Оценете темата:
  • 0 гласа - средно 0
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5

Наводнен Note 9
#1

Имах проблем с микрофона преди няколко месеца и два пъти изпращах апарата с сервиза на Telenor . Вчера при неволно изпускане във сладка вода на не повече от 30см дълбочина за секунди , телефона се напълни буквално с вода  Bu   вижда се влага вътре по камерите , съответно умря ....  Undecided . Предвид че слота на картите беше затворен съвсем сигурно дори беше в твърдия си кейс , не мога да разбера как е възможно това ?!?! Споменах ходенето в сервиза преди , защото предполагам в следствие на двете отваряния е нарушено уплътнение някъде . Сега предстои да го занеса утре в Telenor за изпращане в сервиз , но много се притеснявам , че ще имам главоболия с тях , не знам дали ще ми уважат гаранцията  , предвид че апарата е сертифициран като водо устойчив и никъде обаче не открих информация дали гаранцията покрива такава щета при това условие ?! Някой да се е сблъсквал с такъв проблем ?

Nokia N97 mini > Nokia N8 > Samsung Galaxy S3 > Iphone 7 >Samsung Galaxy Note 9>>Huawei P30 Pro
Цитирай
Аксесоари
#2

Аз пък щях да питам някой мокрил ли си е телефона и разни други експерименти да е правил? Че а моят не съм си играл още. Smile

П.П.

Би следвало да ти уважат гаранцията.

Sent from my SM-N960F using Tapatalk
Цитирай
#3

Играй си спокойно, ако не е отваряня няма проблеми. Само без директна и силна струя, басейн с хлорирана вода и море.

По темата: Не се покрива от гаранцията и на 99.99% ще те направят на балам, такъв дет не разбира и виновен.

Махни му слота за карта и всякви кейсове го слагай в ориз за 24 часа и стискай палци да работи след това

Galaxy S9+ > Note 10+ 5G > Mi 9 SE > P40 Pro > Mi 9 SE > OPPO Find X3 Pro 5G > iPhone 13 Mini Starlight 512GB > Z Flip 3 256GB + Galaxy Watch 4 Classic 46mm > iPhone 13 Pro Max + Apple Watch 7 45mm S22 Ultra 12/256 + Galaxy Watch 4 40mm VIVACOM  Heart
[-] 1 потребител изказва благодарност на BGDropche за това мнение:
  • Diego Armando
Цитирай
#4

Пише ли го някъде изрично, че не се покрива, защото не открих  Иначе за телефона няма шанс да се оправи, стоя с изваден слот в ориз но няма промяна  дори батерията се вижда че се е надула.

Nokia N97 mini > Nokia N8 > Samsung Galaxy S3 > Iphone 7 >Samsung Galaxy Note 9>>Huawei P30 Pro
Цитирай
#5

Махай батерията. Остави всичко друго в ориз още.

След време опитай да влезнеш в Download Mode

Galaxy S9+ > Note 10+ 5G > Mi 9 SE > P40 Pro > Mi 9 SE > OPPO Find X3 Pro 5G > iPhone 13 Mini Starlight 512GB > Z Flip 3 256GB + Galaxy Watch 4 Classic 46mm > iPhone 13 Pro Max + Apple Watch 7 45mm S22 Ultra 12/256 + Galaxy Watch 4 40mm VIVACOM  Heart
Цитирай
#6

Няма как да махна батерията, днес ще го нося за сервиз, ще видим.

Nokia N97 mini > Nokia N8 > Samsung Galaxy S3 > Iphone 7 >Samsung Galaxy Note 9>>Huawei P30 Pro
Цитирай
#7

Моят S2 оцеля въпреки, че не е воден. Работи до ден днешен. За щастие, когато падна във водата беше без капак и батерията се извади. Разглобих го, после подсуших всичко и отново започна да работи. Тогава нямах гаранция, но ако имах, то не бих си играл изобщо да го отварям и човъркам предвид това, че биха ме обвинили, че аз по някакъв начин съм причинил наводняването.

Ако на мен ми се беше случила тази работа бих отишъл при продавача и най-любезно бих обяснил какво се е случило, какъв сертификат притежава телефонът. Бих посочил изрядното видимо състояние и че пропускането на вода при инцидента се дължи вероятно на някакъв дефект или недобър ремонт.
И тъй като телефонът притежава този сертификат, то е следвало той да не пропусне вода и поради това искаш да бъде отремонтиран за сметка на продавача понеже има отклонение в качеството, съответно в характеристиките на телефона.

Ако ти откажат да го приемат за гаранционно обслужване, по спомен, следва да ти издадат някакъв документ. Имай на предвид, че те са равнопоставени с теб и могат, както често се случва, поради некадърност да ти твърдят всякакви глупости. От там с документа се отива в КЗП и обясняваш цялата ситуация включително за сертификата (защото едва ли са експерти във всичко) и те предприемат действия.
Вече, ако не те устройва тяхното решение бих те посъветвал за адвокат. Всички знаем колко струва апаратът, а то не е малко.
Цитирай
#8

Телефона е сертифициран с IP68, но това, не означава, че не пропуска вода. Води се водоустойчив (water resistant), а не водонепромокаем (waterproof). Поради тази причина гаранцията не покрива щети от влага и течности. Това, че телефона е с IP68 сертификат общо взето не означава нищо, просто са направили някакви малки неща, с които телефона ще издържи под вода за малко време (и при перфектни условия - на плитко, в сладка вода, за малко време). Ако например го изпуснеш в морето, където водата е солена, шанса да се прецака нараства много.

По темата - най-вероятно когато са ти ремонтирали телефона не са го затворили хубаво и затова после е имало вода навсякъде като си го изпуснал. За съжаление, най-вероятно няма да ти уважат гаранцията...но не пречи да опиташ, няма какво да губиш като цяло.

Още малко оффтопик: По принцип вътре в телефона има едни малки индикаторчета, като хартийки, които са бели на цвят. Ако вътре влезе вода, се оцветяват в червено. Така разбират в сервизите дали е попаднала вода или не. Ако отидеш за нещо напълно обикновено, примерно бутона не ти работи, но го отворят и видят, че един от индикаторите е червен, ще ти кажат, че е имало вода вътре и няма да уважат гаранцията. Тук пък става интересно, че то по принцип изобщо може да не е влизала вода в телефона ти. Ако работиш или стоиш доста време на място с висока влажност, заради промените в температурата може да се образува влага и пак да се оцветят тези индикатори. Общо взето цялата работа с този сертификат е ала бала...не си играйте излишно.
Цитирай
#9

www.samsung.com/bg:
"*IP68 рейтинг.
Рейтингът е базиран на тестови условия на потапяне до 1,5 метра в сладка вода в продължение на до 30 минути."

Ако съм водолаз метър и половина си е плитко.

И за да не изглежда, че се дразня, стандартът е общоприет. Това не са някакви лабораторни изследвания от Самсунг.

https://en.wikipedia.org/wiki/IP_Code
Цитирай
#10

Не са от Самсунг, от международен консорциум са, това е ясно. Може още малко да се поразровиш в интернет и да видиш, че Samsung и абсолютно всички други компании, които имат IP67/8 телефони, не приемат гаранционно телефони с Water Damage. Има изключения, ако се направиш на интересен пред съответния сервиз.

И за да не говоря празни приказки: https://www.samsung.com/levant/support/warranty/

"Accidents, Acts of God, lightning, water, fire, public disturbances, improper ventilation, voltage fluctuations or any cause beyond the control of SAMSUNG."

Още примери, дори разговор със служители на Samsung: https://www.consumeraffairs.com/news/moi...92617.html

"The customer service representative at the Samsung call center deflected when I told her that we dropped the phone in water for just a moment. The Galaxy S8 “is water resistant,” she said, “not waterproof.”"

Трябва да се прави разлика между Water resistant и Waterproof.
Цитирай
#11

Те и заради руута, отключване на буутлоудъри и разни такива не приемат гаранционно обслужване, ама много хора не четат директивата.

Аз имам договор за покупко - продажба с Теленор (примерно). Нямам договор със Самсунг.
Условията са уредени в договора. Договорите имат сила на закон за тези, които са ги сключили.

Ако такива условия има вече как ще се тълкува несъответствието между рекламата за IP68 и непокриването на качествата на сертификата се оставя на институциите. Във всички случаи те въвеждат в заблуждение, че стоката има дадено качество, а в случая го няма.
Цитирай
#12

Днес го оставих за сервиз в теленор. Ще видя какво ще кажат  но явно единствената надежда при отказ за гаранционно обслужване е жалба към КЗП.  Не ми е ясно обаче ,ако се стигне до това , как се процедира и какви документи е необходимо да предоставя .

Nokia N97 mini > Nokia N8 > Samsung Galaxy S3 > Iphone 7 >Samsung Galaxy Note 9>>Huawei P30 Pro
Цитирай
#13

(2019-08-02, 17:11:05)galaxyhopper написа:  Те и заради руута, отключване на буутлоудъри и разни такива не приемат гаранционно обслужване, ама много хора не четат директивата.

Аз имам договор за покупко - продажба с Теленор (примерно). Нямам договор със Самсунг.
Условията са уредени в договора. Договорите имат сила на закон за тези, които са ги сключили.

Ако такива условия има вече как ще се тълкува несъответствието между рекламата за IP68 и непокриването на качествата на сертификата се оставя на институциите. Във всички случаи те въвеждат в заблуждение, че стоката има дадено качество, а в случая го няма.

Абсолютно си прав. Договора ти е с Теленор, не със Самсунг. НО гаранцията се поема от Самсунг, виж си договорните отношения. Тъпо, но факт.

Да, заблуждават потребителите, но малко се оплакват, затова все още схемата върви. Затова и по-горе писах, че нахалните може и да имат успех. 

Просто малките букви в случая ги спасяват от много дела и т.н. Затова са толкова агресивни в рекламите. 

За руута е друго. При водата проблемите не са софтуерни, а хардуерни, затова е така.
Цитирай
#14

Моят договор е с онлайн търговец, затова написах примерно. Не съм чел договори на покупко-продажба с техника от оператори.

Точно проблемът е, че заблуждават. Доста недобросъвестно. Има някаква наименование на това. Според мен следва да бъдат глобени за това.

Не съм чел цялото ни законодателство (което е огромно), но ако се порови човек, ще има някаква уредба. Във всички случаи на несъответствие между закон и договор, несъответстващата клауза е нищожна.


Макар и никога да не съм ходил до КЗП, носиш документа, с които ти отказват (за да видят, че не си измисляш) и те ще ти помогнат и ще те напътстват какво им е нужно, какво да направиш.
Цитирай
#15

Говорите глупости. На всяка една стока гаранцията е към самия производител, защото производителя носи отговорност за това, което произвежда. Чрез търговеца просто стоката стига до крайния клиент.

iPhone 11 Pro + AirPods2 + Apple Watch 4
Samsung S20 Plus Samsung S10 Samsung Note 9
Цитирай
#16

(2019-08-02, 18:25:28)ivan_vylka написа:  Говорите глупости. На всяка една стока гаранцията е към самия производител, защото производителя носи отговорност за това, което произвежда. Чрез търговеца просто стоката стига до крайния клиент.
Точно това казах.
Цитирай
#17

Закон за защита на потребителите

Чл. 122. Потребителят има право на рекламация за всяко несъответствие на стоката с договореното, включително за стоки втора употреба, когато след доставката, при първоначалния преглед или при съхранението, монтажа, изпитванията или експлоатацията са открити несъответствия с договора за продажба.

Чл. 125. (1) Рекламацията се предявява пред търговеца или пред упълномощено от него лице.
(2) Рекламацията се подава устно или писмено.

§ 13. По смисъла на този закон:
2. (доп. - ДВ, бр. 64 от 2007 г., в сила от 08.09.2007 г.) "Търговец" е всяко физическо или юридическо лице, което продава или предлага за продажба стоки, предоставя услуги или сключва договор с потребител като част от своята търговска или професионална дейност в публичния или в частния сектор, както и всяко лице, което действа от негово име и за негова сметка.
3. "Производител" е всяко физическо или юридическо лице, което:
а) по занятие произвежда стоки в завършен вид или съществено променя или преправя стока с оглед пускането и на пазара;
б) се представя за производител, като поставя върху стоката, опаковката и или върху техническата или търговската документация за нея своето име или фирма, свой производствен или друг отличителен знак.
Цитирай
#18

(2019-08-02, 18:25:28)ivan_vylka написа:  Говорите глупости. На всяка една стока гаранцията е към самия производител, защото производителя носи отговорност за това, което произвежда. Чрез търговеца просто стоката стига до крайния клиент.
Точно това са локуми, теглени в махленската кръчма, без нужните знания, които колегата @Galaxyhopper услужливо прецеди и представи. Дори и да има жалейка пред КЗП, малко трудно колегата ще докаже, че апарата не е влизал на по дълбоко от 1,5 метра. Ако случайно има положителен резултат за колегата, това ще е само заради направен компромис, а не че законово са били задължени (както доста магазини в последно време правят, за да задържат/привлекат клиентите)
За да остана неразбран, аз също смятам, че "сами" заблуждава с рекламите за водоустойчивост, и че нашите сервизи, дори и оторизирани си оставят ръцете, но това е друга работа.
Цитирай
#19

Няма как да докажа ,че не е топен повече от 1.5м както не мога да имам доказателства, че е вината е тяхна в следствие на отварянето от тях. Но ще се опитам до край и със жалба в КЗП.  В отговор на запитването ми към съпорта на Samsung относно случката ми като ясно казах че е влязла вода вътре , ми бе отговорно, че ще бъде прегледан в сервиза и ако маркерите за влага са отчели такава, гаранцията няма да покрие...... "смях" голям

Nokia N97 mini > Nokia N8 > Samsung Galaxy S3 > Iphone 7 >Samsung Galaxy Note 9>>Huawei P30 Pro
Цитирай
#20

Всичките сервизчета в България са такива, буквално нищо не става от тях. Пълен смях. Някой като ми каже, е вземи си го телефона от тука да си има гаранция направо ме напушва смях.

Кофти случка, за съжаление най вероятно ще трябва да си закупиш друг телефон.

(2016-01-12, 22:56:09)AnVen написа:  Човек колкото и хубаво да живее, накрая получава бъг в телефона
Цитирай
#21

(2019-08-03, 13:59:22)achodemo написа:  Няма как да докажа ,че не е топен повече от 1.5м както не мога да имам доказателства, че е вината е тяхна в следствие на отварянето от тях. Но ще се опитам до край и със жалба в КЗП.  В отговор на запитването ми към съпорта на Samsung относно случката ми като ясно казах че е влязла вода вътре , ми бе отговорно, че ще бъде прегледан в сервиза и ако маркерите за влага са отчели такава, гаранцията няма да покрие...... "смях" голям

Не очаквам по друг начин да ти отговорят. Те там не разбират нищо (от собствен опит ти го пиша). Само си хабиш времето.
Аз се чудя, защо следва да доказваш нещо, което не твърдиш. След като те твърдят, че си го потопил под метър и половина, да го докажат те Smile Всеки следва да докаже фактите, които твърди.

При една нормална употреба на телефона и затворени слотове, няма как да си виновен ти, че е влязло вода особено, ако няма никакви видими забележки телефонът. Което довежда до мисълта, че има скрити недостатъци още при продажбата, т.е първоначално или в следствие на некачествени извършени ремонти.

Ако това се обясни пред КЗП, мисля че биха ти влезли в положение. Всичко това е добронамерен съвет, който всеки си преценява дали ще му е полезен или не.
[-] 2 потребители изказват благодарност на Гост за това мнение:
  • achodemo, Diego Armando
Цитирай
#22

Да , има логика в това което казваш.  Ще очаквам "вещото " становище от сервиза и после отивам в КЗП пък каквото стане,  трябва да се опита всичко. Най вече защото съм сигурен, че вината е на сервиза,  където нямаше да се наложи да ходи втори път, за второ отваряне,  ако след първия ремонт,  прецизния там работник не си беше оставил нежния отпечатък от пръст под стъклото на задната камера......

Nokia N97 mini > Nokia N8 > Samsung Galaxy S3 > Iphone 7 >Samsung Galaxy Note 9>>Huawei P30 Pro
Цитирай
#23

Както се очакваше : 

" Сервизна информация

Дата на приемане в сервиз2019-08-13

Заключение от сервизен инженер:
SAMSUNG NOTE 9 ОТКАЗАНО ГАРАНЦИОННО ОБСЛУЖВАНЕ, ПОРАДИ СЛЕДИ ОТ РАЗМИТ СТИКЕР ЗА ВЛАГА, НЕСПАЗВАНЕ НА УСЛОВИЯТА ПО СЕРТИФИКАТ IP68. 
ЦЕНА НА ЕВЕНТУАЛЕН РЕМОНТ (СМЯНА НА ОСНОВНА ПЛАТКА И ДИПСЛЕЙ ) 1200 ЛЕВА С ДДС . 

Гаранционно обслужване: Да  " 

Ще си имаме расправии относно " НЕСПАЗВАНЕ НА УСЛОВИЯТА ПО СЕРТИФИКАТ IP68 "      Angry 

Nokia N97 mini > Nokia N8 > Samsung Galaxy S3 > Iphone 7 >Samsung Galaxy Note 9>>Huawei P30 Pro
Цитирай
#24

Дръж ни в течение.Може да се включим с някакви идеи или помощ...

BENEFON DRAGON> Tellit Lems a66> ALCATEL ONE TOUCH 311> Simens A52> Simens C65> Sony Ericsson T100> SONY ERICSSON 
T 290> Nokia 6230> Nokia 2650> Panasonic VS6> Nokia N78>  HTC Wildfire S> Nokia Asha 200> Samsung i9105 Galaxy S II (S2) Plus> lg g4 leather back> Samsung Galaxy Note 9, Samsung Galaxy S23 Ultra Green.
Цитирай
#25

(2019-08-13, 11:56:05)achodemo написа:  Както се очакваше : 

" Сервизна информация

Дата на приемане в сервиз2019-08-13

Заключение от сервизен инженер:
SAMSUNG NOTE 9 ОТКАЗАНО ГАРАНЦИОННО ОБСЛУЖВАНЕ, ПОРАДИ СЛЕДИ ОТ РАЗМИТ СТИКЕР ЗА ВЛАГА, НЕСПАЗВАНЕ НА УСЛОВИЯТА ПО СЕРТИФИКАТ IP68. 
ЦЕНА НА ЕВЕНТУАЛЕН РЕМОНТ (СМЯНА НА ОСНОВНА ПЛАТКА И ДИПСЛЕЙ ) 1200 ЛЕВА С ДДС . 

Гаранционно обслужване: Да  " 

Ще си имаме расправии относно " НЕСПАЗВАНЕ НА УСЛОВИЯТА ПО СЕРТИФИКАТ IP68 "      Angry 
В такива случаи пиша до Самсунг Европа и надлежно предоставям всички документи, кореспонденция и обяснявам всичко на длъж и на шир. Обяснявам как масово се лъже в нашите сервизи и отливът на клиенти е огромен. Пипкаво е, но за сега винаги съм успявал. От там ги стягат малко. След като са ти отваряли телефона гаранционно, ТЕ трябва изрично да докажат, че не са си оставили ръцете. Защото това си е един нов апарат, за чийто ремонт можеш да им кажеш, че няма да плащаш и си поредният, който минава на друга марка.

Sent from my SM-N960F using Tapatalk

(2019-08-13, 11:56:05)achodemo написа:  Както се очакваше : 

" Сервизна информация

Дата на приемане в сервиз2019-08-13

Заключение от сервизен инженер:
SAMSUNG NOTE 9 ОТКАЗАНО ГАРАНЦИОННО ОБСЛУЖВАНЕ, ПОРАДИ СЛЕДИ ОТ РАЗМИТ СТИКЕР ЗА ВЛАГА, НЕСПАЗВАНЕ НА УСЛОВИЯТА ПО СЕРТИФИКАТ IP68. 
ЦЕНА НА ЕВЕНТУАЛЕН РЕМОНТ (СМЯНА НА ОСНОВНА ПЛАТКА И ДИПСЛЕЙ ) 1200 ЛЕВА С ДДС . 

Гаранционно обслужване: Да  " 

Ще си имаме расправии относно " НЕСПАЗВАНЕ НА УСЛОВИЯТА ПО СЕРТИФИКАТ IP68 "      Angry 
Също така да предоставят информация за сервизния инженер. Ако щеш дипломи, образование, с каква техника е констатирал проблемите. Също за предишните инженери. И си го искаш черно на бяло. Дори да дефинират неспазването на IP68, а не два реда Ахаля-бахаля...

Sent from my SM-N960F using Tapatalk
[-] 2 потребители изказват благодарност на Diego Armando за това мнение:
  • achodemo, saw888
Цитирай




Потребители разглеждащи темата: 1 гост(и)