Оценете темата:
  • 0 гласа - средно 0
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5

Дефектен Nokia 6.1
#1

Здравейте! Майка ми си закупи Nokia 6.1 от магазин ЗОРА във Велико Търново в началото на годината. Започна да го ползва, но след една две седмици телефона изключи, въпреки че беше на над 50% батерия и не реагираше нищо. Пробвах задържане на бутони, зарядно, компютър, нищо няма полза. Върнахме го и го пратиха на ремонт. След няколко седмици го върнаха от сервиза като казаха, че телефона не проявява проблеми. И въпреки това телефона работеше, но беше върнат със заводския софтуер (незнайно защо, след като не проявява проблеми). Майка ми си го взе, но след една две седмици се появи същия проблем. И тук да отбележа, че телефона не реагира по никакъв начин, но явно е включен, защото някой, ако и звънне дава свободно, а телефона не реагира. Върна го пак на магазина - пак сервиз - пак същото становище - няма проблеми. Телефона пак работеше, но отново върнат със заводския софтуер. Това стана и трети път, след което се свързахме с КЗП, но от там казаха, че нищо не могат да направят, понеже от сервиза казват, че телефона не проявява проблеми след диагностиката им. Магазина отказват, каквото и да е съдействие. Виждат на място, че телефона не работи (пращаха и видеоклип до сервиза как телефона не реагира), пращат го на ремонт и като го върне сервиза казват, че няма проблеми. КЗП и те казват, щом сервиза казва, че няма дефекти, значи няма какво да направят. А телефона вече е за 6ти път върнат със същия проблем. И естествено пак получаваме обаждане да отидем да си го вземем, защото отново работи.
Пиша тук, за да ми дадете идея какво да правя. Никой не може да защити правата ни. Телефона работи по няколко дни и блокира, сервиза не искат да признаят, че му има нещо и от там ЗОРА и КЗП казват - нищо не можем да направим. Как да процедираме?
Цитирай
Аксесоари
#2

По принцип след 3 ремонт на един и същи дефект, са длъжни да го заменят, да върнат парите или да предложат друг модел с доплащане например. И то каквото клиента си избере. КЗП знаят това много добре, щом има и клип/надявам се и ти да го имаш/ прати и снимка на 6 сервизирания от гаранционната карта и цитат от ЗЗП който е в твоя полза. Така ще оборищ КЗП и те ще са длъжни да съдействат. Другия вариант, който ми идва на прима-виста е Мая Манолова, там киснеш КЗП, че не си вършат работата за която им се плаща!

времето е като парите - никога не стига
Цитирай
#3

Въобще не ти трябва КЗП. На четвъртия път когато занесеш телефона са длъжни да го заменят или да ти върнат парите. Пише го в закона за защита на потребителите. Ако не искат в съда печелиш без проблем.
Цитирай
#4

Ами не искат, защото сервиза казвал, че няма проблем с устройството.
А не знам, ако ги съдя, дали няма да има много разходи и реално да нямам полза.
Цитирай
#5

Задължителна информация от Закона за защита на потребителите

Чл. 112. (1) При несъответствие на потребителската стока с договора за продажба потребителят има право да предяви рекламация, като поиска от продавача да приведе стоката в съответствие с договора за продажба. В този случай потребителят може да избира между извършване на ремонт на стоката или замяната й с нова, освен ако това е невъзможно или избраният от него начин за обезщетение е непропорционален в сравнение с другия.
(2) Смята се, че даден начин за обезщетяване на потребителя е непропорционален, ако неговото използване налага разходи на продавача, които в сравнение с другия начин на обезщетяване са неразумни, като се вземат предвид:
1. стойността на потребителската стока, ако нямаше липса на несъответствие;
2. значимостта на несъответствието;
3. възможността да се предложи на потребителя друг начин на обезщетяване, който не е свързан със значителни неудобства за него.
Чл. 113. (1) (Нова - ДВ, бр. 18 от 2011 г.) Когато потребителската стока не съответства на договора за продажба, продавачът е длъжен да я приведе в съответствие с договора за продажба.
(2) (Предишна ал. 1 - ДВ, бр. 18 от 2011 г.) Привеждането на потребителската стока в съответствие с договора за продажба трябва да се извърши в рамките на един месец, считано от предявяването на рекламацията от потребителя.
(3) (Предишна ал. 2, изм. - ДВ, бр. 18 от 2011 г.) След изтичането на срока по ал. 2 потребителят има право да развали договора и да му бъде възстановена заплатената сума или да иска намаляване на цената на потребителската стока съгласно чл. 114.
(4) (Предишна ал. 3 - ДВ, бр. 18 от 2011 г.) Привеждането на потребителската стока в съответствие с договора за продажба е безплатно за потребителя. Той не дължи разходи за експедиране на потребителската стока или за материали и труд, свързани с ремонта й, и не трябва да понася значителни неудобства.
(5) (Предишна ал. 4 - ДВ, бр. 18 от 2011 г.) Потребителят може да иска и обезщетение за претърпените вследствие на несъответствието вреди.
Чл. 114. (1) При несъответствие на потребителската стока с договора за продажба и когато потребителят не е удовлетворен от решаването на рекламацията по чл. 113, той има право на избор между една от следните възможности:
1. разваляне на договора и възстановяване на заплатената от него сума;
2. намаляване на цената.
(2) Потребителят не може да претендира за възстановяване на заплатената сума или за намаляване цената на стоката, когато търговецът се съгласи да бъде извършена замяна на потребителската стока с нова или да се поправи стоката в рамките на един месец от предявяване на рекламацията от потребителя.
(3) (Нова – ДВ, бр. 61 от 2014 г., в сила от 25.07.2014 г.) Търговецът е длъжен да удовлетвори искане за разваляне на договора и да възстанови заплатената от потребителя сума, когато след като е удовлетворил три рекламации на потребителя чрез извършване на ремонт на една и съща стока, в рамките на срока на гаранцията по чл. 115, е налице следваща поява на несъответствие на стоката с договора за продажба.
(4) (Предишна ал. 3 – ДВ, бр. 61 от 2014 г., в сила от 25.07.2014 г.) Потребителят не може да претендира за разваляне на договора, ако несъответствието на потребителската стока с договора е незначително.
Чл. 115. (1) Потребителят може да упражни правото си по този раздел в срок до две години, считано от доставянето на потребителската стока.
(2) Срокът по ал. 1 спира да тече през времето, необходимо за поправката или замяната на потребителската стока или за постигане на споразумение между продавача и потребителя за решаване на спора.
(3) Упражняването на правото на потребителя по ал. 1 не е обвързано с никакъв друг срок за предявяване на иск, различен от срока по ал. 1




Пробвай първо на КЗП-то да им пратиш това + снимка на горанционната карта+ видеото

времето е като парите - никога не стига
Цитирай
#6

Всичко е направено. И от КЗП се свързаха с нас и казаха, че щом сервиза излиза със становище, че телефона не е повреден, те няма какво да направят. Майка ми говори с тях и казва да дойдат на място и да видят, че телефона не работи. КЗП казват - ние не сме сервиз, щом сервиза казва, че няма проблем, значи нищо не можем да направим. А имаме 6 протокола за изпращане за ремонт и становището е едно и също - повреда няма. И все пак го връщат с началния софтуер от миналата година. Ние им обясняваме, че сервиза не ни интересува. Ние имаме отношение само с магазина. Магазина го приема 6 пъти за ремонт и го връща работещ и се оправдават пак, че сервиза казва няма проблем. Направо откачихме. Реално и КЗП и ЗОРА се оправдават със сервиза. Но той сервиза може да си пише каквото си поиска.
Като обобщение - сервиза казва, че не е извършил никакъв ремонт, защото телефона няма проблем и за това не можем да се облегнем на това по горе за 3 еднакви повреди. Те си държат на тяхното, че телефона няма дефекти, а магазина видя 6 пъти, че телефона не реагира.
Цитирай
#7

Това направо си е подигравка с клиента. Опитай се да говориш с управителя на Зора откъдето е купен. Щом го приемат за ремонт нали виждат , че не работи. Те иначе няма да го вземат и дадат на сервиз.
Цитирай
#8

Да и с управителя говорихме. И той видя, че телефона не работи. И тя майка ми казва на момента - айде включете го и повече няма да ме чуете - и той вика - ами да, не работи. ПРащат го на сервиза и след седмица се обаждат - ами елате да си го вземете, телефона си е добре. Това продължава месеци наред.
А имаше и период от 1-2 седмици, в които казахме - няма да го вземем - и той управителя вика, че ще го тества няколко дни да види добре ли е. И последния път като направи пак проблема, той лично е казал на майка ми - ами да той и тук отказа на няколко пъти. Реално и в магазина виждат, че телефона е дефектен и продължават да слушат сервиза и казват, че нищо не решават. Управителя дори говори с някакъв представител на Нокиа да разгледа случая и ние се обнадеждихме и преди два дни пак обаджане (но не от управителя) - ами елате да си вземете телефона. Откачена работа...
Цитирай
#9

Поискахте ли от КЗП съдействие да упражните правото си да ви върнат /възстановят сумата и прикритите договора.?

Изпратено от моят MI 8 с помощта на Tapatalk

Moto Edge 30 Neo // Chromebook //  Мi NOte 10
Dropbox - До 100 GB свободно място за файлове: http://db.tt/aK2wrMQl
Цитирай
#10

Кой е този сервиз дето се гаври така?
Цитирай
#11

КЗП казва не може да съдейства, защото сервиза казва, че няма повреда.
Сервиза е БУЛГРАМ ЕООД София, ул. Чипровци 97
Цитирай
#12

Да завърта се омагьосаният кръг. Сервиза е над всички, скапана държава. Защо не се обърнете директно към представителите на Nokia за България? Занесете им телефона лично където кажат за да видят на какъв сервиз разчитат.
Цитирай
#13

Параграф 22. Намерили са пропуск в закона и така могат да те мотаят докато изтече гаранцията или не се откажеш да се занимаваш.
Цитирай
#14

Една колежка имаше подобен проблем с един Самсунг закупен от Технополис. Влиза 5 пъти в сервиза и връщаха телефона със становище, че нищо му няма. Естествено работеше 2-3 дни и отново блокираше.
Посъветвах я да се оплаче в КЗП щом телефона е влизал в сервиз повече от 3 пъти. С гаранционната карта, касовата бележка и протоколите отиде в КЗП. От там й казаха, че нищо не могат да направят, защото в нито един протокол от сервиза не пише, че е правено нещо по телефона и че бил изправен. Един вид си "измиват ръцете", че им е пратен здрав телефон въпреки приемо-предавателния протокол от Технополис, че апарата не работи.
Моя съвет е - ако имате възможност да занесете телефона директно в сервиза. Тогава те(сервиза) ще ви напишат приемен протокол,че телефона не работи и да видим с какво становище ще ви върнат апарата. Приемат го неработещ, нищо не му правят, а ви го връщат работещ. Тогава те ще са поставени в абсурдна позиция и няма да могат да си "измиват ръцете" с посредника(в случая Зора), че един вид са им пратили работещ телефон.
Успех. Дано нещата се развият във ваша полза.
Цитирай
#15

Знаеш ли как се е развила ситуацията, защото е 1:1?

Мислехме го това да го занесем директно в сервиза, но сервиза е в София и реално, ако трябва 3 пъти да го правим това ще падне и голямо пътуване и много средства и още една камара нерви. А и смятам, че това е работа на ЗОРА. Ние имаме взаимоотношение с тях, не ни интересува къде си поправят техниката. Ако отидем 3 пъти до сервиза за станат 3 протокола за ремонт, това са 150-200 лева за гориво, а реално телефона струва 350.
По клоня към варианта да съдим ЗОРА. Ще хвърлим пари, но ще искаме някакво по-голямо обезщетение, а не само цената на апарата. Смятам, че съдията като види 6 бележки попълнени от служители на ЗОРА, в които изрично е написано, че телефона не реагира по никакъв начин, ще разбере, че наистина телефона има проблем. Те служителите няма да го напишат и да го пратят за ремонт, ако няма проблем. А сервиза, че си излиза с техни си становища, вече си е техен проблем. Не виждам за сега друго разрешение.
Цитирай
#16

Отказа се поради същите причини които споменаваш - пари и време. Телефона беше под 300 лв., а трябваше да пътува поне три пъти от Стара Загора до София и обратно.
Цитирай
#17

Нали сме "във" евпора и всичко "става лесно". Та искат бои, затова не става. Няма смисъл да ги съдиш щото много пари. Ходи ги насери за 7мия ти път.

Аз още на 3тия път щях да хода да им разказвам играта, и да чуят всички в магазина дето са вътре какви измамници са. Без бои де Big Grin На думи ги насери.

Galaxy S9+ > Note 10+ 5G > Mi 9 SE > P40 Pro > Mi 9 SE > OPPO Find X3 Pro 5G > iPhone 13 Mini Starlight 512GB > Z Flip 3 256GB + Galaxy Watch 4 Classic 46mm > iPhone 13 Pro Max + Apple Watch 7 45mm S22 Ultra 12/256 + Galaxy Watch 4 40mm VIVACOM  Heart
Цитирай
#18

Файда никаква. Те тея хора имам чувството, че са малоумни. С очите си виждат, че телефона не работи и пак не предприемат нищо, защото сервиза така казал...
Цитирай
#19

А нали се сещате, че в сервиза го тестват по определени начини и се оказва, че телефона работи. Няма кой в сервиза да седи и да цъка някакъв телефон с дни само и само да види как работи. Сами казвате, че управителя на веригата магазини ви е съдействал с каквото може, че дори си е играл с телефона с дни. Какво искате от него? КЗП какво да направи при положение, че телефона работи? КЗП не са сервиз, за да дойдат да си играят с телефона с дни. Единствен вариант е да запознаете представителството на нокия със случая, ако не българското, то европейското. Голям шанс да ви помогнат. Помислете, не сте единствени с проблема, като той има определен шанс да се случи и с всеки един производител на смарт устройства.

Samsung galaxy S Advance I9070- CM 12.1 ROM; LG G3 16Gb stock
Цитирай
#20

Те хубаво сервиза не виждат проблем, но нали при тях отива телефона прецакан.
Другото което е, нас изобщо не ни интересува сервиза. Ние даваме счупен телефон на магазина, от който сме го закупили, те потвърждават, че не работи (защо иначе ще го пращат в сервиза) и една седмица след това казват да си го вземем. И това се случва 6 пъти. И на всеки път в бележката до сервиза пише за кой път се праща. Предполага се, че трябва да обърнат внимание, че нещо не е наред. Ние за какво да даваме здрав телефон на поправка.
Не може да смяташ това, че сервиза има най-голяма власт за правилно. Че те всички сервизи могат дори след поправка да напишат в протокола си, че няма проблем за отстраняване и така всеки път, а устройствата все да се чупят. По тая логика човек никога няма да може да упражни правото си за замяна при дефекти, освен ако не е нещо видимо.
Цитирай
#21

Това ти е грешката, не се занимавай с магазина защото те в конкретния случай се явяват посредник между Вас, Нокия(в това число сервиза). Отидете в сервиза на приемчика покажете проблема, нека той го напише в приемния лист (с това той се съгласява, че проблема е на лице) и нека после да видим как ще отрекат проблема. С магазина си играете на "жмичка" и няма да излезете скоро от този филм.
Цитирай
#22

Аз казах по-горе, че то не си заслужава, ако ще ме мотаят още 3 пъти за да се докаже повредата. Не съм от София, а сервиза е там.
Цитирай
#23

Ти и с куриер може да го пратиш директно в сервиза, но като не си там на място пак може да си затворят очите, че има проблем. 
А друго ми стана интересно, казваш, че всеки път му връщат начален софтуер. Значи ли това, че ти като го приемеш му правиш наличните актуализации и тогава се появява проблема? Да не се окаже бъг в по-нова версия на софтуера и като я инсталираш да започват проблемите? Пробвал ли си да си го оставиш със софтуера, с който ти го връщат дали ще има проблем, без да актуализираш?

iPhone 11 Pro + AirPods2 + Apple Watch 4
Samsung S20 Plus Samsung S10 Samsung Note 9
Цитирай
#24

А няма ли някакъв начин да преинсталираш софта и да си решиш проблема?

Samsung Galaxy A5 - Nokia 7+ - Xiaomi 12 Lite
Цитирай
#25

Връщат го с пач от ноември миналата година. Обикновено го обновявам и за това и аз се сетих и пробвах да не го обновявам, но пак стана проблема.
За преинсталиране не мисля, че ще помогне. Тяхното връщане със заводския софтуер си е точно това. Аз какво повече да му правя? Той си е с оригиналния софтуер. Връщам заводски и действам.
Цитирай




Потребители разглеждащи темата: 1 гост(и)