Оценете темата:
  • 2 гласа - средно 3
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5

Samsung се готви да замени литиево-йонните батерии с графен
#1

Ѕаmѕung paзpaбoтвa бaтepии oт гpaфeн зa cвoитe cмapтфoни. По предварителна информация пъpвитe устройства с такъв тип батерия нa пaзapa можем да очакваме вече през cлeдвaщaтa гoдинa. Πpичинaтa зa тoзи xoд e бъpзoтo зapeждaнe, което за последните няколко години претърпя сериозен прогрес. C нoвия тип бaтepия, eднo пълнo зapeждaнe щe тpae oĸoлo 30 минyти. B oблacттa нa бaтepиитe зa cмapтфoни, нaпocлeдъĸ имa cepиoзeн нaпpeдъĸ. Kaпaцитeтът ce yвeличaвa, възмoжнocтитe зa бъpзo зapeждaнe cъщo, бeзжичнoтo зapeждaнe ce гoтви дa влeзe в eжeднeвиeтo ни. Изглeждa oбaчe, чe гpaфeнът мoжe дa пpeдлoжи пoвeчe oт тoвa.

[Изображение: 45e08ef7e14d7d5e2f15c7ca56fba74e-full.png]

Основният проблем, който инженерите на южнокорейската компания сега решават е увеличаването на капацитета и намаляването на цената на такива батерии. За момента графенът е най-добрата алтернатива на литиево-йонни батерии: притежава по-голям капацитет и не е склоннен към бърза дегенерация с течение на времето. Според други източници Samsung е завършила работата по такъв тип батерии още през 2018 г., но самата компания засега не е направила официални коментари по този въпрос.

Източник: >>>>>>>

 
Цитирай
Аксесоари
#2

Това го слушаме от сто години...

Samsung Galaxy A5 - Nokia 7+ - Xiaomi 12 Lite
Цитирай
#3

С това:
"...B oблacттa нa бaтepиитe зa cмapтфoни, нaпocлeдъĸ имa cepиoзeн нaпpeдъĸ. Kaпaцитeтът ce yвeличaвa, ..."

не съм съгласен, дори изобщо. Фактически от 2002-2003 година, от когато Ли-Ион (полимерните) батерии станаха стандарт, нищо не се променило. Имам дъррта моторала V3 с малка батериика, близо 1000мАч. Сегашните, дето са по 3000, 3000 и малко мАч, са горе-долу 3 пъти по-големи по обем. А високите класове МОБИФОН (от края на 90те, някой помни ли какво беше това) например Нокиа 650 също беше с такава батерия.
Така, че обобщено казано, последните 20! години батериите не са мръднали. Или не повече от 10%. Скока беше NiMH-> LiIon.
Цитирай
#4

А бързото зареждане защо го игнорирате?
Цитирай
#5

Ами не го игнорирам. Факт е че дъртата моторола все още може да държи ток, докато като разгледаш из форума, пълно е с оплаквания, че след година батериите деградират. А бързозарядни батерии си е имало и преди, само че ги ползваха основно за места, където се налага отдаване/зареждане на/с голям ток. Ето една картинка, която показва какво се случва когато зареждаш бързо и бавно:

[Изображение: ultra_fast_chart.jpg]
Цитирай
#6

Имам работещ Сони Експерия на която батерията още държи да не повярва човек, че е на поне 5 години. Нот 8, който е при мен е на 1 година и 10 месеца и нямам никакви проблеми с живота на батерията, все още си правя по 5 часа СОТ. Нормално е тези мощни телефони като направят две години да започнат да им карат по-малко батериите понеже приложнията през тези две години са вдигнали изискванията към хардуера. Самите телефони се справят с това но ако преди са впрягали 50% от възможностите да работи с приложението Х, след две години вече работят на 90, а може би и на 100% натовареност.
[-] 1 потребител изказва благодарност на ivanov_km за това мнение:
  • NaniG
Цитирай
#7

(2019-08-13, 21:15:49)jivkojj написа:  С това:
"...B oблacттa нa бaтepиитe зa cмapтфoни, нaпocлeдъĸ имa cepиoзeн нaпpeдъĸ. Kaпaцитeтът ce yвeличaвa, ..."

не съм съгласен, дори изобщо. Фактически от 2002-2003 година, от когато Ли-Ион (полимерните) батерии станаха стандарт, нищо не се променило. Имам дъррта моторала V3 с малка батериика, близо 1000мАч. Сегашните, дето са по 3000, 3000 и малко мАч, са горе-долу 3 пъти по-големи по обем. А високите класове МОБИФОН (от края на 90те, някой помни ли какво беше това) например Нокиа 650 също беше с такава батерия.
Така, че обобщено казано, последните 20! години батериите не са мръднали. Или не повече от 10%. Скока беше NiMH-> LiIon.
По принцип си прав, но сравнението ти е неуместно! Моторолата става само за Али, ало, но има цветен дисплей. Мобифоните също ставаха само за ало. Това ще реме, че циклите заряд-разряд са много по-малко, съответно живота на малкия капацитет батерия е по-голям. Сегашните телефони имат 3/4 г нет, от който приложенията се възползват доста, онлайн игри, навигации, споделяне на нет и т.н. Това води до по-бърз разряд, съответно заряд и така се набиват по-бързо циклите заряд-разряд, и се намалява живота на батерията. Бързото зареждане допълнително скапва батерията. Иначе има напредък на батериите като цяло. Като пример мога да дам тесла, значително увеличиха прехода с едно зареждане!

времето е като парите - никога не стига
Цитирай
#8

При автомобилите няма да коментирам, защото единствено закон и пълна забрана на ДВГ може да ме накара да купя електричка или дори хибрид. Карам V6 дизел в поддържано състояние, който не пуши и изхвърля много по-малко, отколкото занемарен чисто нов бензин със запушен катализатор, DPF и т.н. Да не говорим, че с това качество на нафтата екология не може да се гони. Но това са други теми за други форуми или за раздел в "общи приказки".

По въпроса с батериите - приложенията стават все по-тежки и по-тежки и колкото остарява един хардуер, повече сила трябва да впрегне в работата с тези приложения. Може софтуера да е добре оптимизиран и да не се отчете насичане или лаг, но спрямо батерията няма как да не се усети деградиране или намаление на SOT. Това, в комбинация с количествата зареждане във времето не може да не се окаже пагубно за батерия. Резил е, когато това се случва за по-малко от гаранционния период, в случая на много iPhone-и - за година или по-малко губят съществено капацитет, дори и опцията в settings (battery health) да отчита друго съм чел за осезаем спад в SOT/Stand-by. Не казвам, че е така при все iPhone (че ей сега ще ми излезе някой с 4-годишна ябълка да ми обяснява как батерията му е като нова), но по общо мнение (и личен опит от сменени 3 ябълки) батериите им куцат. В допълнение и ниския капацитет (позорно ниския бих казал за този клас и тези пари).
При Samsung след сменени доста техни апарати стигам до заключение, че Exynos в доста издания е не по-малко загряващ от Tegra 2 преди години, което се отразява отвратително на батерията. A5 2016 грееше до ниво да напука стъклото отзад (горещ телефон поставен на студена маса) , а да не говорим да го използваш по време на зареждане. На 11-тия месец и 3 часа SOT не можеше да направи, даже не повече от 2. За Note 7 да не говорим, там положението е...взривяващо.

Все пак поле за изява на Li-Ion има още много. Давам пример със стария ми P10 Lite, който при едночасова игра на Asphalt 9 на висока графика и във зарядно едва се загря. Не е грял никога и за 2-те си години батерията удря 5 часа SOT без да му мисли. Сега със P20 Lite засичам мъничко затопляне по време на зареждане, но нищо сериозно. Мисълта не ми е поредната тема за хвалене на чайниците, а че явно при някои софтуерната оптимизация и самия чип не позволяват това греене, както при други, а въпросното греене е в състояние да умъртви батерия със потенциал за 2-3 години за под една. В допълнение все по-тежките приложения и след някое друго обновление на OS с посредствена оптимизация и потенциала отива в кофата (друго сравнение щях да използвам, по-балканско, ама се въздържах).

Въпросната история с графена я чуваме отдавна, аз лично не бих експериментирал дори да се появи някакво у-во от Samsung с батерия, базирана на тази технология. Някак си на Samsung по отношение на батериите им нямам доверие, а и не бих експериментирал с технология, която още не се е доказала като стандарт. Може би след години, макар, че не е известно дали изобщо ще се появи в близките 10 подобно у-во.
Цитирай
#9

Със всичко съм съгласен само ще направя една вметка, че Самсунг Нот 7 напрактика не съществува. Беше пуснат, проблем с батерията след, което телефона беше изтеглен от пазара, деактивиран за използване, а всички закупили го бяха обезщетени. За новата батерия съм сигурен, че когато да се пусне ще е напълно безопасна и премислена като цяло. Дали това ще го видим в телефон през 2020г. или през 2021г. не е толкова важно според мен едно е ясно, че ще този момент ще настъпи.
Цитирай
#10

Даже съм чувал с ушите си: да се изключи и да се предадена капитана на самолета докато трае полета! Може би 2020 е рано, но би било добре. Така както чиповете стават все по-малки и по-мощни, защо и батериите да ме ги последват. Преди може би година, четох че японците също правят опити с графен за батерии

времето е като парите - никога не стига
Цитирай
#11

И да не се появи като технология в момента, Li-Ion има още много потенциал , стига да се заложи на добрата оптимизация и SoC, които не греят по примера на доста Exynos-и (и за да не ме обвинят във див фен на чайниците, знам, че с греенето има проблеми и големия P10, макар, че lite-а е най-студения телефон, който съм ползвал).
Това, в комплект с премерени и оптимизирани ъпдейти, които не замазват положението всеки път с появата си и с добър капацитет, почващ от 3000 до поне 4000-4500 mAh за високия клас (все пак там имаме 4K запис и гейминг на най-високо ниво), а не подигравки от типа на 1800, 2200 и т.н. при Apple. Иначе с тази си оптимизация iOS при капацитет от 4200 mAh би сътворила чудеса за собствениците на ябълки, но как иначе ще се дават пари всяка година за нова батерия....

То всъщност там е проблема, както и при колите - свършва гаранцията и почваш да плащаш скъпо за части с "програмиран" живот, които уж оригинални, но вадят живот на половината или 1/3 от първоначално вложените.

Именно поради тези икономически причини нещо не вярвам в историята с графена - ако такава батерия не губи капацитета си с години, зарежда се за 30 мин. и държи повече и в по-широк температурен диапазон, това означава, че няма да има нужда да се сменя ако искаш да ползваш пълноценно телефона си над 2 години (уж идеята при ябълките и новите iOS за 4-5 годишни апарати). Нещо икономически няма да ги кефи производителите при все, че скандали точно с Apple на тема батерии има всяка година, последния от който е, че battery health функцията не работи ако батерията не е оригинална (а дали не е и по-качествена от оригиналната, която едва изкарва година е въпрос с голяма трудност).

С една дума - нещо неизгодно ми се вижда за производителите подобна батерия...
Цитирай
#12

Тук греенето няма нищо общо! Става дума за по-бързо зареждане и по-дълъг живот. То дори и да кара една батериа повече от 2 години, самия хардуер и приложенията те принуждават да го смениш. Не флагманските апарати, не се поддържат повече от година като ОС. Лични наблюдения. Ето и повече инфо за графена, пробите не са от вчера, явно идва времето му.
https://www.graphene-info.com/graphene-batteries

времето е като парите - никога не стига
Цитирай
#13

Има, прегряването се отразява много зле на батерията си и дори да има потенциал за 2-3 години се амортизира доста по-бързо. Не е въпроса само в зареждането и бързината му, то и сега има доста бързи зарядни и батерии, въпроса е във времето да не деградира по този начин. Аз не разбирам каква е тая мания по бързото зареждане, вместо качеството му. По-добре да зареждам 2 часа, но да не деградира осезаемо за поне 2 години и половина, например, отколкото да се зарежда скоростно и да намаля живота си месец след месец.

Дали графена е решението ще видим. Мен ме интересува не бързината на зареждане, а качеството на батерията като цяло.
Цитирай
#14

Не съм съгласен с твърдението, че ОС на флагманите се поддържа само една година. Самсунг на флагманите предоставят две по горни версии на Андроид, а това са минимум две години. През третата година получат секюрити пачове, с което общо софт. поддръжка става три години.
Цитирай
#15

(2019-08-14, 14:21:52)ivanov_km написа:  Не съм съгласен с твърдението, че ОС на флагманите се поддържа само една година. Самсунг на флагманите предоставят две по горни версии на Андроид, а това са минимум две години. През третата година получат секюрити пачове, с което общо софт. поддръжка става три години.
В поста си колегата упоменава "Не флагманските апарати, не се поддържат повече от година като ОС".

 
Цитирай
#16

Със самсунг работата е на късмет. Аз имах Галакси Таб Про, който въпреки Про-то във името си го оставиха на 4.4, въпреки, че когато го купувах беше актуален вече 5, а имаше обещания че що го поддържат нагоре.

А "проблема" със бързите зарядни го решавам, като зареждам през ноща с нарочно за целта слябо зарядно. След 2 и 1/2 години ползване на S7, батерията си държеше колко в началото - заранта го свалям, вечерта е на 20%. И да, ексиносите здраво греят.
Цитирай
#17

Нека разделим нещата на няколко части.
1. Батериите с граафен са в пъти по добро нещо спрямо литиевите. Само факта, че литиевата батерия си е почти бомба след прегряване гори с пламък, и то сериозен. При даване на късо ефекта е същия първо се надува после се подпалва. За съжаление този проблем при литиевите батерии няма изгледи да бъде решен, няма и как. Другия малко известен факт за литиевите батерии е при възпламеняване химичната реакция която протича в батерията генерира всичко необходимо за потдържане на горенето. За това при гасене на електромобили пожарникарите ограничават огъня да не се разпространява и кротко си чакат да изгори каквото там има да гори.
Поради същата причина е и забраната за транспортиране на литиеви батерии със самолет.
2. Зареждане, с графенови батерии не съм се занимавал, но за литиеви като чуя и ми се изправя козината, следи се температурата на батерията при заряд, следи се тока през батерията и напрежението. Литиевата батерия става крайно опасно нещо при презареждане. Надува се и се подпалва.
До тук добре, освен негативните неща е редно да споменем, че литий-полимерните батерии нямат "мемори" ефект позволяват да се зареждат с ток доста над 2C без да има последствия за батерията.

3. Бързото зареждане, ако батерията е проектирана за бързо зареждане - то няма никакъв проблем да се зарежда така. Пример хуавей мате 20 про при бърз заряд почти не загрява, но има лека особеност свързана с описаното в точка две - като достигне 95 + процента контролера зареждащ батерията минава на нормален заряд и до 100% зарежда бавно.
Груби сметки на мате 20 про батерията се пълни за около час това означава, че тока на заряд е около 1.5C(има се в предвид 1.5хC, където C е капацитета в mah) Тоест тока е около 6.3А при 4200mah батерия.

Така че не загрява ли телефона прекалено ползвайте си бързия заряд без да се притеснявате.
[-] 1 потребител изказва благодарност на Гост за това мнение:
  • doktorra
Цитирай
#18

То така или иначе не само при Huawei, а при всички производители минеш ли 80% (или 90, в зависимост от марката и настройките на софтуера, които са направили) бързото се изключва и минава на бавно. При Huawei е така, да - до 90%, после даже светва в зелено LED лампичката за известие, макар, че не е на 100% и времето за 90-100% е повече от 50-80 с бързо. Така, че софтуера си го контролира това нещо.

За електромобилите няма да коментирам, че темата ще стане авто форум. Категорично против съм електромобилите, няма да си купя такъв, това е пълна идиотия. Същото и с автопилота. Вкупом - тесла.
Цитирай
#19

Здравейте! 

Какво става с таз технология....Очертава ли се в началото на следващата година да излиза телефон с графен?
Цитирай
#20

Не мисля, че ще е факт през 2020 г.
Цитирай
#21

(2019-11-15, 14:42:19)preparatos написа:   ...Какво става с таз технология....Очертава ли се в началото на следващата година да излиза телефон с графен?
Може би: Официално бе потвърдена графеновата акумулаторна батерия в Huawei P40

 
[-] 1 потребител изказва благодарност на NoMaD за това мнение:
  • ang
Цитирай
#22

Тази графенова батерия все едно телепортацията ще измислят. Много вълнения, много нещо. Ама аз преди да пипна и да минат 2 години реална употреба не бих бил толкова въодушевен. Явно има доста проблеми за изчистване след като от бая време се работи, но няма финален продукт.

Sent from my Galaxy Note 10+ using Tapatalk
Цитирай
#23

И да се появи графенова батерия догодина, ще е като с гъвкавите дисплеи, че може и по-зле: да я сложат в някоя бутикова версия на флагман с цена от минимум 2К долАрес...

Като гледам, чакаме я тая батерия по-дълго и от гъвкавите екрани, така че... Най-вероятно ще покажат прототипи, ако въобще покажат нещо.

(На слуховете за Хуауей бих се доверил дори по-малко, отколкото на тези за Самсунг)

Изпратено от моя Mi 9T

Cognosce te ipsum!
Цитирай
#24

(2019-12-24, 17:31:20)NoMaD написа:  Може би: Официално бе потвърдена графеновата акумулаторна батерия в Huawei P40

На тоз UniverseIce, повече вярвам, от колкото на редакторите на Калинчо....  Wink

(2019-12-25, 12:48:20)preparatos написа:  На тоз UniverseIce, повече вярвам, от колкото на редакторите на Калинчо....  Wink
Цитат:Can be confirmed to be false

This is a technology that is currently impossible.
Цитирай




Потребители разглеждащи темата: 1 гост(и)