Оценете темата:
  • 0 гласа - средно 0
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5

Sony Xperia Z3 Compact - страхотен телефон, НО НЕ и водоустойчив
#1

Здравейте! Както някои от форума знаят от предишни мои публикации тук, обичам да купувам топ моделите на разни телефони, да ги ползвам по предназначение и на края да описвам тук горчивата истина.
  Сега под прицел е Z3 compact на Sony. С няколко думи - страхотен телефон. Батерията издържа вече около 7 месеца по 1 ден и половина с лекота. Тръгват всички приложения, нито веднъж не е забил тоя телефон. За разлика от Самсунга, когато батерията падне под определен процент, Сонито продължава да снима и със светкавица. Изобщо още много такива дребни неща, които те радват. Взех го от Виваком. До сега бях много доволен.
  Готино е да знаеш, че имаш удобен в ръката телефон, с малък, но достатъчен дисплей, страхотна батерия и водоустойчив по ip67 стандарт - или по-скоро - НЕ.
  Скоро бях на басейн. Със сладка вода, хлорирана. Телефона със затворени капаци. Въобще тия капаци не са и отваряни много, защото си взех още след като го купих една оригинална от Сони докинг станция. Капачетата идеално затворени. Потопих го до към 15-20см. за около 30 секунди.
Ако забелязвате описвам условията на гаранцията - спазени(И изобщо кой ще даде 1000лв. за телефон, който е уж водоустойчив, ще му отвори капаците и ще се засили към басейна - отговора е никой. Всеки би проверил поне 2 пъти). Според производителя - със затворени капаци, до 1 метър дълбочина, до 30 минути, в сладка или хлорирана вода.
  Е да, ама - не. Забелязах да се прокрадва струя вода след като го извадих от зоната на долния говорител, там където би следвало да е защитен. След около още 5 минути екрана потъмня леко в долния ляв ъгъл и премигна. Заключен до 10мин., когато го активираш и постои активен се пооправи, но оставя ли го за повече време само на слънце се вижда едва едва.
  Веднага писах на поддръжката на Сони и получих отговор на следващия ден. Общо взето ми цитираха гаранционните условия. Дадоха ми адрес на сервиз Булграм, но от сервиз ми казаха да го нося при търговеца, от където е закупен, за да бъде уведомен и той, ако се наложи смяна в гаранция да може да ми я удовлетвори. Занесох го и чакам вече втора седмица - нищо.
  Преди месец на мой колега му се изкриви корпуса на Sony Xperia Z3. Занесе го в Мтел, те в Булграм и от там му анулираха и отказаха гаранцията. А той, м***а му какво е виновен, че скапания телефон се е изкривил. И така, сега се притеснявам дали сега няма да кажат, че телефона е наводнен (очевидното), заради отворен капак (като са били затворени). Изобщо кой контролира дали сервизите не правят тези експертизи в наша вреда, като просто заявяват, че проблема е по вина на собственика, заради не спазени гаранционни условия и край. Омагьосания кръг се затваря.
  Аз лично смея да твърдя, че преди да си купя някакъв уред, чета много, мнения на потребители, форуми - изобщо всичко. За този Сони на всякъде се рекламира неговата водоустойчивост. Аз имам нужда от такъв телефон, защото често съм с мотоциклет или в природата - там, където може да се изсипе дъжд изведнъж.
  Ще пиша за развитието на проблема, но пак питам, каква ми е гаранцията, че да допуснем моята бройка от този модел е имала да речем фабричен дефект, който е скрит. И в сервиза го видят това нещо и въпреки всичко, понеже живеем в България, за да спестят на търговеца някой лев от евентуална бройка за замяна на гаранционен апарат, те просто не напишат, че отказват гаранция, заради не спазени условия от потребителя? Питам.
  За мен Sony Xperia Z3 compact е страхотния телефон, но хората от Sony май не трябва да тръбят навсякъде, че е водоустойчив. За сега нищо не заявявам и изчаквам, споделете и вашите мнения, моля!
Цитирай
Аксесоари
#2

Би трябвало да няма проблем с гаранцията.И мен ме мотаха 3 седмици ама ми го оправиха в крайна сметка,понеже не е по моя вина...с нексус 4 съм,но мисля този месец да си купувам z3 compact
Цитирай
#3

Бъди спокоен, ще ти признаят гаранцията. Не си първия случай във форума.
А това за "самоизкривения" панел на Z3 ми звучи невероятно и в сферата на фантастиката. Бъди сигурен, че тук е приложен закона на Нютон Smile

XIAOMI MI MIX 2S 64GB Black

Цитирай
#4

Колега, аз отговарям само за себе си. Що се отнася до моя колега, той твърди, че не е прилагал сила там, а именно в горния десен ъгъл. Станал е като онази ливадка-скулптура в центъра на парка Заимов, в София. Видях го с очите си и си го обяснявам, че може би процесора или батерията е там в средата, и нагряването е доста, например когато навън е 35+ градуса и използваш някое тежко приложение продължително време. Може без да иска да го е сложил в джоба, знам ли?
Що се отнася до моя проблем и на детектор на лъжата бих се подложил - винаги съм пазил телефона си и съм чел и препрочитал гаранционните условия. Ако имах дори капка съмнение, че вината е в мен не бих си позволил да искам гаранционен ремонт или замяна.
Чисто и просто искам телефон като в рекламата на Сони. Нищо повече от това. Или поне на края да има надпис, че някои факти и обстоятелства в рекламата може да не съответстват на реалността. Между другото много ми е тежко без телефон в момента.
Цитирай
#5

Щом като са ти били затворени капаците, значи лакмусите не са се оцветили, което означава, че не могат да ти откажат гаранция за глътнала оттам вода.

Ако е глътнал от говорители...слушалки или другаде то трябва да ти я уважат...при положение, че няма кой знае какви външни белези за щети по телефона, разбира се.
Цитирай
#6

По телефона няма никакви външни следи. Винаги е бил с протектори. Обаче като постоя няколко часа на слънце същия ден, когато стана проблема, му отворих капачетата и видях лакмуса под долното - беше леко порозовял. Именно заради това се притеснявам. Ако е проникнала вода от друго място и достигнала до вътрешността, то лакмуса ще бъде оцветен пак. Също ако уплътнението не уплътнява добре мястото където е поставено - отново същото.
Цитирай
#7

Ако прониква вода през затворени капаци, това лесно би трябвало да се демонстрира и в сервиза. Просто се потапя пред тях изчаква се там колкото трябва, вади се и ако има проблем би трябвало да е просълзило. Така де ще се докаже че проблема е в капаците, а не че са били отворени. Успех! А и едно инфо - гаранцията се купува за да може проблема да е за сметка на производителя, но много търговци си спестяват този разход и после започват цирковете.

Samsung Galaxy S23
Цитирай
#8

Винаги е възможно да се появи проблем, ама нашите сервизи са нещо страшно и демотивиращо..... не само за телефоните.

Селянин е духовно състояние.
Цитирай
#9

Днес 21.08.2015г. имам резултат, най-после! Искам да изкажа впечатленията си от обслужване, поддръжка и внимание. Ако прочетете за моите премеждия със Самсунг България в раздела за Галакси ес 5 ще откриете разликите. Първо искам да изкажа тук благодарност към Сони България. Там работят наистина професионалисти, хора с грижа към клиента. Идва ми на ум стария лаф, че японското си е японско.
Като цяло от приемането на телефона във Виваком до сега са минали 25 дни. През това време се обаждах на Сони България, бяха невероятно отзивчиви и провериха всичко до къде е стигнало, при тях имаше информация. Смениха ми телефона с чисто нов. Без жалби до Комисия за защита на потребителите, без излишни нерви, без посещение на сервизи и още куп неприятности, както беше при Самсунг. Днес си го получих новото Сони и съм много доволен.
Като резултат от всичко до сега е, че вкъщи си закупих телевизор, Плейстейшън4 и още няколко уреда на Сони. А пък продадох и замених де що имах Самсунг. И повече не искам Самсунг. Ето това е тънкия момент, който от фирмите не разбират. Доволния клиент ще доведе още други клиенти, а недоволния - обратно, ще откаже доста други потенциални клиенти.
Поздрави на всички!
Цитирай
#10

И аз отдавна съм стигнал до твоите изводи.  Lol

Вероятно си виждал тази тема, но все пак:
https://forum.androidbg.com/showthread.p...pid1149065

Samsung GALAXY S24+ [Marble Grey]
Цитирай
#11

Нека ви разкажа моята история. Big Grin
Реших да снимам под вода. За пореден път. Когато натиснах за снимка, се включи видео. И преди под вода тъча е полудявал, затова опитах пак. Така и не стана снимка. Ядосах се и извадих телефона от водата. Видях, че камерата се е запотила. Оставих го на слънце, отворих капаците (имаше капки вода от вътрешната страна, но в никой случай много) и всичко се оправи, НО камерата повече не тръгна.
Ако до сега сте си мислили, че при мобилните оператори работят малоумници, това е защото не сте си купували нищо от Сони Център (Деком) Пловдив и не ви се е налагало да ползвате сервиз. Big Grin
Отивам (Деком на Мария Луиза – там приемат за сервиз). Някакъв мърляч ми приема телефона. Моля го да действа по-внимателно, защото им оставям телефон в идеален външен вид и искам такъв да си го взема. Забравя да напише дата на приемо-предавателния протокол. Подсещам го. И така...трябва да изчакам колегата му, за да ми обясни нещо.
Да ви запозная със Спас. Масивен мъж с черна тениска на Сони. Този представител на марката ми се скара (да, да!), че съм си позволила да си намокря телефона! Попитах го щом не е водоустойчив, защо го рекламират като такъв? Той ме контрира с въпроса, къде съм прочела, че е водоустойчив (?!?!?!). Отговорих – в официалния сайт на Сони, телефонът притежава IP68 сертификат. И Спас ме пита –а това в сайта на Деком пише ли го. Смях се. МНого.
Прие ми Спас телефона. Питам го в кой сервиз ще иде. Той ми казва, не знам, защо? Отговарям, ами интересува ме, в Булграм ли, в друг сервиз ли....
Днес говорих със сапорта на СОни Мобайл. Оказа се, че телефонът ми е за българския пазар и ще отиде в Булграм.
Сега остава да чакам...тестът за водоустойчивост щял да покаже от къде е влязла вода.
Някой с отзиви за Булграм специално за Сони?
Цитирай
#12

Аз нямаше да се смея, а щях да му забия един тупаник!  Bu

http://sc.dekom.bg/index.php?page=produc...6e944cdc48

Цитат:Предимство на модела е, че той е оборудван със специално покритие, което напълно го защитава от прах и вода (IP68 сертифициран - прахо- и водоустойчив, потопен до един метър дълбочина до 30 минути).

Спасчо май не е прочел собствения си сайт!  Bu

Мейзи, защо не се оплака на кол центъра на Sony от отношението в магазина? Аз бих го направил и бих писал мейл до централата на Sony Mobile. Такива хора нямат място в техните магазини.

Samsung GALAXY S24+ [Marble Grey]
Цитирай
#13

@xn3k , аз на жената в кол центъра ѝ обясних ситуацията и тя ми поясни, че в Сони центъра са представители на Сони Електроник, а те на Сони Мобайл и били отделно.
При всички положения ще потърся някой, отговарящ за Спас, още повече, че когато той ми обясняваше, че е твърде вероятно да не ми признаят гаранцията, защото в мокрен (!!!), аz му казах, че ако това се случи, това ще е последното ми Сони, и той невъзмутимо отговори нещо звучащо като "ще се сетиш" Big Grin
Цитирай
#14

Мейзи, отиваш в Деком до Авеню и търсиш Диян. Това е собственика на Деком. Почти постоянно виси там. Според мен трябва да се оплачеш от некадърните му служители.
Цитирай
#15

Е ми ето го и потвърждението на изводите на колегата и официално  -
http://www.mobilebulgaria.com/news/35666...м-под-вода

Жалко за хората които са си купили телефона основно заради възможността да снимат под вода.

Samsung Galaxy S23
Цитирай
#16

@larana, няма да е зле да прочетеш статията отново(ако изобщо си я прочел де), особенно последното изречение

Mi 11 Lite 5G
Цитирай
#17

Прочетох го разбира се. Ти да не мислиш, че има някаква генерална разлика между моделите. Само, че аз прочетох и предпоследното изречение, което е между редовете.
Та за мен извода накратко е следния  - за да си няма Сони проблеми ТОЗИ път,  се е застраховала. 
То и да иска няма как да си промени становището за старите модели - нали се сещаш какво ще стане.  Smile

Samsung Galaxy S23
Цитирай
#18

Не знам имат ли много проблеми или не, моя телфон го мия н чешмата вече 6-ти месец през ден(хигиена някаква ), както и това лято на басейни(бутали са ме с телефона в джоба) и не е имало прблеми. Докога няма да има, не мога да знам. Колкото и статии да прочета, за момента положението е такова-факт.

Mi 11 Lite 5G
Цитирай
#19

Ще ми смянят телефона с...черен Sad
След толкова драми, свързани с желанието ми за бял, пак черен Big Grin
Цитирай
#20

Може пък да е за добро! Wink

Samsung GALAXY S24+ [Marble Grey]
Цитирай




Потребители разглеждащи темата: 1 гост(и)