Оценете темата:
  • 0 гласа - средно 0
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5

Идентификация на абонамент към приложение
#1

Здравейте колеги. Дойде и моят ред да изпадна в ситуацията: ,,детето се е абонирало за нещо и му точи сметката всеки месец". Вината е по-скоро моя, че съм му направил нормален профил на тел (все пак е на 12 г) и може да прави каквото си иска дори без да знае - в случая уж нищо не е правил, но не съм сигурен дали е нарочно или без да иска/знае.
Та на казуса - картата - А1, е от голяма корпоративна група и нямам администраторски достъп, само се ползва. Веднъж вече надвиши кредитния лимит и спряха телефон и мобилни данни. Администратора успя да провери - имаше две покупки от Apple stoре - за 1,50 и за 27,00 лв. Тел. беше пуснат и след три дена пак го спряха за надвишен лимит.  На телефона има два SMS-a с кодове за плащане в стора, но не пише към кое приложение са. С администратора на картите не контактувам директно, а през човек и не става всеки път да се обясняваме. А да, тел. е Xiaomi RedMi Note 9 PRO.
Предполагам с форматиране на тел. няма да се реши проблема, понеже абонамента (явно е такъв случая, а не еднократна покупка) си остава. Ако успея да намеря кое е приложението мога да се опитам да отменя абонамента.
Всякакви идеи ще бъдат изпробвани.
Цитирай
Аксесоари
#2

Може да се провери в акаунта на Google през лаптопа влизам,може и през телефона.
-Управление на профила се маркира
-Плащане и абонаменти,намира се от ляво
Може да се види към кои приложения има абонаменти.
Другото е в приложението Google play-горе на акаунта в дясно,после-плащане и абонаменти,отваряш и избираш начини на плащане,има през оператора,от долу-Още начини за плащане,трябва да го настроиш да не може да се плаща.

Huawei P30
Цитирай
#3

Говориш с твоя човек да каже на администратора на корпоративната група да спре плащанията към google play apple store за картата на сина ти така стават нещата

Sent from my Pixel 7 Pro using Tapatalk
Цитирай
#4

@rossenboy
За конкретния subscription, ако е направен от системата на Apple, може да го прекратите от телефона:
https://support.apple.com/en-us/HT202039

За в бъдеще, отговорника за групата в корпоративната група се обажда на *88 (или през keyaccount също може, но през *88 става по-бързо) и казва:
За номер 08... желая да бъде спрени:
- плащането чрез сметката в Apple App Store
- плащането чрез сметката в Google Play Store
- плащането към игри, лотарии, казина и подобни
- да бъде сложена забрана за sms-и с добавена стойност

!!! ИЗРИЧНО е добре да бъдат споменти и четирите неща, дори да е на iOS или Android OS, да се поиска забрана и на магазина и на другата OS.
Забраните за sms-и с допълнително таксуване предотвратява и sms към зони (синя/зелена), банки и институции с кратки номера.

Последното за sms-ите с добнавена стойност не се прелага за часни клиенти, а само за коропоративни. За часни клиенти може да се забранят всички изходящи sms-и с код от телефона *33*0000*16#, махането на забраната е с #33*0000*16#

За другите два оператора е подобоно, но не съм сигурен, че дали предлагат и четерите отделни забрани.

Усмихни се . . . Животът е Хубав Smile
Samsung S24 Ultra 5G, S23 Ultra 5G, S22 Ultra 5G, S21 Ultra 5G, Note 20 Ultra 5G, Note 10+, Note 9, Note 8, Note 5, Note 3, Nokia 808, N8, 5800, N95, 6600, 6510, 5510
[-] 1 потребител изказва благодарност на Чо :) за това мнение:
  • milss
Цитирай
#5

(2024-02-15, 10:28:29)DoryanY написа:  Може да се провери в акаунта на Google през лаптопа влизам,може и през телефона.
-Управление на профила се маркира
-Плащане и абонаменти,намира се от ляво
Може да се види към кои приложения има абонаменти.

Другото е в приложението Google play-горе на акаунта в дясно,после-плащане и абонаменти,отваряш и избираш начини на плащане,има през оператора,от долу-Още начини за плащане,трябва да го настроиш да не може да се плаща.

По този начин нищо не излиза - не показва да има някакви абонаменти.
Нямам опция през оператор, не ми дава да забраня плащанията, мога само да въвъведа други начини на плащане (Google pay не е настройван въобще).
Цитирай
#6

При мен на Още начини за плащане излизат- предишния оператот Йетел и А1 преди купувах през него.Има да се настрои за потвърждение преди покупка-ПИН или пръстов.Не знам при теб дали парите ги вземат по този начин,давам само насока.


Прикачени файлове Миниатюри
   

Huawei P30
Цитирай
#7

(2024-02-15, 10:05:12)rossenboy написа:  Здравейте колеги. Дойде и моят ред да изпадна в ситуацията: ,,детето се е абонирало за нещо и му точи сметката всеки месец". Вината е по-скоро моя, че съм му направил нормален профил на тел (все пак е на 12 г) и може да прави каквото си иска дори без да знае - в случая уж нищо не е правил, но не съм сигурен дали е нарочно или без да иска/знае.
Та на казуса - картата - А1, е от голяма корпоративна група и нямам администраторски достъп, само се ползва. Веднъж вече надвиши кредитния лимит и спряха телефон и мобилни данни. Администратора успя да провери - имаше две покупки от Apple stoре - за 1,50 и за 27,00 лв. Тел. беше пуснат и след три дена пак го спряха за надвишен лимит.  На телефона има два SMS-a с кодове за плащане в стора, но не пише към кое приложение са. С администратора на картите не контактувам директно, а през човек и не става всеки път да се обясняваме. А да, тел. е Xiaomi RedMi Note 9 PRO.
Предполагам с форматиране на тел. няма да се реши проблема, понеже абонамента (явно е такъв случая, а не еднократна покупка) си остава. Ако успея да намеря кое е приложението мога да се опитам да отменя абонамента.
Всякакви идеи ще бъдат изпробвани.
Добре дошъл в клуба,колега...При мен е същата работа,само където моя УБАВЕЦ е със телефон с копчета а изгоря с 150 кинта.След разговор с *88 се оказа че е жертва на ФИШИНГ атака!!!След разговора с *88 спряхме достъпа до Apple stoре...Имало вариант да се обади човек "безплатно" до централата на Apple и да се въстанови сумата,но сметнах че не си заслужава загубата на време /а предполагам и още финанси/...Моя съвет е да се звънне на *88 от титуляра на групата и да изиска да се спре достъпа до  Apple stoре...

Redmi 11s 5G
Цитирай
#8

(2024-02-15, 17:59:29)Djoro1974 написа:  Добре дошъл в клуба,колега...При мен е същата работа,само където моя УБАВЕЦ е със телефон с копчета а изгоря с 150 кинта.След разговор с *88 се оказа че е жертва на ФИШИНГ атака!!!След разговора с *88 спряхме достъпа до Apple stoре...Имало вариант да се обади човек "безплатно" до централата на Apple и да се въстанови сумата,но сметнах че не си заслужава загубата на време /а предполагам и още финанси/...Моя съвет е да се звънне на *88 от титуляра на групата и да изиска да се спре достъпа до  Apple stoре...

Не се заяждам, но.. телефон с копчета и Apple store не се връзват (непостижими са като комбинация - Apple никога не са правили телефони с хардуерни копчета). Само казвам.
Цитирай
#9

(2024-02-15, 18:17:55)imthedevil написа:  Не се заяждам, но.. телефон с копчета и Apple store не се връзват (непостижими са като комбинация - Apple никога не са правили телефони с хардуерни копчета). Само казвам.

Бе то и АНДРОИД и Apple store не се връзва но заеби,щом ТИ така казваш...Прочети по-добре поста за какво иде реч"ФИШИНГ АТАКА"...Отговаряш на нещо и си в киреча.

Redmi 11s 5G
Цитирай
#10

(2024-02-15, 18:52:04)Djoro1974 написа:  Бе то и АНДРОИД и Apple store не се връзва но заеби,щом ТИ така казваш...Прочети по-добре поста за какво иде реч"ФИШИНГ АТАКА"...Отговаряш на нещо и си в киреча.

Чудесно знам за какво става въпрос (прочел съм темата и коментарите). И коментара ми си е съвсем на място - не знам какво криво намираш в него.
Цитирай
#11
Photo 

[Изображение: ZKYmhsh]
imthedevil
Чудесно знам за какво става въпрос (прочел съм темата и коментарите). И коментара ми си е съвсем на място - не знам какво криво намираш в него.

Няма нищо криво/освен коментара за телефона с копчета/...Въпроса е че детето е кликнало на грешния СМС и се ""окъпа",тук не става въпрос с какъв апарат си ...

Redmi 11s 5G
Цитирай
#12

Потърсих в интернет нещо по случая.
Един цитат от този форум
Цитат:Това е услугата на А1 - "Таксуване от оператор“ -  App Store - А1 (a1.bg)

В общите им условия има точка Забрана за покупки от Apple Media Services, която се управлява от самия оператор, така че най-добре пак се чуйте с тях, и им цитирайте този документ. Едва ли ще може да се възстановят вече платените суми, но дано да спрат самата услуга "Таксуване от оператор“ за вашия номер.

```
5.4 (Нова, в сила от 11.08.2020 г.) А1 България предоставя възможност на Потребителите да използват услугата „Забрана за покупки от Apple Media Services”. Преди да заяви активация на тази услуга пред А1 България, Потребителят следва самостоятелно да заяви пред Apple (съгласно Общите условия на Apple) спиране на всички абонаментни услуги от „Apple Media Services“, както и възстановяване на вече заплатени суми по т.5.2, ако това е приложимо.
```
DCB-apple-terms.pdf (a1.bg)


Прикачени файлове Миниатюри
   

Huawei P30
Цитирай
#13

(2024-02-15, 19:10:35)DoryanY написа:  Потърсих в интернет нещо по случая.
Един цитат от този форум

По-принцип го дават да е безплатен тоя номер и комуникацията да става на АНглийски език...Но колко е безплатен един господ знае.Затова аз предпочетох да не се ззанимавам и да се моля да не е абонамент...Ако Ви се занимава УСПЕХ...

Redmi 11s 5G
Цитирай
#14

@Djoro1974 Аз не съм потърпевш,преди години бяха пратили СМС на майка ми за някакви услуги и я бяха абонирали,имаше някаква сума към 9 лв.Номера се водеше на мен,аз го плащах.Питах при оператора тогава Globul.каква е тази сума,казаха ми че е от СМС и за да го спря трябва да се обадя,да спрат тези услуги,рекламни  СМС и и за игри,та още тогава се обадих и ги прекратих.После на А1 по същия начин.

Huawei P30
Цитирай




Потребители разглеждащи темата: 1 гост(и)