтуера, вероятно само със смяна на съответната компилация, ако въобще се очертава модела да получи такава и да се види ще има ли положителен резултат по въпроса, камера.

Информация за актуализация на устройства Сони:
https://support.sonymobile.com/us/xperia...7bf0/#gref
И още:
http://www.xperiablog.net/2018/08/16/son...oid-9-pie/

Samsung Galaxy S23 Ultra Green
Galaxy Buds Pro
Galaxy Watch 6 Classic 47mm-Silver
TicWatch Pro 3
Цитирай
#3

Много благодаря за информацията. 
Ще търся друг сервиз. От този, в който беше тел ми казаха, че не могат да ми върнат стария андроид и да чакам ъпдейт.
Цитирай
#4

Не им се е занимавало вероятно, а и не е официален метода за това.
Официално чрез програмата на Сони, Xperia Companion, която предполагам биха използвали, не е възможно, но чрез Flashtool, която е за инсталиране на иначе официални софтуери и с предварително инсталирани драйвери за устройството, правилните стъпки, резултата към връщане на версията на Андроид или номер на компилацията, трябва да е положителен.
Надявам се да попаднеш на достатъчно отзивчиви и запознати/ компетентни с материята хора, които евентуално да извършат коректно процедурата по връщане на предходния фърмуер за модела устройство, което като цяло не е голяма философия, а е необходимо внимание и опит.

Samsung Galaxy S23 Ultra Green
Galaxy Buds Pro
Galaxy Watch 6 Classic 47mm-Silver
TicWatch Pro 3
Цитирай
#5

Странен проблем. Аз съм със същото устройство и с последната версия за модела 34.4.A.2.118 (https://xpericheck.com/device/F5321) като и Теленор са я получили. При мен подобен проблем няма, вярно имаше проблеми с падането на батерията и греене, там го оправих с repair през Xperia Companion. Ако не сте пробвали този вариант - пробвайте го, преди да ходите по сервизи.
Цитирай
#6

И аз потвърждавам като колегата @ddqnov, че нямам проблем. Ползваме вкъщи устройството със същата последна версия с ниво на сигурността от 01.09.2018 г. Телефона е взет от Виваком.

Huawei P20 Lite
Цитирай
#7

Именно поради липсата на други оплакали се с този проблем, но появата му при @Dice след дадената актуализация, както и евентуалните тестове (бегло споменати), през които е преминала, споделих предложението си за връщане към предходната версия, която е била инсталирана на телефона преди това.
Относно предложението на @ddqnov, което е да се използва програмата Xperia Companion и да се премине през поправка на софтуера, вярвам, че от сервиза поне това са извършили с цел изтриване на всичко инсталирано, тестове на чисто и заключението им според тях, че с хардуера всичко е наред.
Разбира се не пречи да се повтори за всеки случай, ако случайно и това не е било направено от сервиза.
Връзката на автора на темата с лице от поддръжката за Сони устройства, не става ясно през какви перипетии са я накарали да премине, тъй като не беше конкретна с техните предложения за решаване на казуса неработеща камера, но следва да са й го предложили, надявам се.
Ако са счели за достатъчно да препоръчат връщане към фабрични настройки и с това да приключат, явно е, че само са си "измили ръцете", колкото да отчитат дейност.

Samsung Galaxy S23 Ultra Green
Galaxy Buds Pro
Galaxy Watch 6 Classic 47mm-Silver
TicWatch Pro 3
Цитирай
#8

Много ви благодаря за съдействието! Не знам това дали е правено, което ddqnov предлагам. Може ли насоки как да си го направя? Такова приложение Sony Companion нямам на тел. Моля те да ми опишеш подробно. 

Вижте мейла от Sony, всичко опитах.


With regards to your inquiry, we would like to suggest you to try these methods one after the other. Verify whether the problem was solved after each method, before trying the next one.

Restart your Xperia X Compact mobile phone using the power key.
Should the issue persist we would like to suggest you to force the Camera app to stop, as follows:
Find and tap Settings > Apps & notifications > App info.
Find and tap the app you want to stop.
Tap FORCE STOP.

If the issue persists, you can try to clear the Camera app’s cache. Please note that clearing cache from an app will delete temporary files, frequently used by the app but without containing any personal data.
To clear cache from an app:
Find and tap Settings > Apps & notifications > App info.
Find and tap the app for which you want to clear cache.
Find and tap Storage > CLEAR CACHE.

If the issue persists, you can try to clear the Camera app’s data.
Please note that clearing data from an app will delete the app’s stored data permanently. This includes all files, settings, accounts, databases etc. 
To clear data from an app:
Find and tap Settings > Apps & notifications > App info.
Find and tap the app for which you want to clear data.
Find and tap Storage > CLEAR DATA.

We would also like to suggest you to use Safe mode to check if any downloaded applications are causing the problem. In Safe mode, your device starts with preinstalled software and applications only. If the camera works in Safe mode, it’s likely that one or more of your post-purchase downloaded applications are affecting the device negatively. If you're not sure which application is causing the problem, start by uninstalling the most recently downloaded application.
To enable Safe mode:
Turn off your device.
Press and hold down the power key.
When the Xperia logotype appears, release the power key, then press and hold the volume down key until Safe mode appears on the screen.

To exit Safe mode, restart the device.
Is the issue persists, we would like to suggest you to back up your data and perform Factory data reset in your Xperia X Compact mobile phone. Factory data reset erases all data on the device memory, including your Google account, system and app data settings as well as downloaded apps. This will delete all user-made settings and all user data on the device. You should therefore backup your data before proceeding on to perform a factory data reset.
To perform a factory data reset:
Make sure that you have backed up data stored on the internal storage that you want to keep before performing a factory data reset.
Find and tap Settings > System > Reset > Factory data reset.
Tap RESET PHONE / RESET TABLET.
If required, draw your screen unlock pattern or enter your screen unlock password or PIN to continue.
To confirm, tap ERASE EVERYTHING.

Should the issue remain after all the above steps, we would like to suggest you to visit one of our Authorized Service Centers, in order to have your Xperia X Compact mobile phone thoroughly checked.

За сервиза - нямам идея какви тестове и експерименти са му правили...
Днес питах в друг сервиз, казаха, че ще могат да му върнат старата версия. Просто не съм много сигурна, че това му е проблемът наистина.
Тъпото е, че тел иначе работи перфектно! За 2,5 г никакви проблеми не съм имала с него. И не съм готова да го сменя, но и без камера не си е работа. 
Цитирай
#9

Стъпките за работа с Xperia Companion, които те интересуват,  са от 2:50 минути нататък в споделения клип:


Успех.

.

Samsung Galaxy S23 Ultra Green
Galaxy Buds Pro
Galaxy Watch 6 Classic 47mm-Silver
TicWatch Pro 3
[-] 1 потребител изказва благодарност на Monipeev за това мнение:
  • GH0STFACE
Цитирай




Потребители разглеждащи темата: 1 гост(и)