Оценете темата:
  • 0 гласа - средно 0
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5

Как пристигат актуализациите
#1

Ще опитам накратко да обясня как актуализациите (OTA/FOTA) пристигат за нашите устройства. Материала съм взаимствал от: http://www.droid-life.com и той се отнася основно за Nexus устройствата, но схемата на действие е сходна и за останалите марки.

Като Android потребители, чуем ли за актуализирана версия на операционната система ние искаме да я получим веднага. Започваме да проверявам устройството постоянно за актуализация и когато не я получаваме започваме да се изнервяме. Когато говорим за пускане на нови OTA актуализации, трябва да имаме предвид, че Google ги пуска поетапно за устройствата си от серията Nexus. Процесът на актуализация се обуславя с пускането на актуализацията в проценти и по-конкретно - в следващите 24 до 48 часа само 1% от устройствата получават актуализации. В този период от време, Google работи по отстраняването на всички входящи съобщения за бъгове или важни въпроси, след което покачва устройствата с около 25%. Веднъж щом нещата заработят нормално и намалеят съобщенията за проблеми в рамките на една седмица от Google увеличават на 50% актуализациите за устройствата, последван от 100% след около 2-3 седмици след обявяването на актуализация. Ако проверите от настройките на устройството за актуализация и не получите положителен отговор, то това означава, че няма да получите актуализация до следващия път, когато от Google увеличат процента на устройствата, което означава, че няма смисъл постоянно да проверявате за актуализации. Колкото до изчистване на данните от Google Service Framework, сървърите приемат това като връщане на фабричните настройки на устройството, което би довело до "повреждане" на вашите приложения, в това число и Google Play. След като от Google разпространят актуализациите и за другите марки устройства процесът на актуализация е сходен.

Това, че сте видели, че има актуализация за вашето устройство за България, не означава, че операторът, от който сте закупили устройството ще пусне актуализацията веднага. Те първо ще си направят необходимите оптимизации и след това ще започнат да пускат актуализацията за устройствата ни.

Пример:
PDA: N910CXXU1BOC3
Phone: N910CXXU1BOC3
CSC: N910OXX1BOC1

PDA - софтуерната версия на устройството
N910C - модела на устройството
XX - код на региона
U1B - новите ревизии на firmware
OC3 - номер на версията, където О е годината (2015), C е месеца (март), а цифрата е номера на версията

Phone - показва baseband версията на устройството

CSC - дава информация за коя страна е произведено устройството
N910C - модела на устройството

OXX - региона за който е предназначено устройството
U1B - новите ревизии на firmware
OC3 - номер на версията, където О е годината (2015), C е месеца (март), а цифрата е номера на версията

Материали, които съм използвал:
http://ykkfive.blogspot.com/2011/11/sams...RaJifysXfJ
http://ykkfive.blogspot.com/2011/11/sams...RaQtPysXfK
http://ykkfive.blogspot.com/2012/02/sams...RaQwfysXfJ

Забележка:
Моля, каквито неточности откриете или искате да добавите нещо, да го направите в темата, а аз ще опитам да коригирам пропуска си.
Цитирай
#2

Ще си позволя да добавя един цитат, който съществува отдаааавна в Ноут 2 раздела. 

Q.
Някой получил ли е ъпдейт до Android X.Y.Z и е към оператор AAA?
Имам познати, които са към оператора BBB, които са получили този ъпдейт през OTA или Kies преди около месец.
Защо се получава това чакане в зависимост към кой оператор си?
A.
Пускането на ъпдейти за различните оператори става на етапи по различно време, като най-късните обикновено излизат до около месец - месец и половина след първите ъпдейти. Забавянето зависи от редица причини. Вероятно някои от тях са:
- някои оператори вграждат в ъпдейта свои допълнителни приложения, логота и мултимедийно съдържание - т.нар. брандиране, което изисква време;
- допълнително тестване;
- други.
Точната причина за забавянето на един или друг ъпдейт по принцип не може да се даде еднозначно и това могат да кажат само от Samsung.
Важно е да се отбележи, че ъпдейта не зависи от оператора на ползваната в момента SIM карта, както и от оператора от който е закупен апарата.
Ъпдейта зависи САМО и ЕДИНСТВЕНО от продуктовия код (CSC), с който е апарата в момента. Ако апарата е закупен от офис на оператор, обикновено продуктовия му код съвпада с този за съответния оператор, но не липсват и изключения.
Продуктовия код на апарата си можете да проверите като в дайлъра наберете следното *#1234#
В реда CSC трите символа след модела на телефона е вашия продуктов код. Например CSC: .......MTLDLI1
Цитирай
#3

Темата е много добра. Похвала.
Обаче... написаното изцяло отговаря за Samsung. Донякъде може би и за Nexus (това с номерацията на версиите не мисля, че се отнася).
За Sony в никакъв случай не се отнася, нито номерацията, нито самия начин на OTA или какъвто и да е вид ъпдейт. Предполагам и за много други марки не се отнася. Може само да заблуди някой с телефон различен от Samsung.
Предлагам в заглавието на темата да се упомене това, за да няма заблуди.
Цитирай
#4

Съгласен съм със забележката за версията. Примерно версията на нексуса ми е lmy47d. Иначе процеса на обновяване описва процеса при нексусите. Ама най важното го няма: кой в коя вълна е и как ги избират Smile
Цитирай
#5

Точно за това е темата, колеги, да я актуализираме с каквато информация имаме. Аз в първия абзац съм описал как пристигат при Nexus и на Samsung версиите. Ако вие имате, каквато и да е информация по въпроса с актуализациите - добавяйте я тук, а аз или ако не е проблем някой колега модератор, ще ги качваме в първото мнение.
Цитирай




Потребители разглеждащи темата: 1 гост(и)