Оценете темата:
  • 12 гласа - средно 2.83
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5

Относно гаранцията на употребявани телефони
#1
Information 

Направих малко проучване какво трябва да ви даде продавача за да сте сигурни че гаранцията ще бъде призната. А именно:

> Касова бележка или фактура (задължително)
> Гаранционна карта оригинал

Задължително е необходимо устройството да върви с касова бележка или фактура, които са по-важни от наличието на гаранционна карта. Дори да нямате гаранционна карта, имате право до 2 години да предявявате претенции за рекламация, ако продукта не работи както трябва! (чл. 112 - 115 и чл. 122 -129 от Закона за защита на потребителите) А ако имате гаранция, която е за повече от 2 години, тогава срокът е сългасно гаранцията.
Цитирай
Аксесоари
#2

Ако телефонът е купен на лизинг е задължително да имате и лизингова схема (поне за виваком е така)

Galaxy NOTE II Titanium grey
Цитирай
#3

При вътрешен лизинг във Вива, не се издава касова бележка или фактура. Касовите бележки са ежемесечни, прикрепени към фактурата за платения лизинг и текущата сметка. Има договор и приемо-предавателен протокол.
ПС: Поне в момента.
Цитирай
#4

Днес бях до Мтел и говорих с техен служител. Той ми каза, че НЯМА нужда от касов бон, но за да важи гаранцията, в гаранционната карта трябва да се запише номерът на фактурата от покупката. Взех гаранцията, занесох я, той извади номера на фактурата и сега всичко е редовно с гаранцията. Пиша това за многото хора, които са взели телефони на изплащане (като мен) и нямат фактура за покупката. Това, което описах трябва да бъде направено, за да важи гаранцията.
Цитирай
#5

Мисля ще е полезно - при покупка от Виваком за корпоративни клиенти, гаранционна карта няма(купил съм вече доста телефони и няколко пъти се налага да използвам гаранцията). При дадена рекламация върши работа и ксеро копие на фактурата.

LG G2 + SGS⁴ Active + Galaxy Note III                                
                                                                             UCCW Skins
Цитирай
#6

2 години е гаранция за съответствие! Гаранционниият срок на телефон, таблет и др. като нищо може да е само 1 година.
Цитирай
#7

Не може според българското законодателство. Гаранцията на електронните устройства е минимум 2 години за физически лица.

Ако купувачът е юридическо лице (фирми) нещата не са така - там си има други договори.

Всякакви устройства, компютри, телевизори, фотоапарати, телефони, преносими и вградени навигации и прочее ненужни боклуци с процесор и операционна система вътре.
Цитирай
#8

В последно време ми прави впечатление, че доста колеги пускат обяви на видимо удряни, изпускани телефони и със сериозни следи по лайсни, капаци и прочие. Не го крият, показват го на снимките, обясняват, но...пишат, че телефоните им имат гаранция.
Реално обаче това са телефони, за които в 95% от случаите СЕ ОТКАЗВА гаранция и е крайно некоректно да се твърди пред купувачите, че им се продава телефон с гаранция. Да, правят се компромиси от сервизите, но не винаги.
Цитирай
#9

Въпроса е дали ще оправиш телефона след като го купиш и ако го приведеш в оригинален вид, все едно е аут ъв дъ бокс, няма да има проблем. Случвало ми се е да потроша телефона, отивам в сервиза на самсунг лично, оправят ми го и после ми важи гаранцията. Нищо, че ако нещо му стане, телефона ще дойда пак в същия сервиз, само че през оператор.
Разбира се при наличие на застраховка против изпускане и заливане, гаранцията важи дори при щети по корпуса.

Choosing...
Цитирай
#10

А може ли някой да направи проучване ако телефона е взет на лизинг от продавача, продаде го и след това спре да го плаща по една или друга причина какво се случва с гаранцията и най-вече с новият собственик на телефона.

Samsung Galaxy S21 Ultra 16/512 Phantom Black/Iphone 13 pro max 512 gb Space Grey/ Honor Watch GS Pro/ Apple Airpods Pro/Mecool KM6 Deluxe.
Цитирай
#11

tonus написа:А може ли някой да направи проучване ако телефона е взет на лизинг от продавача, продаде го и след това спре да го плаща по една или друга причина какво се случва с гаранцията и най-вече с новият собственик на телефона.
да,и мен ме интересува този въпрос
Цитирай
#12

Новия собственик няма да има проблем. Материалния интерес на продавача се търси от купувача по документи. Гаранцията от своя страна няма нищо общо.

Choosing...
Цитирай
#13

(2013-08-23, 13:43:47)Sloona написа:  Въпроса е дали ще оправиш телефона след като го купиш и ако го приведеш в оригинален вид, все едно е аут ъв дъ бокс, няма да има проблем. Случвало ми се е да потроша телефона, отивам в сервиза на самсунг лично, оправят ми го и после ми важи гаранцията. Нищо, че ако нещо му стане, телефона ще дойда пак в същия сервиз, само че през оператор.
Разбира се при наличие на застраховка против изпускане и заливане, гаранцията важи дори при щети по корпуса.

Когато предявиш иск за щета по застраховката и ти оправят щетата(поправят/сменят телефона) губиш гаранцията от там нататък.Дали става така,защото телефона се ремонтира в неоторизиран сервиз - само гадая ,но това е факт!
Цитирай
#14

Аз звъннах на Виваком и ги питах,понеже искам да си взимам телефон,и телефона е на лизинг,казаха че гаранцията ще важи само за човека,където е написано на фактурата,единствено от него,не знам дали ме е подлъгала,но така казаха.А ако искам да взема телефон от друг човек,който все още го изплаща какво се прави?
Цитирай
#15

Излъгали са те, тествано.

Choosing...
Цитирай
#16

Здравейте,Предлагат ми телефон взет от Виваком на изплащане,но само с гаранционна карта без касова бележка защото нямат,дали ще важи гаранцията

Huawei P30 Pro
Цитирай
#17

Предполагам телефона е взет на изплащане дефакто не е купен все още и за това няма касова бележка.

Поправям, Преинсталирам, Модифицирам Android и Windows
Цитирай
#18

Без касова бележка няма да уважат гаранцията. Дефакто като им го занесеш за ремонт,ако това се случи,ще ти поискат касовия бон. Ти ще кажеш,че го няма и тогава гаранция Франция.

---------------------------------------------------
Ръждата никога не спи,явно е работохолик.
Пай сее ...
Цитирай
#19

Телефона е на изплащане и не са давали касова бележка по принцип.Моля да се изказват хора който са 100% сигурни и са занесли примерно във Виваком телефна и гаранцията при тях и какво са им казали,върнали или приели...  за ремонт,но трябва да е същата ситуация на изплащане с преподписване на договор

Huawei P30 Pro
Цитирай
#20

Няма значение дали е на изплащане или кеш и дали е за 900лв или 10лв/с преподписване/.Като е на лизинг е преподписан договор там имаш предплата та една или две такси.Представяш тази касова бележка.

huawei mate 10-moding/dual sim+128gb a-data class 10/

 
Цитирай
#21

И ако собственика спре да плаща защото го е продал вече гаранция има ли?

Поправям, Преинсталирам, Модифицирам Android и Windows
Цитирай
#22

Има, гаранцията е за устройството а не за собственика. Не знам как стоят нещата при лизинг ,но за да важи гаранцията е достатъчно да имаш касовия бон.
Цитирай
#23

Устройството е собственост на оператора по време на изплащането.
Цитирай
#24

Не съм сигурен.
Устройството не е залог по договора за заем или поне тези, които аз съм взимал.
Това не е кола.
В момента, в който подпишеш договор, телефонът става твой, а оставаш финансово задължен на оператора във връзка с изпълнението на този договор.

Изпратено с пощенски гълъб

По принцип трябва да има гаранция, без значение редовността на плащанията.
Дълговете се уреждат по друг път и в случая не може да се нарушава ЗЗП в името на ЗЗД, примерно

Изпратено с пощенски гълъб

☜ПаднаЛ АнгеЛ☞
ЕСъМъ  за светъл живот. 
Цитирай
#25

Всяка покупка на изплащане е застрахована. Ако собственикът спре да плаща, банката(ако е купен от магазин) или операторът се оправя с него. Гаранцията обаче си важи. Касовата бележка е задължителна, ако ще да е и за 1 лев. Сумата е без значение.
Цитирай




Потребители разглеждащи темата: 1 гост(и)