Мнения: 106
Теми: 1
Член от: 2020-09
Репутация:
18
Устройства: iPhone 13
Не купувам от неоторизирани магазини или търговци.
iPhone 4S > iPhone 7 Plus > Huawei Mate 20 Pro > Samsung Galaxy Note 20 Ultra > iPhone 13
Мнения: 1 323
Теми: 26
Член от: 2010-11
Устройства: P4
А кои са оторизирани търговци и от кого са оторизирани?
(Последна редакция: 2020-12-21, 19:50:47 от
anatol06.)
Мнения: 2 930
Теми: 10
Член от: 2012-05
Репутация:
443
Устройства: Samsung Fold 5
Ами ако официалните сервизи вземат телефона за ремонт и уважат гаранцията значи са от оторизирани търговци...
Мнения: 2 093
Теми: 13
Член от: 2012-05
Репутация:
659
Устройства: Panasonic GD 90
Доста възможности липсват на тази анкета.
"Друго"...
VOG-L29, HW GT 4, KM6 Deluxe, KM2 Pplus Deluxe, Mi TVBox S 4K, Mi TVStick 4K
Мнения: 4 279
Теми: 18
Член от: 2016-11
Репутация:
1 546
Устройства: Huawei P30,HTC 10,LenovoA6000,Sony z1 compact,Sony xperia J
Само първия телефон съм го взел от неофициален вносител,но телефона беше нисък клас и евтин.Другите са от оператор,смятам и за напред да не купувам от неофициални вносители,защото не ми се рискува.
Мнения: 1 646
Теми: 6
Член от: 2013-07
Репутация:
537
Устройства: беше PMP 5770 D, сега Асус мемо пад 7 16гб
Само оторизирани, все пак не давам 50 лв!
времето е като парите - никога не стига
Мнения: 1 646
Теми: 6
Член от: 2013-07
Репутация:
537
Устройства: беше PMP 5770 D, сега Асус мемо пад 7 16гб
Оторизираните имат официален договор с марката, съответно сигурно гаранционно обслужване и сервиз. Неоторизираните са прекупвачи на черно/вкарват нелегално малко бройки,обикновено от азия/ нямат оторизиран сервиз и правят всичко възможно да не ти заменят или ремонтират гаранционно устройството! Като пример давам Сони 5/2 , само Технополис за България! поне на преордер, вече може да са повече, не съм се интересувал защото вече е закупен!
времето е като парите - никога не стига
(Последна редакция: 2020-12-21, 22:30:06 от
pepy1.)
Мнения: 868
Теми: 12
Член от: 2020-09
Репутация:
396
Устройства: Samsung Galaxy S22 Ultra
Да, реално до сега само от такива съм пазарувал. Или мобилния си оператор, или техно верига. И понеже вече са споменати - предпочитам Технополис и един определен обект дори.
Не ми е проблем по-високата цена, напоследък всичко си пазарувам от там, вкл. и оригинални car charger, кабели и т.н. Сегашния S20+ е точно от там.
Мнения: 940
Теми: 6
Член от: 2017-12
Репутация:
463
Устройства: Samsung S23 Ultra 12/512
Зависи какво купувам. Не знам доколко големите техновериги са оторизирани, дали са за всички марки или за част от тях, но те са магазините, от които купувам уреди, които са предназначени за продължителна употреба, ако мога ката да се изразя - перални, хладилници, печки, най-вече телевизори (за мен лично телевизорът е най-важният домакински уред и изисква най-голямо внимание във всяко отношение).
Лаптопи, телефони, таблети купувам основно от онлайн търговци (разбира се, не кои да е), защото не смятам за разумно да давам значително повече пари на техноверига за същата стока.
Акцентът върху питането очевидно е свързан с гаранционното поддържане. Ами точно със стоки от оторизирани търговци (поне се определят за такива) съм имал най-сериозните проблеми с гаранционното обслужване - всякак държат на 30-тия ден (в правилата се казва "до 30, а не 30" да ми доставят уж отремонтирания уред (бяла техника основно), и то колкото на следващия ден да я рекламирам отново.
С онлайн търговците процедурата по рекламациите поне при мен винаги е минавала по-леко. Има само 1 изключение, което съм описал в този форум подробно (за Redmi Note 4).
Ще споделя и добрия пример - преди 2 години купих от онлайн търговец скъп лаптоп с актуални и към днешна дата параметри. Дойде сутринта по куриер, нямаше как да го пробвам пред него. Включих го чак вечерта вкъщи и се оказа, че лаптопът не разпознава твърдия диск и вижда само SSD. Звъннах веднага на търговеца, описах ситуацията и казах, че на следващата сутрин ще го върна обратно. Помолиха ме да изчакам 1 ден, съгласих се. На следващия ден по обяд ми се обадиха, че към къщи пътува представител на търговеца, който носи нов лаптоп за замяна. Така и стана, дойде човекът, видя за какво става дума и ми даде нов запечатан лаптоп от същия модел. Тръгна от раз и си работи и днес.
Няма значение кой е търговеца, дори вече не го помня, но описах това, за да подчертая, че търговците са много повече съвестни и безсъвестни, а не оторизирани и неоторизирани.
Това виждам аз от моята си камбанария.
Мнения: 940
Теми: 6
Член от: 2017-12
Репутация:
463
Устройства: Samsung S23 Ultra 12/512
Ами трябва да намеря фактурата и гаранционната карта, защото пазарувам почти всичко онлайн и документите са цяла планина. Не знам дали е бил официален представител или не, важен е жестът. Съзнавам, че този случай е рядко срещан по нашия край, но не и по света. А мошеници има навсякъде.
И друго, за да допълня горното - изключвам покупка на техника от продавалници и/или али, мали и прочие. Чета, че има много и доволни клиенти, но опцията за диспути при издънки не ме привлича, а и доста често (ако няма опция за европейски склад) икономията е твърде съмнителна, особено при получаването на нещо без гаранция. Мерси, не е за мен.
Мнения: 25
Теми: 0
Член от: 2015-02
Репутация:
1
Устройства: MEIZU MX5 32GB
LUMIA 435
Винаги сравнявам цените от официалния сайт с английския ибей и на 90% от случаите пазарувам от ибей. Стига търговеца да има голям брой положителни отзиви и много малък отрицателни.
Мнения: 19 971
Теми: 725
Член от: 2011-08
Репутация:
5 415
Устройства: GP 6
След като веднъж се опарих с един Pixel, който ми даде дефект, вече предпочитам устройството да има някаква гаранция, дори и на OLX да го продават.