Моята позиция е следната: Самсунг имат проблем, причинен от тях. След като е налице, признават, че са създали проблема, извиняват се на потребителите и безусловно им заменят само дисплеите на устройствата, независимо гаранционни или извънгаранционни. Това ще покрие и нежеланите потребители, които: 1. са шумното малцинство и изкарват ситуацията извън контрол; 2. имат друг проблем с дисплея, който няма как да бъде доказан, че не е от ъпдейта. Това го покрива огромната печалба от Note20 Ultra у-вата, които са продали. Това според мен е коректният начин да се подходи. Всякакви откази за действие, признание и извинение са основание потребителя никога да не купи повече марката, да подаде иск, да предприеме действия (по легален начин) срещу Самсунг, стига да се докаже вината на Самсунг, което вярвам е напълно възможно.
Да се опитаме да се разберем за ситуацията. Това с IP рейтинга е въпрос на собствено разбиране, според мен. Лично ти, какво позволяваш и не позволяваш, не отговаря на предписанията от производителя. Не казвам, че нямаш право да го изискаш, или че не е правилно производителя да носи отговорност при неуспешни ремонти, казвам че не отговаря на действителността. Ако греша и има някъде текст, който доказва обратното, поправи ме, защото на мен също ще ми бъде в полза. Например ако има несъответствие на продукта (липса на IPXX) след ремонт. Според мен си имал късмет и си попаднал на стреснати или незапознати служители. Иначе щяха да те пратят по живо по здраво с ремонтиран, работещ и защитен от вода продукт, защото надали е имало основателни претенции за подмяна. "Може някой некадърник да го залепя" е също толкова теория, колкото е "може утре да го изпуснеш по дисплей и IP-то вече да е безмислено дали го има или не".
А относно ъпдейтите, всеки си решава. Случвало се е да чакам за мнения за ъпдейт, случвало се е и веднага да ъпдейтвам, но винаги с едно наум, че мога да очаквам бъгове, проблеми, брикване. И отново, не защото е правилно или допустимо, а защото се интересувам и следя колко проблеми причиняват недодяланите ъпдейти на всеки един производител. Самсунг не са сами в това. Имало е вълни от брикнати устройства, дотам е стигало с някои производители.
Roh надали е единственото лице, което умишлено потапя кораба на Самсунг. За съжаление, компанията е толкова масивна, влиятелна в страната и важна за Ю. Корея, че надали ще видим някакви значими промени или действия, които да се предприемат срещу тях.
ПП Между другото, ако си заглеждал условията и спецификите на у-вата, защитата от вода и прах няма срок на действие и не знам дори дали е обвързана с гаранцията от 2г. Причината по всяка верояност е, че може да се гарантира доколко ще се запази целостта ѝ по време на употреба на устойството и циклите на загряване и охлаждане. По тази причина мисля, че Сони имаха смехотворното за момента уточнение, че въпреки, че телефона е водоустойчив, не бива да влиза в контакт с вода. В този ред на мисли, не очаквай, че телефона ти е водоустойчив вечно. Вероятно една част от времето ти с предходни защитени телефони, реално са преминали без пълноценна защита за устройствата.
Samsung Galaxy S23 Ultra + Samsung Galaxy Note 9