Темата е заключена
Оценете темата:
  • 0 гласа - средно 0
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5

Измама от (служител на) Виваком
#1

Споделям личния си опит, за да няма други измамени:

На 23 декември платих сметката си към Виваком в офиса в Central Mall Плевен, но от бързане и разсеяност не изчаках, за да си взема касовия бон. След това - празници...и дори забравих, че съм платил. В началото на януари влязох в друг офис на Виваком с намерението да платя сметката, която бях забравил, че вече съм платил. Момчето отвори в компютъра и каза, че сметката вече е платена. Прибрах се и проверих на сайта на Виваком - имаше отбелязано плащане на 23 декември 2015г и липса на задължения. Около седмица по-късно получих съобщение на телефона, че сметката ми е просрочена и трябва да платя посочената сума (която вече бях платил). Проверих на сайта - отбелязаното плащане на 23.12.2015г вече го нямаше. Набрах *123# на телефона и на опция "последни плащания" излезе надпис, че последното плащане е от 23.12.2015г и сумата - платената от мен сума. Днес отидох в друг офис на Виваком, където техен служител ми каза, че нищо не може да направи щом нямам касов бон и че най-вероятно служителят, на когото съм платил и при когото е останал касовия бон, е сторнирал сумата и е прибрал парите в джоба си. Платих си втори път като поп и смятам да сложа касовия бон в рамка...

Това е историята. Вземайте и пазете касовите бонове до следващото плащане, защото предполагам, че това е практика и при другите мобилни оператори.

       

Huawei U8150 Ideos>>HTC Evo 3D>>ZTE Blade Q>>Samsung Galaxy S3 Neo>>Asus Zenfone 5>>Asus Zenfone 2 Laser>>Asus Zenfone 4 ZE554KL
Аксесоари
#2

Явно навсякъде има нагли служители. Един приятел го бяха метнали по същия начин в Хенди...

Samsung Galaxy S24+ Onyx Black 12/512 GB
#3

Постави се на мястото на служителя. Плащаш и не си вземаш единственият документ, който доказва това. Прибрал си е човека парите и си свирка. Касовия бон както каза си го слагаш в рамка, да се вижда.


#4

Аз преди време си изпатих по подобен начин и от тогава, въпреки че вече не съм абонат на виваком все още си пазя бележките.
Внимавайте много.

Motorola DEFY MB525.->Samsung Galaxy SII i9100->Мotorola RAZR XT910->LG 4x HD p880->LG G2 D802->LG G3 D855
#5

Виваком и мен ме издокараха преди 3 год. Не съм техен абонат, но само при тях имаше телефона който исках да взема. Служителя се опита да ме убеди, че с 2 год. договор ми идва с около 40 лв по-евтин. Казах му, че картата няма да се ползва и, че го искам за 1 год. договор на 5 лв. такса. Така си спестявах 60 лв. от такси а не 40 лв. от цената на телефона. Поспорихме малко и той се опита да блъфира, каза, че им бил последен телефон от този модел и щял да го даде само ако е с двугодишен договор. Аз казах, че тогава се отказвам и няма да го взема, тръгнах към изхода а той ме спря с думите.
- Добре, добре, за една год. ще е договора.
Зае се с изготвянето на договара, а аз в това време започнах да разглеждам телефона.
Накрая ми показа в договора цената на апарата и абонаментния план, че е на 5 лв. но от мерак за телефона ли или от това, че съм прекалено доверчив не погледнах за колко год. е договора.
Година след това отивам да го прекратявам и разбирам, че договора е за 2 год. и, че трябва да платя 12 такси х 5 лв. за да го прекратя.


Samsung Galaxy A54 5G и LG V20/G8s
#6

И аз имах наскоро случай с тях, понеже не бях вземал телефон с договора ми, някой техен явно си реши да си вземе с мисълта, че нали ще си изкарам договора всичко ок, никой нищо няма да разбере.

Е да ама аз си прекратих предсрочно договора към тях и познайте излезнаха едни неустойки за устройство... много грозна картинка стана за тях.

Така, че внимателно си пазете всички реквизити Wink
#7

Това с телефоните дето си ги взимат за тях при преподписване е доста разпространена практика във Вивата. 2-ма познати си преподписваха договорите, но не взеха устройства. Служителите обаче се облагодетелстваха с нови субсидирани телефони за сметка на клиента. Smile


Most people respect the badge. Everyone respects the gun.
#8

(2016-01-12, 18:28:14)karloson написа:  Това е историята. Вземайте и пазете касовите бонове до следващото плащане, защото предполагам, че това е практика и при другите мобилни оператори.

  

Не защитавам служителя, но касовия бон си е задължителен и си е доказателство за това, че си платил. Това че имаш скрийшот на сайта не е доказателство, че има извършено плащане. Както казваш служителя видял че си си оставил бележката и леко е подал към системата обратното на плащане  Big Grin Big Grin 

Същата схема преди време имаше и във бензиностанции Лукоил (поне така се говореше де) не си взимаш бележката, после с камерата на колонката показват рег.номер ХХ ХХХХ ХХ не си е платил, ти нямаш бележка и гориш. Така че колкото е виновен служителя толкова и самия ти. Бързането не е оправдание, както и като дадеш мигач не дава предимство пред всички останали.
#9

Интересно, как се процедира, ако си платиш на кештерминал и нямаш разписка, която в повечето случаи е свършила, както в повечето банкомати.

 
#10

(2016-01-12, 20:00:45)ndsbg написа:  Не защитавам служителя, но касовия бон си е задължителен и си е доказателство за това, че си платил. Това че имаш скрийшот на сайта не е доказателство, че има извършено плащане. Както казваш служителя видял че си си оставил бележката и леко е подал към системата обратното на плащане  Big Grin Big Grin 
Скрийншота не е доказателство - слагам го само за илюстрация. Ако имах доказателство, нямаше да се стигне дотук. 
Вината, че не съм взел касовия бон е моя, но за откраднатите 23.85лв не е моя. Все едно като ми откраднаха телефона от джоба на якето насред Виена, да ми кажат че вината е моя, защото не съм го стискал здраво или не съм го сложил във вътрешния джоб...

Huawei U8150 Ideos>>HTC Evo 3D>>ZTE Blade Q>>Samsung Galaxy S3 Neo>>Asus Zenfone 5>>Asus Zenfone 2 Laser>>Asus Zenfone 4 ZE554KL
#11

(2016-01-12, 20:04:36)NoMaD написа:  Интересно, как се процедира, ако си платиш на кештерминал и нямаш разписка, която в повечето случаи е свършила, както в повечето банкомати.

Плащането е регистрирано в банката, така че ако имаш електронно банкиране е лесно. Иначе извлечение от някой клон на банката. При електронното плащане няма 6-5. Иначе с Глобул навремето имах подобни проблеми. При всеки договор се предплаща 1 такса/при всеки оператор е така/, та при прекратявяне на договора би трябвало да ти приспаднат от последната такса предплатеното. Да ама не, освен всичко друго след година получавам писмо , че дължа 5 лв. Така и не ги платих, но си пазя всички договори и документи при прекратяването, че съм платил всичко, защото съм патил!

времето е като парите - никога не стига
#12

Трябва да сигнализираш в виваком за този служител, защото измамника си е измамник и ще опита отново и с други не е еднократно, ако се натрупат много оплаквания за даден служител ще направят нещо.

Huawei P10
#13

Досадно е,нямаме навици да гледаме какво подписваме,не изискваме касови бележки и си патим от тези неща. Жената изпати с HANDY вместо преподписване на договора с по-добри условия получи втори договор.
За щастие не се доверявайте какво ви говорят,четете преди да подписвате,изисквайте си касовите бележки.
В случая при женами се откачихме от договора с жалба в М-Тел. Добре,че договора беше неграмотно направен без задължителната информация за тарифен план и тнт. та го прекратиха. По-лошото е,че от М-Тел имаха доста жалби за измамени хора от този офис на HANDY и КВО?
-Да си гледал казват хората.
#14

(2016-01-12, 19:39:39)tda написа:  Това с телефоните дето си ги взимат за тях при преподписване е доста разпространена практика във Вивата. 2-ма познати си преподписваха договорите, но не взеха устройства. Служителите обаче се облагодетелстваха с нови субсидирани телефони за сметка на клиента. Smile


Лоша практика, в моят случай служителят се оказва подсъдим за документна измама, плати си неустойките и може би ще бъде дисциплинарно уволнен, надали ще се размине със забележка предвид това как ще опетни името на компанията.
#15

Е, това вече е долно от страна на служителя. Бил съм служител, никога не съм правил подобни неща. Вярно, че таргетите са невъзможни (едва,едва), вярно, че напрежението е гадно, но това си е долно.

Но се поставям на негово място-за да си рискува професията за 20 лв. значи сметнете колко му е заплатата и дали му стига. Предполагам кофти управител/регионален. Разговарял съм с колеги на всички оператори и реселъри, тия от Авенир Телеком (Интернити) са имали един случай в Бургас да получат заплата от 250 лв. , което е тотална подигравка. То при такава ситуация как да не обереш клиента, направо дрехите му да събелчеш и да ги откраднеш...

Преди години беше престижна работа , но сега в повечето магазини положението е брутално. Е, има чат-пат някой качествен ръководител (регионален/зонален/др.), но в 80% от случаите от теб се изисква да се правиш на маймуна, то сам си го изискваш като знаеш какво те чака и какви глоби има. Айде, в МТел не беше чак такова брутално (поне където бях аз), но това като го чух за Интернити (към Теленор) останах без думи.

Така,че донякъде го оправдавам колегата-не е оправдание да нацакаш някой така, но за да си рискува мястото за 20 лв, значи положението в магазина им е брутално.
#16

alisali1234 и моята заплата не ми стига, но това не означава, че трябва да започна да крада - няма оправдана кражба или измама. Като не ми стига заплатата или напускам и си търся друга работа, или се задоволявам с това което получавам.


Samsung Galaxy A54 5G и LG V20/G8s
#17

Аз заради ей такива истории гледам да плащам по интернет - не може да те цакат, документи си имам винаги, не чакам по опашки и най-важното - не прекарвам 10 минути в опити да откажа поредната "невероятна", "неземна" и т.н. оферта(сериозно се чудя тия хора думата НЕ знаят ли какво е...).
Иначе бащата го бяха прецакали миналата година така да предподпише. Отива той да си плати сметката, а там му казали, че ако има 3 различни устройства(така де - домашен, мобилен и интернет) има 20% отстъпка и тъй като само интернет нямахме-взел, че подписал. Ама идиотът, дето е бил там, забравил да спомене, че се преподписват абсолютно всички договори, вързани към номера, а единия изтичаше след месец и щяхме да го спираме. Еми, извинявай - няма какво да ги съжалявам. Като не ти харесват парите, дето взимаш-махай се и си намери някаква по-читава работа, ама да цакаш някого така е доста грозно.

Samsung Galaxy Note 4 SM-N910C White
#18

Да, съгласен съм с вас, аз също казах, че не го оправдавам , просто монетата има 2 страни, винаги мисля и от страната на двете страни, поставям се на мястото му. Пак казвам-не е оправдание, долно е и заслужава ако не уволнение, то солена глоба. Но като знам защо е стигнал до там...колегиално го "оправдавам", така да се каже, то не е оправдаване, просто казвам каква е причината (вероятната, според мен) да си рискува работата за 23 лв.
#19

То отдавна не е престижно и доходно да работиш за така наречените ВЕРИГИ/ОПЕРАТОРИ в България! С тези невероятни таргети поставени като цел за изпълнение от някой новоизлюпен меринджей, постоянен стрес на който си подложен, и това че в буквалния смисъл на думата трябва да се правиш на маймуна пред клиента, само и само поне да се доближиш до изпълнението на поставената ЦЕЛ... Не, Благодаря!

SM-G975F Prism Black + 64 GB SanDisk Ultra® microSDXC™ UHS-I Card 

#20

Отдавна не е, съгласен съм. Не знам как стои въпроса във Теленор и Виваком и кои там са мениджъри (по тоя случай мога да съдя,че явно не са много добри в работата си) , но при МТел положението е уникално. Наемането на хора им е под странни критерии-виждал съм как взимат пълни некадърници, които не могат да различат Galaxy-то от iPhone едва ли не (един тъпанар с вид на маймуна, айде да не обиждам по външни белези, но наистина нелицеприятен за пред клиенти на вид) ме попита дали може на iPhone 6 да му сложел Android, че "това,дето го имало" не можело да тегли приложения безплатно (вероятно иска платени .apk на iPhone-успех му пожелавам!), и дори спори с мен как щял да го закара на сервиз да му сложели Android, че вградения софтуер не му допадал ("вграден софтуер"-заучена реплика, означаваща в случая iOS, което е нещо, дето той не знае какво е).
Практиките им на гонене на служители са уникални-такива таргети ти дават (може индивидуални,да), че просто да се скъсаш да продаваш няма да ги достигнеш, при това в централен офис, психическия тормоз е на висота, просто решат ли да те накарат сам да си попдишеш "взаимното съгласие" ще го направят. Упоритите направо ги уволняват, което много не им допада, понеже има обезщетения, но те си ги избиват с наемането на неквалифициран персонал. Чудите се защо разбирате повече от служителите? Щото половината са попаднали там по незнаен филтър. Отдавна се дразня на думата "консултант" в конфигурацията "консултант-продавач". Да, продавачи са, но какви консултанти са, с какво точно ме консултират? Всичките наизустили едни реплики и научили едни планове, и пада якото предлагане. Колежката видя някакви правоъгълни widget-и на едно LG и ги оприличи на плочките на Windows Phone и се опита да продаде LG-то като телефон с Windows, въпреки, че клиента ясно разбираше, че това не е телефон с Windows, а той търсеше такъв. Не,че тя се опитваше да го излъже, тя патката сама се излъга,че било с Windows. Даже после взема в GSMArena да търси кое е това LG с Windows... Big Grin Big Grin Big Grin
Никакви консултанти не са, те клиентите консултират консултанте повече.
Така,че не очаквайте вече кой знае какво по магазините на операторите- квалифицираните и качествени хора отдавна или са били изгонени, или е писнало да работят в такава среда и да взимат дори по-малко пари пред такива които не могат да различат Windows-а от Android-а...
Повечето при червените са си рода-като почнеш от централните и стигнеш до мениджърите-МТел си е ромска махла! Там всеки втори си е роднина или близък на някой. Даже отворете сайта и в раздела за кариера и вижте въпросите към потенциалните кандидати. Наред с имена, биографии, образование и т.н. има въпрос дали имате познати или близки в МТел и на какви позиции са.
Вземе някое измислено мениджърче да си сложи някой братовчед на продавач и да го облече в костюмче и вратовръзка, нищо че до вчера същия този негов братовчед от село е ходил да с*ре във външния си кенеф по анцуг, днес е гражданин, вирнал си носа, изкъпал се, научил три реплики и се мисли за шеф на света (реален опит).
#21

Абсолютно съм съгласен с Вас колега... За съжаление, тази практика битува не само в офисите на мобилните ни оператори, а въобще по така наречените големи търговски вериги, но това е вече друга тема.

SM-G975F Prism Black + 64 GB SanDisk Ultra® microSDXC™ UHS-I Card 

#22

Само на мен ли ми се струва, че това е леко омагъосан кръг? Смисъл прецакват те, защото не могат да си изпълнят таргета, като същевременно хората намаляват(я заради прецакване, я защото четат в интернет, че е ги цакат), което довежда до нужда да те цакат с повече и т.н.
Иначе е абсолютно нормално да са "консултанти" - за тия пари-толкова, са казали хората..

Samsung Galaxy Note 4 SM-N910C White
#23

(2016-01-12, 18:28:14)karloson написа:  .... от ... разсеяност ... и дори забравих, че съм платил. ...

Разсеяност и забравяне ... проблема ти е за медицината ... понеже при теб не е сигурно дали наистина си платил на 23.12 ... от там може да е имало бъг в системата и така ...
С разсеяност и забравяне ... обикновено така става. Другия път вярвам ще си по съсредоточен и помнещ, че даже и ще си записваш ми се струва ...
Иначе да всички (не само операторите) гледат как да те прекарат особено като забележат че не си сам в главата и имаш перка на гащите ...
#24

И мен така се опитаха в ментел да ме метнат, но за късмет си пазех бележката ...
#25

Това са част от дребните им номера. Имам познати с разписани договори, на което "подписване" не са присъствали по никакъв начин. После идва забавата...

Аз по такива причини имам един класьор касови бележки у нас, а от доста време насам си плащам през ипей и си спестявам куп нерви, време и бележкосъбиране.
Темата е заключена




Потребители разглеждащи темата: 1 гост(и)