Оценете темата:
  • 0 гласа - средно 0
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5

Виваком - Параграф 22
#1

Здравейте на всички.
Искам да ви споделя интересен казус от взаимоотношенията ми с Виваком
Абонат съм на тройна услуга "Комбинирай и спести" от 25.01.2018г,
която изтича на 25.01.2020г. Параметрите на услугата са следните:
- Интернет услуга FiberNet 50
- Телевизионна услуга TV L+
- Мобилна гласова услуга SMART XL

Бях си наумил да закрия интернета при тях, тъй като имам по-добра и качествена алтернатива.
Със закриване на интернета следва и закриване на ТВ, тъй като тя също е чрез интернет.

И тук започва интересното...

В началото на м.Декември когато отидох да си плащам месечната сметка поисках
информация от служител на оператора как да действам.
Според служителят им, трябвало да отида 30 дни преди крайната дата и да пусна месечно предизвестие.
И тъй като бяха коледните празници реших да отида на 27.12.2019г
Паднах се при друг служител който ми каза че понеже услугите били в пакет
нямало как да пусна 30 дневно предизвестие, защото така щели да ми закрият и трите услуги,
което е неприемливо за мен, още повече че номерът ми е от 2005г
Трябвало да отида 3 дни преди крайната дата на договора и като подам заявление
щели да ми закрият Интернета и ТВ веднага
След това разговарях и с управителката на офиса и тя ме увери че такава е процедурата.
Съгласих се и си тръгнах.

Днес 03.01.2020г отидох до същият офис да си платя сметката.
Преди да платя разговарях със служителка, която се оказа новата управителка на офиса.
Тя е четвъртата замесена в решаването на моя тъй сложен казус и
поддържаше същата теза, но с леки промени... Трябвало наистина да отида 3 дни преди крайната дата
и тогава щели да ми закрият Интернета и ТВ, но мобилният номер трябвало да се преобразува
и да подпиша нов 2 годишен договор с тях... другият вариант бил да ми закрият и трите услуги
и да си откривам нова където реша. Нямало вариант при моят случай да мигрирам номера си към друг оператор...
Тук си представете учудването ми и как се почувствах като крепостен селянин...

Веднага позвъних на 123 както ме посъветва въпросната управителка и 15 минути въртяхме същите варианти,
тъй като това била процедурата. Тя пък ме посъветва да пиша на сайта на Виваком. Попитах я ако пиша друг отговор ли ще получа... Не, но поне щели да ми върнат отговор и да знам крайното решение.
Чудесно си казах, така и аз ще имам черно на бяло нещо за КЗП и явно нещата отиват към
КЗП и омбудсмана на Републиката

Някой може ли даде съвет как да действам в този заплетен казус?
С виваком е ясно че приключих за много дълъг период от време, да не кажа завинаги
Цитирай
Аксесоари
#2

Првди години сърбах попарата по подобен начим на мтел.
Моято препоръка, ако се местиш към друг оператор, е да се консултираш с новата компания. Със сигурност знаят как да се надцакат

Sent from my POCOPHONE F1 using Tapatalk

Google Pixel 6a
Цитирай
#3

Може би ще се набуташ още един месец така, но защо не изчакаш да изтече договора, след това отиди в офис на друг оператор, прехвърли си номера към тях и накрая отиди във вивата и закрий каквото има на твое име. А ако го направиш сега може и да не платиш за още един месец такси.

Sent from my SM-G973F using Tapatalk

Siemens M55>>Nokia 3250 Symbian v9.1>>Nokia E51 Symbian v9.2>>hTC Wildfire - CyanogenMod V7.1.0.1 Android 2.3.7 or Stock ROM Android 2.2.1>>hTC E\/O + root + 3D Stock ROM>> 
LG G2 + CloudyG3 2.2 + Dorimanx 9.9 >> LG G4 >> Moto X4 >> Samsung Galaxy S10
Цитирай
#4

Аз вече съм платил всички такси по договора.
Днес с плащането на потреблението за м. Декември дефакто им предплатих и таксата за м. Януари
Не би трябвало да ми търсят някакви неустойки, тъй като договорът е изпълнен.
Следващият месец трябва да има изравнителна сметка и ЧАО.
Но понеже били вързани в една услуга си говорят за някакви техни си процедури и неустойки
Днес писах в сайта им и чакам отговор до 4 работни дни.
Мисля, че има шанс да откажат миграция на другият оператор
Но в крайна сметка остава и вариант да прехвърля ако е възможно и след това ако имат претенции да се съдим
Все още има време и мисля да изчакам отговорът от Виваком
Цитирай
#5

Най-добре ще се получи по начина на dada. Лошото е, че при който и друг оператор да отидеш, в момента в който изпаднеш в подобен случайни при тях ще имаш същите проблеми. Всичките са кофти история когато решиш да приключиш с тях. Миналия месец в YouTube Любомир Жечев описваше подобен фирмен случай в A1.
Ако имаш познат да ти обясни как да действаш при договор с другия оператор ще е най-добре.
Успех.

Sent from my Nokia 7 plus using Tapatalk
Цитирай
#6

Аз затова започнах да обмислям вариант и на предплатена карта към А1
Тия договори по 2 години и обвързване на всички услуги ми идват в повече
Я интернета и ТВ да са от други оператори, най-добре местни и да не правя челни стойки при напускане, че ми писна
Цитирай
#7

Подобен казус от миналата пролет- имах обвързана услуга на Виваком- Хибрид+сателитна телевизия.Един месец тормоз от кол центъра им за всевъзможни комбинации за запазване на услугата и продължаване на пакета поради изтичане на срока на договора.След консултация с познати служители на друг оператор се оказа че не могат да закрият основната услуга без твое изрично желание(в моя случай Хибрид),а само да премахнат добавената свързаност към него.Две седмици преди края на договора си подадох молба за закриване на сателитната телевизия и запазване на Хибрид и то без подписване на нов договор-оставих го безсрочен.Това се оказва стандартна практика при всички,но явно е на принципа който се върже.Няма параграф в никой договор,който да да приложат да закрият или да променят услуга,освен ако не са били заложени клаузи за промо условия,без твое съгласие.Още ме преследват да мигрирам Хибрид-а към някой смарт план Big Grin .
Цитирай
#8

При мен обаче не искат да приемат предизвестие за закриване за част от услугите на пакета.
На мен лично ми се струва странно, тъй като в момента в който изтече предизвестието договорът ще е приключил и би трябвало да няма проблем да се закрие.
Повече ми прилича на самоуправство и злоупотреба от тяхна страна.
Това ще ме принуди на края на 2020г да мигрирам още 2 номера към друг оператор

Между другото впечатлен съм от функционалността на сайта на Теленор и мобилното им приложение.
Някакви отзиви за Теленор като мрежа и покритие, че никога не съм им бил абонат досега?
Цитирай
#9

@solo5 Аз от много време съм при тях.Нямал съм никакви проблеми.Според мен мрежата им е много добра,както за гласово така и за данни.Винаги има добра комуникация с персонала.Виваком са дроп.Незнам как хората стоят още при тях.Те си знаят. А1 за мен са най-големите тарикати.Не те ли излъжат за нещо не става.Персонала им е най-обучен в това.Като цяло дебили.Който им се върже.Може да звучи смешно но на последно преподписване бях с адвокат Smile
Майка ми има няколко услуги при тях.И нея не мога да разбера,защо стои там след като има алтернатива.

Samsung Galasy S23 Ultra
Цитирай
#10

(2020-01-04, 06:27:54)solo5 написа:  При мен обаче не искат да приемат предизвестие за закриване за част от услугите на пакета.
На мен лично ми се струва  странно, тъй като в момента в който изтече предизвестието договорът ще е приключил и би трябвало да  няма проблем да се закрие.
Повече ми прилича на самоуправство и злоупотреба от тяхна страна.
Това ще ме принуди на края на 2020г да мигрирам още 2 номера към друг оператор

Между другото впечатлен съм от функционалността на сайта на Теленор и мобилното им приложение.
Някакви отзиви за Теленор като мрежа и покритие, че никога не съм им бил абонат досега?
Моето мнение е коренно различно от на "агента", избягахме с голям кеф част от семейството. Другата част просто не бяхя там. А проблемите ми бяха доста и направих пътека до офис-близък до дома ми. Освен това водех и кореспонденция и през платформата им. Все още си пазя скрийншотовете/нямаше възможност за печат/ с въпросите и отговорите им. На различни въпроси дават един и същ отговор, все едно е машина. Това за стария глобул, сега теленор. Дали ще мигрираш към тях си е твое решение. По принцип освен името и собственоста- другото си е същото. Нали знаеш нов бардак  със стари.... И трите оператора предлагат неща за всяко потребление, и трите оператора са с едни и същи похвати. Сага с мигрирането на номера е все тая при кой си, особено ако не пътуваш извън България! Не е като едно време заради номера да те държат за ...

времето е като парите - никога не стига
Цитирай
#11

За начало премислям да премина на предплатена към А1 заради по-дългият период на валидност на минути и мегабайти
10лв при презареждане - 200 национални минути и 2000 MB за 30 дни. Горе-долу това ми е потреблението на месец.
Ако се наложи още една 10-ка и няма начин да не ми стигнат. Ще видя дали са ми добре за 1 месец,
а същевременно мога да следя и оферти на А1 и Теленор за пренос към месечен абонамент

Някой ползва ли data карта на булсат? Гледам че за 9лв имат 20 GB Traffic с 25 Mbps Download и 8 Mbps Upload
Не че ползвам толкова интернет в момента, но изглежда добра оферта. Само не знам как са с обхвата в областните градове
Цитирай
#12

Дейта на булсат ползвах преди 2г. Същата цена, същите мб, сигнал- стоиш на едно място и хем има пълен, хем никой няма. Пълна мъка си е, не изхарчих кой знае колко мб. Сега ползвам предплатена дейта на вива, 15 лв 15гб + 10 подарък. карам си по 2м с една карта, после нова. Сигнала или скоростта са като на мтел, което все пак е зле.

Samsung galaxy S Advance I9070- CM 12.1 ROM; LG G3 16Gb stock
Цитирай
#13

@pepy1, e 100% прав. Всички в тройния картел са измамници. Всичко е до късмет на какъв човек ще попаднеш в офисите им. Има някои които са напълно безскрупулни гадове и други в които е останало съвест и достойнство.
До края на 2014 бях клиент на  Мтел, сега А1. Доста номера се опитаха да ми скроят и се зарекох - никога повече да нямам контакт с тях. Жена ми, сестра ми и майка ми са все още са техни клиенти и циганските номера продължават.
На сестра ми и на съпругата договорите изтекоха декември 2019. Два-три месеца преди това им звъняха всяка седмица да им предлагат оферти. Отиваме в техен офис с идеята да прехвърлят номерата си на мое име, а аз да сключа нови договори ( на корпоративни такси). Имам право на 4 карти - 17лв. с неограничени минути към всички и 16 МБ интернет за всяка карта. Влизаме в офиса и там 5 човека персонал и само една клиентка. Дойде един младеж и каза, че няма проблем да прехвърлим картите, но нямам право да преподпиша. Договорите не са изтекли още ми вика - единия изтичал юли 2020, а другия август 2020. На другия ден отиваме с нашите копия от договорите където ясно пише, че изтичат на 22.12.2019г. Същия келеш ми казва, че не го интересува какво пише в нашите договори, а какво му показва програмата. Теглих му една п.... м.... и си тръгнахме.
Другата седмица в КЗП  и ще настояваме не само да се разреши този абсурд, но и да има последствия за тях.

1916 
Цитирай
#14

Пиши и до омбудсмана, че КЗП понякога защитават монополите.
До колкото повече институции - по-добре
По времето на Мая Манолова това беше най-добре работещата държавна институция
Сега предполагам пак е така при заместничката и.
Но е добре първо да си писал до оператора и да имаш отговор черно на бяло,
който да препратиш до КЗП и омбудсмана освен твоето разяснение
Цитирай
#15

(2020-01-04, 13:17:01)solo5 написа:  .......
Но е добре първо да си писал до оператора и да имаш отговор черно на бяло,
който да препратиш до КЗП и омбудсмана освен твоето разяснение
Благодаря за съвета. Точно така ще направя. Наистина трябва да имам и техния ( на А1) отговор под някаква официална форма.

1916 
Цитирай
#16

@pepy1 Не съм агент ако визираш мен.Бил съм клиент и при трите оператора.Най-доволен съм от Теленор.За всичките години съм нямал никакви ядове.

Samsung Galasy S23 Ultra
Цитирай
#17

(2020-01-04, 17:18:49)007 написа:  @pepy1 Не съм агент ако визираш мен.
Rofl_mini   Има предвид ник-а. Агент 007.

1916 
Цитирай
#18

.......
Цитирай
#19

В този картел единственото от което може да имаме полза е добрия сигнал. Всичко друго е еднакво.  А1 са малко по назад с липсата на VoLTE.
Аз исках да пробвам и Теленор, но през два дни съм на 55км. от града и обхвата им е меко казано жалък.

1916 
Цитирай
#20

(2020-01-04, 18:41:13)milss написа:  А1 са малко по назад с липсата на VoLTE.

Аз си мисля, че и трите оператора са назад с VoLTE
Цитирай
#21

(2020-01-04, 06:27:54)solo5 написа:  При мен обаче не искат да приемат предизвестие за закриване за част от услугите на пакета

Един съвет от мен. Работи, безотказно, както с телекомите, така и с банки, търговски вериги и други корпоративни структури.
Това, което искате да им "кажете" (напр.заявлението за прекратяване на договор) го написвате, адресирате до адреса на дружеството, публикуван в ТР,
ДО ИЗП.ДИРЕКТОР, копие до ЮРИДИЧЕСКИЯТ ОТДЕЛ.
Прилагате си копие на документите доказващи, какво желаете, оставяте тел., подписвате и пращате, по имейл и чрез куриер или поща.
В уведомлението, слагате изречение, че очаквате отговор в разумен срок, в противен случай, ще предприемете необходимите мерки за защита на вашите права.
До седмица ще ви потърсят, компетентни служители на съответната компания и в повечето случай ще си решите проблема безболезнено.

Изпратено от моят SM-G973F с помощта на Tapatalk
Цитирай
#22

(2020-01-04, 18:55:50)solo5 написа:  Аз си мисля, че и трите оператора са назад с VoLTE

Ако трябва да направим някаква "класация" кой е с повече съвместими устройства:

1. Telenor - имат доста поддържани марки/модели.
2. Vivacom - само Huawei и някой друг Samsung за бройка, а Xiaomi-тата с някакви тайни менюта + активация на картата на съвместим телефон и други вуду магии  Lol
3. M-Tel (A1) - карат си само на HD Voice и грам не им пука, че другите два от картела имат VoLTE, ViLTE, VoWiFi (последния само при Vivacom за момента).

Apple iPhone 14 Pro Max (256GB) Space Black
Apple AirPods Pro v2 (2023)
Apple Watch Nike S6 GPS 44мм
Цитирай
#23

(2020-01-04, 17:41:31)Vi70 написа:  Подкрепям "агента"(явно ти вика агент заради ника Smile ), Теленор имат добър обват, телефония и интернет.
За А1 не мога да кажа нищо в момента, защото това ми беше първия оператор още 98-ма година до 2007-ма някъде, както и да е, всички ги знаем кви мошеници са. С Вива имам случка предизвикана от мен, но не съм бил техен абонат и няма да бъда.
Обикалям по много адреси в София и постоянно ползвам телефона и наистина има места с много лош сигнал - това са предимно новопостроените кооперации и такива местности. Та отивам аз на един адрес от този тип, и с влизането във входа, обхвата пада на 1 чертичка, качвам се в асансьора и край - викам са като се кача на етажа ще се появи да ама не. Това ми се случва доста често и много ги псувах Теленор и се заканвах да ги сменям. След тази случка, спрях пред първия офис на Вива и си взех предплатена карта с 4Г. Слагам картата и се връщам на същия адрес, слизам от колата, обхват няма, пускам Теленора 3 черти. Влизам във входа пак същата ситуация, като пак проверих Вива ама тя горката седи като не активирана карта. Това се случва на километър от МОЛ Парадайс!!!! Има ли смисъл да ви казвам какво направих с картата на Вива....
Аз ако съм на теб, ще отида при всичките и ще си взема по една предплатена и ще ги тествам, съответно избирам тази която ме задоволява.
Обхватът е най-субективния критерий за избор на оператор, защо зависи от конкретното място, релефа, отдалечеността от станциите, телефона.

(2020-01-04, 18:41:13)milss написа:  В този картел единственото от което може да имаме полза е добрия сигнал. Всичко друго е еднакво.  А1 са малко по назад с липсата на VoLTE.
Аз исках да пробвам и Теленор, но през два дни съм на 55км. от града и обхвата им е меко казано жалък.
Обхватът е най-субективния критерий за избор на оператор, защо зависи от конкретното място, релефа, отдалечеността от станциите, телефона.

(2020-01-04, 18:58:16)Legal76 написа:  Един съвет от мен. Работи, безотказно, както с телекомите, така и с банки, търговски вериги и други корпоративни структури.
Това, което искате да им "кажете" (напр.заявлението за прекратяване на договор) го написвате, адресирате до адреса на дружеството, публикуван в ТР,
ДО ИЗП.ДИРЕКТОР, копие до ЮРИДИЧЕСКИЯТ ОТДЕЛ.
Прилагате си копие на документите доказващи, какво желаете, оставяте тел., подписвате и пращате, по имейл и чрез куриер или поща.
В уведомлението, слагате изречение, че очаквате отговор в разумен срок, в противен случай, ще предприемете необходимите мерки за защита на вашите права.
До седмица ще ви потърсят, компетентни служители на съответната компания и в повечето случай ще си решите проблема безболезнено.
Точно - това е сериозният подход.

(2020-01-04, 20:08:14)centur написа:  Ако трябва да направим някаква "класация" кой е с повече съвместими устройства:
1. Telenor - имат доста поддържани марки/модели.
2. Vivacom - само Huawei и някой друг Samsung за бройка, а Xiaomi-тата с някакви тайни менюта + активация на картата на съвместим телефон и други вуду магии  Lol
3. M-Tel (A1) - карат си само на HD Voice и грам не им пука, че другите два от картела имат VoLTE, ViLTE, VoWiFi (последния само при Vivacom за момента).
Съгласен съм, да.

Принципно, Telenor са най-зле с обхвата /Западна България, включително планините/, следва A1 и най-добро е покритието на В. По обективни мафиотски причини.
И друг път съм го казвал - не спонсорирайте българската/руска мафия в лицето на В и мексиканската такава в лицето на А.
И мафиите не са им като хората - вируси са.
По-добре е парите ни да отиват в цивилизован телеком, па макар и в неизбежен за територията картел.

Xiaomi 11T Pro, 8/128, Black | xiaomi.eu Stable V14.0.4.0.TKDMIXM_v14-13
Цитирай
#24

(2020-01-04, 17:34:50)milss написа:  Rofl_mini   Има предвид ник-а. Агент 007.
хахаха верно бе.Късно загрях!

Samsung Galasy S23 Ultra
Цитирай
#25

(2020-01-04, 21:10:33)hrissim написа:  Обхватът е най-субективния критерий за избор на оператор, защо зависи от конкретното място, релефа, отдалечеността от станциите, телефона.


...............

И друг път съм го казвал - не спонсорирайте българската/руска мафия в лицето на В и мексиканската такава в лицето на А.
И мафиите не са им като хората - вируси са.
По-добре е парите ни да отиват в цивилизован телеком, па макар и в неизбежен за територията картел.


За обхвата е ясно, че е субективен критерий. Нямаше нужда от това пояснение. Ако не прекарвах приблизително 140-150 дни от годината извън голямо населено място хич нямаше да ми дреме за обхвата. Във всеки голям град обхвата и на трите оператора е почти един и същ.

..............


Ей това другото което си написал е голяма глупост (лично мнение). В нашата мила родина няма разлика между мафиотска и цивилизована компания/фирма. Примери колкото щеш.
ЧЕЗ - компания от цивилизована страна, от където е всъщност и новия собственик на Теленор, почти не плаща дивиденти на държавата в размер на 1/3 от печалбата, като използва фиктивни консултантски фирми на които плаща за услуги от които няма нужда и по този начин и пада печалбата. Няма печалба - няма дивиденти. Подобно е положението с EVN.
Американските ТЕЦ-ове (Америка-една от уж най цивилизованите страни) бъркат в джоба на целия народ и прибират над 700 милиона долара ЧИСТА печалба всяка година. 
Всичко това става къде полузаконно, къде с помоща на нашите корумпирани бивши и настоящи политици. Но това са все големи компании от уж цивилизовани държави.
Все едно аз да ти кажа - не давай пари за китайски телефони, че по този начин спонсорираш комунизма и диктатурата.

1916 
Цитирай




Потребители разглеждащи темата: 1 гост(и)