Оценете темата:
  • 0 гласа - средно 0
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5

Проблем с гаранция към Виваком
#1

Здравейте колеги. Пиша тук за моя проблем с вивата и се надявам да дадете някакви съвети и идеи какво да правя. Та проблема е следния, оставих си телефона лг г2 на сервиз на 05.11.2015 за жълто петно. След месец казаха, че няма да го ремонтирар и ще ми го заменят с нов. Викнаха ме в офиса, където го дадох за ремонт да ми го заменят с нов, но като отидох се оказа, че искат да ми дадат мостра. Аз я отказах. От магазина казаха, че друго нямали да ми предложат, понеже ми оставали само 2 месеца гаранция, а телефона е гаранционен до края март + 16дена (ходи на сервиз преди това), общо над 4 месеца. Подадох жалба и в кзп, но там ми казаха да взена мострата, понеже вивата рядко предлагали нещо друго (почти 100% съм сигурен, че не са правили проверка, понеже звъняха няколко пъти и ме разпитваха какво става). Днес пак ходих до магазина и ми казаха ако искам мострата да им кажа, за друго да не ги търся. Утре мисля да отида до кзп да видим и те последно какво ще кажат.

Вие какво мислите, какво да правя? И ако не се сещате за друго, което да се направи, ако може да предложите някой адвокат от Пловдив, който се занимава с такива дела.

Siemens M55>>Nokia 3250 Symbian v9.1>>Nokia E51 Symbian v9.2>>hTC Wildfire - CyanogenMod V7.1.0.1 Android 2.3.7 or Stock ROM Android 2.2.1>>hTC E\/O + root + 3D Stock ROM>> 
LG G2 + CloudyG3 2.2 + Dorimanx 9.9 >> LG G4 >> Moto X4 >> Samsung Galaxy S10
Цитирай
Аксесоари
#2

@dada_, поискай друг, по-скъп модел телефон с доплащане от твоя страна.

 
Цитирай
#3

Не ми предлагат такъв вариант, само мострата. Попитах за друг модел с доплащане от моя страна, за друг на същата цена или да ми върнат парите. Но общо взето в магазина управителя, каза че само мострара са му разрешили да ми предложи.

Siemens M55>>Nokia 3250 Symbian v9.1>>Nokia E51 Symbian v9.2>>hTC Wildfire - CyanogenMod V7.1.0.1 Android 2.3.7 or Stock ROM Android 2.2.1>>hTC E\/O + root + 3D Stock ROM>> 
LG G2 + CloudyG3 2.2 + Dorimanx 9.9 >> LG G4 >> Moto X4 >> Samsung Galaxy S10
Цитирай
#4

Питай относно мострата. Ако я вземеш, като за нов апарат гаранцията ще бъде ли 24 месеца?

'Love and sex are two things that really hang people up. And why that is..... I’ll, I’ll never fully understand.'
Stay open minded and... Be paranoid
Цитирай
#5

Не. Продължава от старата

 Sony Ericsson experia X10I LG OPTIMUS 3D Samsung Galaxy Note 2. Note 3. Note 5. Samsung galaxy S8+, S10+ S20 Ultra S21 Ultra. S23 Ultra 1Tb
Цитирай
#6

Вземи си парите, и си купи по- нов модел с доплащане и нови 2 години гарания! Това е най изгодно за теб.

времето е като парите - никога не стига
Цитирай
#7

Аз новият модел съм го купил вече. И кое е най-изгодно знам, но въпросът е, че освен мострата друго не искат и да чуят. Явно ще търся адвокат и вече да ми връщат парите. Но исках да видя дали някой няма да ме посъветва нещо друго, преди да потърся адвоката.

Siemens M55>>Nokia 3250 Symbian v9.1>>Nokia E51 Symbian v9.2>>hTC Wildfire - CyanogenMod V7.1.0.1 Android 2.3.7 or Stock ROM Android 2.2.1>>hTC E\/O + root + 3D Stock ROM>> 
LG G2 + CloudyG3 2.2 + Dorimanx 9.9 >> LG G4 >> Moto X4 >> Samsung Galaxy S10
Цитирай
#8

Вземай мострата, и я продавай. Огледай я за щети. Но определено тези мостри са 24/7 на включен дисплей и батерията се точи яко...
Иначе ще те въртят докато гаранцията ти изтече, и ще ти кажат, че нищо не могат да направят Smile Идиоти навсякъде

Samsung Galaxy S10+ Green
Цитирай
#9

Проблемът ти е с управителя на магазина. Нищо чудно да иска да врътне някоя далавера за твоя сметка, като си прибере нов телефон, а на теб пробута мострата. Трябва да се разбереш с него.
И като казват нов, значи трябва да получиш нов телефон - аз под нов разбирам да си скъсам лично лепенките на кутията. Оставала малко гаранция, затова пропорционално скапана мостра. Глупости на търкалета.

Pixel XL / Android 9 Pie
Цитирай
#10

Прочети си гаранционните условия, свържи се с LG и виж какво мислят те по тоя въпрос. Според мен, би трябвало да ти ремонтират телефона с нови части, а ако това не е възможно да ти го сменят с нов. Мострата не е точно "нов" телефон, а употребяван, защото е мостра. Когато се свържеш с LG, ще ти трябва серийния номер на телефона, който може да видиш в Гугъл акаунта си и евентуално касова бележка с дата на покупката.
Цитирай
#11

@bobyn ,Дали проблема идва от управителя, предполагам мога да разбера като отида до друг офис и ги накарам те да кажат какво може да се направи. Ще гледам да го свърша това днес. А да взема мостра, на телефон, който не се продава във виваком от около година и отделно не се знае преди това колко е седяла наистина 24/7 включена да я разглеждат в някой магазин. Това за мен не е нов телефон. Батерията ще му е скапана, а тя не сменя лесно. А и аз искам да го продам принципно, а ако взема мострата, ще му бутна цената, което не ме устройва. Но най-вече ме ядосаха с това, че ми оставали само 2 месеца до края на гаранцията, и с това че ме мотаха 45 дена преди да ми предложат мострата. Иначе до сега сигурно и нея щях да взема, но като ще се правят на велики, ще гледам да си търся правата до край. А накрая ще преподпиша и с друг оператор.

@S73L1 не виждам лг какво могат да направят в случея, но все пак ще ги потърся, не ми пречи да опитам. Но за ремонт след 4 месеца чакане и дума не може да става.

Siemens M55>>Nokia 3250 Symbian v9.1>>Nokia E51 Symbian v9.2>>hTC Wildfire - CyanogenMod V7.1.0.1 Android 2.3.7 or Stock ROM Android 2.2.1>>hTC E\/O + root + 3D Stock ROM>> 
LG G2 + CloudyG3 2.2 + Dorimanx 9.9 >> LG G4 >> Moto X4 >> Samsung Galaxy S10
Цитирай
#12

Гаранцията спира да тече когато телефона е в сервиз, или по-точно докато не си го вземеш и не се подпишеш ,че си го взел. От сервиза са пратили протокол, че не може да бъде ремонтиран и трябва да ти го сменят с нов , ако това е невъзможно - клиента решава дали да му върнат парите или да го заменят с друга стока на същата стойност по фактура . Закона е един и същ за всички. Търговеца трябва за 30 календарни дни да се погрижи за ремонта на стоката и да я върне на собственика. Ако не го направи - клиента решава как ще се процедира.

П.П.> Това е моя случай. Търговеца беше коректен - не е Viv***m. Отделно ми дадоха 24 месеца гаранция за новия апарат.
Цитат:30 Dec 2015, 16:19:12

На 30.11.2015 оставих G2-ката да и сменят дисплея ,заради жълто петно. Днес ми се бадиха да ида да си избера нов телефон защото нямало части за нея. Вече съм горд собственик на G4 Ceramic White

Note 10+
Цитирай
#13

Именно, няма как да го ремонтират, затова трябва да го подменят с нов. А мострата не е "нова", а употребявана. Затова те съветвам да се обърнеш и към LG за мнение, т.е. дали според техните гаранционни условия е допустимо телефона да бъде подменен с употребявана мостра, щом не може да бъде ремонтиран.

Явно не искат да ти дадат по-нов модел и са решили да ти пробутат мострата, която иначе трябва да продадат на по-ниска цена. Поредния пример за хитруване на дребно от български търговец...
Цитирай
#14

От лг казаха, че нямало как да се намесят в този спор. И общо взето от тях нищо не зависило, след като съм го оставил във виваком и те са го занесли в незнайно кой сервиз. От тук нататък отношенията били само между мен и търговеца. Сервиза вече се бил произнесъл, че телефона е за смяна, но след това търговеца(виваком) решавал какво ще договори с мен.

П.П. Само като се замисля, че до сега всеки телефон ми е купен от опраторите(със подписване на договор), защото УЖ са по-сериозни фирми и ако се наложи нещо гаранционно ще са коректни. А то какво се окоза, малките фирми от страх от КЗП или просто опитващи се да се наложат на пазара - направо целуват **** на потребителя. А тези "големите" не им пука от нищо, правят каквото си искат и няма кой какво да им каже.

П.П.П. С кзп не мога да се свържа по телефона, и мисля да ги посетя на място. Защото и те трябваше да се произнесат до месец (подадох жалбата на 21.12.2015), а единственото, което ми каза една дама по телефона беше по-добре вземи мострата или изчакай да видиш дали ще ти предложат нещо друго. И това се случи преди 2 седмици, доста след като е изтекъл месеца, в който трябва да се произнесат със становище (и защо ли си мисля че то трябва да е в писмен вид).

Siemens M55>>Nokia 3250 Symbian v9.1>>Nokia E51 Symbian v9.2>>hTC Wildfire - CyanogenMod V7.1.0.1 Android 2.3.7 or Stock ROM Android 2.2.1>>hTC E\/O + root + 3D Stock ROM>> 
LG G2 + CloudyG3 2.2 + Dorimanx 9.9 >> LG G4 >> Moto X4 >> Samsung Galaxy S10
Цитирай
#15

Напиши жалба до ръководството на Виваком и я заведи с входящ номер в деловодството.

Samsung GALAXY S24+ [Marble Grey]
Цитирай
#16

Пък, ако ти се занимава и имаш време, пари и нерви - винаги може да ги осъдиш.

'Love and sex are two things that really hang people up. And why that is..... I’ll, I’ll never fully understand.'
Stay open minded and... Be paranoid
Цитирай
#17

Набери 123,  свържи се с оператор и се оплачи от управителя на магазина на Виваком. Ако и оператора ти каже същото, пусни жалба, както писа колегата по-горе. Жалбата може да е в сайта на Виваком по интернет. Там отговарят доста бързо. И ако това не стане КЗП и последен вариант ги съдиш.
Цитирай
#18

На 123 звънях, казаха че те също нямали нищо общо с рекламациите и неможели да помогнат. Иначе точно това се чудех, как мога да подам жалба, до някой с по-висок пост от управител на офис. Сега ще видя в сайта им, как ще стане. С кзп се свързах днес, казаха да ги потърся другата седмица, понеже "колежката, която разглеждала моя случай е в отпуск", е ще ги потърся пак в понеделник.

Siemens M55>>Nokia 3250 Symbian v9.1>>Nokia E51 Symbian v9.2>>hTC Wildfire - CyanogenMod V7.1.0.1 Android 2.3.7 or Stock ROM Android 2.2.1>>hTC E\/O + root + 3D Stock ROM>> 
LG G2 + CloudyG3 2.2 + Dorimanx 9.9 >> LG G4 >> Moto X4 >> Samsung Galaxy S10
Цитирай
#19

То всичко си е написано, тълкувайте!

Законодателят в  Закон за защита на потребителите написа:Чл. 111. (1) Всяко споразумение или договор, сключени с продавач преди появата на несъответствието на потребителската стока с договора за продажба, което ограничава или изключва отговорността на продавача по този раздел, е нищожно.
(2) Всяко споразумение, с което потребителят заявява, че знае за липсата на съответствие на потребителската стока с договора за продажба преди неговото сключване, в което не е посочено естеството на несъответствието, е нищожно.

Препратки от статии Препратки от практики Препратки от процедури Бележки
Чл. 112. (1) При несъответствие на потребителската стока с договора за продажба потребителят има право да предяви рекламация, като поиска от продавача да приведе стоката в съответствие с договора за продажба. В този случай потребителят може да избира между извършване на ремонт на стоката или замяната й с нова, освен ако това е невъзможно или избраният от него начин за обезщетение е непропорционален в сравнение с другия.
(2) Смята се, че даден начин за обезщетяване на потребителя е непропорционален, ако неговото използване налага разходи на продавача, които в сравнение с другия начин на обезщетяване са неразумни, като се вземат предвид:
1. стойността на потребителската стока, ако нямаше липса на несъответствие;
2. значимостта на несъответствието;
3. възможността да се предложи на потребителя друг начин на обезщетяване, който не е свързан със значителни неудобства за него.

Препратки от статии Препратки от практики Препратки от процедури Бележки
Чл. 113. (1) (Нова - ДВ, бр. 18 от 2011 г.) Когато потребителската стока не съответства на договора за продажба, продавачът е длъжен да я приведе в съответствие с договора за продажба.
(2) (Предишна ал. 1 - ДВ, бр. 18 от 2011 г.) Привеждането на потребителската стока в съответствие с договора за продажба трябва да се извърши в рамките на един месец, считано от предявяването на рекламацията от потребителя.
(3) (Предишна ал. 2, изм. - ДВ, бр. 18 от 2011 г.) След изтичането на срока по ал. 2 потребителят има право да развали договора и да му бъде възстановена заплатената сума или да иска намаляване на цената на потребителската стока съгласно чл. 114.
(4) (Предишна ал. 3 - ДВ, бр. 18 от 2011 г.) Привеждането на потребителската стока в съответствие с договора за продажба е безплатно за потребителя. Той не дължи разходи за експедиране на потребителската стока или за материали и труд, свързани с ремонта й, и не трябва да понася значителни неудобства.
(5) (Предишна ал. 4 - ДВ, бр. 18 от 2011 г.) Потребителят може да иска и обезщетение за претърпените вследствие на несъответствието вреди.

Препратки от статии Препратки от практики Препратки от процедури Бележки
Чл. 114. (1) При несъответствие на потребителската стока с договора за продажба и когато потребителят не е удовлетворен от решаването на рекламацията по чл. 113, той има право на избор между една от следните възможности:
1. разваляне на договора и възстановяване на заплатената от него сума;
2. намаляване на цената.
(2) Потребителят не може да претендира за възстановяване на заплатената сума или за намаляване цената на стоката, когато търговецът се съгласи да бъде извършена замяна на потребителската стока с нова или да се поправи стоката в рамките на един месец от предявяване на рекламацията от потребителя.
(3) (Нова - ДВ, бр. 61 от 2014 г., в сила от 25.07.2014 г.) Търговецът е длъжен да удовлетвори искане за разваляне на договора и да възстанови заплатената от потребителя сума, когато след като е удовлетворил три рекламации на потребителя чрез извършване на ремонт на една и съща стока, в рамките на срока на гаранцията по чл. 115, е налице следваща поява на несъответствие на стоката с договора за продажба.
(4) (Предишна ал. 3 - ДВ, бр. 61 от 2014 г., в сила от 25.07.2014 г.) Потребителят не може да претендира за разваляне на договора, ако несъответствието на потребителската стока с договора е незначително.

Препратки от статии Препратки от практики Препратки от процедури Бележки
Чл. 115. (1) Потребителят може да упражни правото си по този раздел в срок до две години, считано от доставянето на потребителската стока.
(2) Срокът по ал. 1 спира да тече през времето, необходимо за поправката или замяната на потребителската стока или за постигане на споразумение между продавача и потребителя за решаване на спора.
(3) Упражняването на правото на потребителя по ал. 1 не е обвързано с никакъв друг срок за предявяване на иск, различен от срока по ал. 1.

☜ПаднаЛ АнгеЛ☞
ЕСъМъ  за светъл живот. 
Цитирай
#20

Разбирасе и това го четох, и аз си го тълкувам така: Ако до 30дена ти го ремонтират или заменят ОК. След това мога да разваля договора и да съответно да ми направят отбив от цената или да ми върнат заплатената сума.
А на мен ми предложиха мострата на 45-тия ден, така че явно мога да разваля договора. Но идея си нямам тълкувам ли го правилно и ако ще развалям договора, как да го направя. Явно ще трябва ако не да ги съдя, то поне една консултация с адвокат и да каже как стават работите.

Siemens M55>>Nokia 3250 Symbian v9.1>>Nokia E51 Symbian v9.2>>hTC Wildfire - CyanogenMod V7.1.0.1 Android 2.3.7 or Stock ROM Android 2.2.1>>hTC E\/O + root + 3D Stock ROM>> 
LG G2 + CloudyG3 2.2 + Dorimanx 9.9 >> LG G4 >> Moto X4 >> Samsung Galaxy S10
Цитирай
#21

Работата става, като напишеш едно уведомление за разваляне на договора, на основание, горецитираните разпоредби. В същото, даваш подходящ срок да приведат стоката във вид, съответстващ на договора, или да ти възстановят парите по посочена от теб банкова сметка. Правиш 3 екземпляра на уведомлението. Едно входираш в офис на вивата. На второто ти слагат вх.номер, а третото пращаш по поща или куриер на адресът им в Сф. Естествено, пишеш думичките КЗП, СЪД, и т.н.
Цитирай
#22

Натам отиват работите. Сега ми се обадиха от КЗП, както и си мислих, до сега не са направили проверка, понеже от магазина ми били предложили замяна и си мислили, че ще възползвам от нея. Аз им казах, че ми предложиха замяна чак на 40тия ден, но от КЗП казаха, че нямало как да го докажа, от вивата щели да кажат, че до 30тия ден са ми предложили замяната. Ако мога да докажа, че е след 30тия нямало да има проблем, но нямало как да стане.

П.П. От кзп чак днес се решиха да отидат да направят проверка, и то защото им казах, че и мострата я няма вече и няма какво да ми дадат. Иначе пак ми препоръчаха да взема каквото ми предлагат и това е.

П.П.П. Писах и в сайта на вивата оплакване, дано от там поне да се задействат.

Siemens M55>>Nokia 3250 Symbian v9.1>>Nokia E51 Symbian v9.2>>hTC Wildfire - CyanogenMod V7.1.0.1 Android 2.3.7 or Stock ROM Android 2.2.1>>hTC E\/O + root + 3D Stock ROM>> 
LG G2 + CloudyG3 2.2 + Dorimanx 9.9 >> LG G4 >> Moto X4 >> Samsung Galaxy S10
Цитирай
#23

Изслушай това:

http://darikradio.bg/potrebitelska-kultu...ciata.html
Цитирай
#24

Така колеги, малко добри новини. След намесата на кзп, се оказа че можело да ми го заменят с друг телефон, какъвто си избера. Така че търсете си правата до последно. Сега трябва да си избера нещо за 610лв от вивата на свободна продажба или с план, но това е за друга тема.

Благодаря на всички, за съветите, мненията и предложенията, които дадоха.

Siemens M55>>Nokia 3250 Symbian v9.1>>Nokia E51 Symbian v9.2>>hTC Wildfire - CyanogenMod V7.1.0.1 Android 2.3.7 or Stock ROM Android 2.2.1>>hTC E\/O + root + 3D Stock ROM>> 
LG G2 + CloudyG3 2.2 + Dorimanx 9.9 >> LG G4 >> Moto X4 >> Samsung Galaxy S10
Цитирай
#25

Много се радвам, че успя, колега !
Поздравления!
Следях темата с интерес.
Призовавам всички колеги във форума да си търсят правата до дупка и дано някой ден търговците станат по- коректни.

LG G4
Цитирай




Потребители разглеждащи темата: 1 гост(и)