Оценете темата:
  • 0 гласа - средно 0
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5

Стоки от Китай и митница - проблем (нужда от съвет)
#1

Здравейте,

Запецнах в следната ситуация - поръчал съм си много и различни неща от Али-то (и не само). Част от тях са на стойност, над тази, която не се облага с ДДС и отиват на митница (до тук са две). Тук почват проблемите - получавам аз смс от БГПощи, че моя пратка понадлежи на митническо оформяне. Съответно, отивам в локалния си пощенски клон, обяснявам им ситуацията и ги питам има ли го още варианта (аз на това разчитах) пощата да ме представлява пред митницата (тази услуга съм я ползвал преди 2-3 години). От там лелята ме застреля с отговора, че вече нещата видиш ли, се били променили и от митница изпращали пратката в локалния пощенски клон (след неустановено какво време) и там съответно си плащам каквото дължа. Решавам да звънна на пощенския клон в митницата (чиито телефон присъства в смс-то) да ги питам все пак как стоят нещата. Да де, ама греда - от една седмица звъня, ама никой не дига. Вчера ходих пак в пощенския клон да питам, какво правим при това положение и лелята ми рече, че и други хора се оплаквали от това (че никой не дига на посочения телефон), обаче тя нямала идея какво трябва да се направи. Шах и мат с пешката. Някаква идея как трябва да процедирам в случая?
Цитирай
Аксесоари
#2

Получил ли си писмено известие с инструкции? От началото на месеца за София промениха процедурата по освобождаване, клонът на "Веслец" вече не обработва такива пратки (преместиха го във Враждебна), най-вероятно затова и не вдигат телефона. 

Би трябвало да можеш да подадеш нужните документи и декларация за съгласие по имейл, или на място в местния ти пощенски клон.

http://www.bgpost.bg/bg/485

https://www.bgpost.bg/bg/news/2012
Цитирай
#3

Здравей, та по същество - на хартия нищо не съм получил. Само смс-и (за две различни пратки), които изглежда така:
.jpg sms_bgpost.jpg Размер: 50.18 KB  Сваляния: 58


Проблемът с подаването на документите е, че аз още първия път в който отидох в локалния пощенски клон и им казах, че искам да ползвам услугата пощата да ме представлява пред митницата, те казаха че такова нещо вече няма. От тогава ходих още два пъти и всяка от служителките ми казва различни неща (но и трите упорито твърдят, че това с представянето пред митницата вече го няма). Както казах и по-рано, звънях на телефона (многократно в различни часове от деня и близо седмица) от смс да питам там, но никой не дига. А нямам възможност да се разходя до Враждебна (че то е и близко) и да питам какво да правя.

Извън това, усещам че има има и друг не малък проблем - даже да приема, че успея да стигна до вариант в който локалния пощенски клон ме представлява пред митницата, то възниква въпроса как да разбера точно за коя пратка става въпрос (аз съм поръчал доста неща) - ако използвам тракинг кода от смс на сайта на бг пощи, не получавам никакава информация за коя пратка иде реч, а само до къде е стигнала тя?
Цитирай
#4

Пишете им на info@bgpost.bg Отговарят бързо.

Ето и мейл на пощите на митницата PSM.Sofia@bgpost.bg На този са малко по-мудни.

Успех! Smile

 S7 > Mi 8 > Redmi Note 7 > Mi 9 > Mi9TRedmi Note 8 > Redmi Note 8 ProMi9T Pro > Redmi Note 9S > Redmi Note 9 Pro > Xiaomi Mi 10 lite > Xiaomi Mi 10 Note litePoco X3 > Мi10TPRO > Redmi Note 10 Pro > Mi11Xiaomi 11T Pro > 1+11 > S20+











Цитирай
#5

(2019-08-29, 08:37:23)airbus написа:  Пишете им на info@bgpost.bg  Отговарят бързо.

Ето и мейл на пощите на митницата PSM.Sofia@bgpost.bg На този са малко по-мудни.

Успех! Smile
Благодаря за информацията. Писах на първия, да видим колко бързо (ако въобще) ще реагират.
Цитирай
#6

(2019-08-29, 08:37:23)airbus написа:  Ето и мейл на пощите на митницата PSM.Sofia@bgpost.bg На този са малко по-мудни.

Успех! Smile

Този е на клона на "Веслец", вече не се използва. Новият е customs@bgpost.bg за пратките с нормална пощенска доставка задържани в разпределителния център във Враждебна.

За такива с EMS куриер (тракинг номерът започва с "Е") се използва EMS@bgpost.bg.

За съжаление от над 2 месеца е пълна бъркотия заради тези промени. Юли месец чаках 11 дни за да си получа нещата.

http://www.bgpost.bg/bg/498

Успех и ако има развитие моля дай инфо с развитие на случая, ще ни е полезно за в бъдеще.
Цитирай
#7

Задължително ще пиша, когато (ако) проима някакво развитие. Прочее, аз сутринта пратих едно съобщение на info@bgpost.bg, но за момента няма никакъв отговор от тях. Освен да пратя същото писмо и на customs@bgpost.bg?
Цитирай
#8

Днес си взех пратката от пощенския клон който е в митница Варна ,Пощата ми освободи пратката от митницата срещу такса от 14 лева.И естествено платих и ДДС.Освободиха я точно за един ден.
Цитирай




Потребители разглеждащи темата: 1 гост(и)