2019-09-22, 22:24:14
Samsung с 40% от пазара за смартфони в ЦИЕ през второто тримесечие
По данни на фирмата за пазарни анализи Counterpoint Research за доставките на смартфони в Централна и Източна Европа (ЦИЕ) през второто тримесечие на годината Samsung е имала 40% от пазара с ръст на годишна база от 21% при доставените устройства. През същия период на миналата година корейците са били с пазарен дял от 33%. Два са факторите зад този успех – проблемите, които изпитва Huawei и сериозният интерес към новите модели от серия Galaxy A. Най-продаваният телефон на Samsung е Galaxy A50.
От Counterpoint отчитат, че китайските компании са особено агресивни в региона и се опитват да разширят присъствието си чрез предложения в бюджетния и среден ценови сегменти. Втората позиция се заема от Huawei (включително бранда Honor), която държи 20% от пазара при 26% през предходното тримесечие и 23% през второто тримесечие на 2018.
На трето място е Xiaomi с 11% спрямо 9% за същия период през миналата година и 33% повече продажби на годишна база. Следват Apple с 6%, което е без промяна на годишна база, и HMD Global (Nokia) с 2%. Макар все още да не е сред петте най-големи доставчика в региона, Realme също навлиза агресивно, като се опитва да развие бранда си извън Индия, където е особено популярен. Пазарът на смартфони в ЦИЕ представлява едва 5% от световния и 37% от европейския.
Източник
По данни на фирмата за пазарни анализи Counterpoint Research за доставките на смартфони в Централна и Източна Европа (ЦИЕ) през второто тримесечие на годината Samsung е имала 40% от пазара с ръст на годишна база от 21% при доставените устройства. През същия период на миналата година корейците са били с пазарен дял от 33%. Два са факторите зад този успех – проблемите, които изпитва Huawei и сериозният интерес към новите модели от серия Galaxy A. Най-продаваният телефон на Samsung е Galaxy A50.
От Counterpoint отчитат, че китайските компании са особено агресивни в региона и се опитват да разширят присъствието си чрез предложения в бюджетния и среден ценови сегменти. Втората позиция се заема от Huawei (включително бранда Honor), която държи 20% от пазара при 26% през предходното тримесечие и 23% през второто тримесечие на 2018.
На трето място е Xiaomi с 11% спрямо 9% за същия период през миналата година и 33% повече продажби на годишна база. Следват Apple с 6%, което е без промяна на годишна база, и HMD Global (Nokia) с 2%. Макар все още да не е сред петте най-големи доставчика в региона, Realme също навлиза агресивно, като се опитва да развие бранда си извън Индия, където е особено популярен. Пазарът на смартфони в ЦИЕ представлява едва 5% от световния и 37% от европейския.
Източник