Анкета: Трябва ли производителите да позволят потребителите сами да поправят телефоните си? - Нямате права да гласувате в тази анкета.
Трябва и то без никакви ограничения
21.43%
6
21.43%
Да, но тогава цялата отговорност ще падне върху потребителите
32.14%
9
32.14%
Не. Това трябва да се извършва от оторизираните сервизи
39.29%
11
39.29%
Друго
7.14%
2
7.14%
* Вие гласувахте в анкетата Резултатите

Оценете темата:
  • 1 гласа - средно 5
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5

Трябва ли производителите да позволят потребителите сами да поправят телефоните си?
#1

[Изображение: 20201026-PHT90144-original.jpg]
Трябва ли производителите да позволят потребителите сами да поправят телефоните си?

 
Цитирай
Аксесоари
#2

Звъни телефона във фирма за ремонт на компютри.
- Принтера ми започна да не печата добре.
- Най-вероятно е за почистване. Ще ви струва $50, но можете да прочетете ръководството и да си го почистите сам.
Клиента е потресен от такава откровеност:
- Младежо, вашият началник знае ли, че така му проваляте бизнеса?
- Честно казано това е негова идея. Доста повече изкарваме от принтери, които клиентите са опитвали да поправят сами.

- Учителю, каква е тайната на истинското щастие?
- Никога не спори с идиоти.
- Учителю, не съм съгласен, че точно това е тайната!
- Така е, прав си!
[-] 1 потребител изказва благодарност на jhoro за това мнение:
  • fu4ko
Цитирай
#3

А съм ЗА но с отпадане на отговорност. Сам си смених счупения гръб на S20 ultra. Тогава в сервиз ми искаха 300лв а аз си купих от ибей в Германия оригинален гръб за 50 евро и си го сложих сам. Вървеше си с поставено лепило на него. Смяната като трудност беше 2 от 10.

 Sony Ericsson experia X10I LG OPTIMUS 3D Samsung Galaxy Note 2. Note 3. Note 5. Samsung galaxy S8+, S10+ S20 Ultra S21 Ultra. S23 Ultra 1Tb
Цитирай
#4

Кои са те, че ще ми позволяват да си ремонтирам устройството, за което съм платил ?!? Та това е единствения логичен начин за намаляване на електронния отпадък (а не с икономии от кабели и зарядни). А колкото и да си мислят, че това ще ги ощети, по-скоро ще има доста случаи на неуспешни ремонти и съсипани устройства.
Цитирай
#5

Пробвал съм къде успешно къде не. Заден панел който се отплева е лесно, но екрана си е почти цена на цяло устройство. По принцип, ако се случи нещо на смартфона ми и ремонта е скъп, продавам го така и това е.
Веднъж като ми се строши екран на смартфона го занесох в сервиз и го смениха, но не бях доволен от работата, загубих един работен ден, много нерви.
Иначе, ако си е гаранционен разбира се, те да си го оправят.

Galaxy Note 10 plus 
Galaxy S21 Ultra
Galaxy S23 Ultra
Galaxy S24 Ultra
Цитирай
#6

Проблема ще е за тези които купуват втора ръка, щото няма да имат представа каква китайска самоделка са си купили. Примерно купуваш си S23 Ultra на няколко месеца за 1800лв. а вътре всичко е подменено с китайско менте за 50лв.
Цитирай
#7

Съвременните смартфони са твърде финна и изискваща много търпение, точна ръка и внимание за да се поправят в домашни условия, малък кръг от хора могат да го ремонтират успешно в къщи.

Не на последно място, първото отваряне на заводски запечатан смартфон се разхерметизира, тогава и в сервиз не може да се гарантира херметичността на смартфона след като е отварян веднъж.

 iPhone 5s, Samsung Note 8, Samsung S22 Ultra, iPhone 15 Pro Max 1TB & Apple Watch Ultra 2
[-] 3 потребители изказват благодарност на Павел Василев за това мнение:
  • DoryanY, L1892, Victormihov
Цитирай
#8

(2023-07-31, 23:13:28)DxV_pRo написа:  Кои са те, че ще ми позволяват да си ремонтирам устройството, за което съм платил ?!? Та това е единствения логичен начин за намаляване на електронния отпадък (а не с икономии от кабели и зарядни). А колкото и да си мислят, че това ще ги ощети, по-скоро ще има доста случаи на неуспешни ремонти и съсипани устройства.

Smile Че кой те е спрял? Просто гаранцията отпада!

- Учителю, каква е тайната на истинското щастие?
- Никога не спори с идиоти.
- Учителю, не съм съгласен, че точно това е тайната!
- Така е, прав си!
Цитирай
#9

Не мисля, че е възможен еднозначен отговор. Какво значи ремонт - смяна батерия, когато след време това ще стане възможно, или подмяна на дисплей, да речем? Първото не изисква никакви усилия или познания, а второто е поемане на голям, т.е. скъп риск от необратими (най-вече финансово) последици + загуба на гаранция. Защо ми е това?

Поговорката гласи "Един килограм брашно да имаш, дай го на майстор в ръцете, щото иначе ще останеш гладен". Имам много квалификации и умения, но съм невеж по отношение телефонните ремонти. За целта си има сервизи. При тях пък проблемът е в бавното обслужване, което пък задължително се прави умишлено. Заформя се неприятен кръг, та дано не се налага ремонт...
[-] 2 потребители изказват благодарност на L1892 за това мнение:
  • DoryanY, jhoro
Цитирай
#10

Те и сега не забраняват, пък и кой сменя батерията по-рано от 2 години(колкото е гаранцията)

времето е като парите - никога не стига
[-] 1 потребител изказва благодарност на pepy1 за това мнение:
  • jhoro
Цитирай
#11

За гаранционни телефони ли става въпрос?Защото ако е извън гаранционно,никой не може да ти забрани,стига да умееш да си го поправиш,и да си намериш правилните части.За гаранционно,си трябва оторизиран сервиз.Както е за всяка техника.Те Apple не дават схемите за ремонт на други сервизи,които са квалифицирани,камоли ти да си го оправиш.Аз не бих рискувал,за скъп апарат.Имам едно старо Lenovo A6000,исках да му инсталирам leniage os и го брикнах,не ще да тръгне.Видях един клип,как се отваря и се дава на късо,и телефона се събуди,та така и го оправих,инсталирах му пак заводския фърмуер,иначе трябваше да го хвърля,сега работи. Cool За часовниците знам че ги тестват във вакуум машини,за херметичност,след ремонт,предполагам и за телефоните е така,но в специализираните сервизи.

Huawei P30
Цитирай
#12

Така зададен въпроса, означава, че по принцип е забранено да си ремонтираш сам телефона, което не е така. Ако е в гаранция, отпада гаранцията. Ако е изтекла, може да го разхвърляш на части дори само за удоволствие.

Oneplus 3  A3000
Realme GT2
[-] 1 потребител изказва благодарност на tarlyo за това мнение:
  • jhoro
Цитирай
#13

(2023-08-01, 09:23:06)pepy1 написа:  Те и сега не забраняват, пък и кой сменя батерията по-рано от 2 години(колкото е гаранцията)

Аз съм си сменял батерията,  когато телалефона беше на 1,5 години. Но не беше купен в България и гаранционния сервиз щеше да поскъпне.

Иначе - батерията е консуматив и смяната не е ремонт.

- Учителю, каква е тайната на истинското щастие?
- Никога не спори с идиоти.
- Учителю, не съм съгласен, че точно това е тайната!
- Така е, прав си!
Цитирай
#14

(2023-08-01, 15:43:50)DoryanY написа:   Cool За часовниците знам че ги тестват във вакуум машини,за херметичност,след ремонт,предполагам и за телефоните е така,но в специализираните сервизи.

Не не ги тестват защото не са херметически (напълно) затворени. На високоговорителите и микрофоните както и на сензорите за налягане има финна мрежичка. Достатъчно финна да не пропуска вода но да пропуска въздух. Сертифицирането на стандарт не означава че са херметически запечатани като часовниците например.

 Sony Ericsson experia X10I LG OPTIMUS 3D Samsung Galaxy Note 2. Note 3. Note 5. Samsung galaxy S8+, S10+ S20 Ultra S21 Ultra. S23 Ultra 1Tb
[-] 2 потребители изказват благодарност на gazibarev за това мнение:
  • DoryanY, jhoro
Цитирай
#15

При модел от типа на Fairphone без съмнение ще си го ремонтирам сам, иначе не бих рискувал с подобна фина техника в домашни условия и бих заложил на оторизиран сервиз за подобна интервенция.

 
Цитирай
#16

Fairphone 5 позволява потребителите сами да го ремонтират в домашни условия, като могат да си поръчат резервни части онлайн и само с отвертка да подменят например камерата, батерията, дисплея, USB порта и други, общо 10 компонента.

 
[-] 1 потребител изказва благодарност на NoMaD за това мнение:
  • sapiora
Цитирай
#17

Samsung разширява програмата за самостоятелен ремонт на смартфони, като тя ще обхваща и актуалните модели на компанията със сгъваеми екрани. Galaxy Z Flip5 и Galaxy Z Fold5 се присъединяват към сериите Galaxy S23, Galaxy Tab S9 и Galaxy Book 2 Pro, които са най-новите попълнения в нея.Тези модели ще могат да бъдат ремонтирани от потребителите чрез покупка на резервни части, ръководства и инструменти от iFixit. Добрата новина е, че програмата ще бъде достъпна и от България с новото разширение на поддържаните страни в Европа.

Източник

 
[-] 1 потребител изказва благодарност на NoMaD за това мнение:
  • sapiora
Цитирай




Потребители разглеждащи темата: 1 гост(и)