Оценете темата:
  • 0 гласа - средно 0
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5

Проблем с онлайн покупка
#1

Здравейте, преди няколко дни си поръчах от Olx един Xbox 360. Вчера отидох до офисът на куриера и го взех. Прибрах се в нас и след като го свързах към телевизора забелязах, че картината е на черти. Реших да го рестартирам и след повторното включване започнаха да мигат 3 червени лампи - Red Ring of Death. Върнах се до офисът на куриера и изпратих обратно пратката. След час-два продавачът ми се обади да ме попита защо съм му изпратил отново Xbox-а и аз му обясних всичко, след което той каза че ще го погледне. Привечер видях, че ми е изпратил съобщение, с което ми казва, че щом съм приел пратката той няма да си я вземе обратно. Писах на поддръжката в Olx за случая и какво да правя, а техният отговор беше, че съм попаднал на некоректен търговец(очевидно) и нямало какво да направят, освен да ми съдействат, ако подам жалба в КЗП или полицията.
Въпросът ми е дали продавачът има право да избяга от отговорност така и евентуално къде и как да си търся правата?

Moto Z Play
Цитирай
Аксесоари
#2

Да, за съжаление има право. Съпорта им няма да ти помогне. Жалба в полицията също няма. Мой колега беше измамен с различни стоки и пи една студена вода...


Цитирай
#3

След като пратката е била с преглед и тест и си я приел, няма какво да се направи според мен.
Очевидно е, че няма как да го тестваш при доставката. В случая единствения вариант е да му го върнеш, който явно отпада.

Motorola DEFY MB525.->Samsung Galaxy SII i9100->Мotorola RAZR XT910->LG 4x HD p880->LG G2 D802->LG G3 D855
Цитирай
#4

Да, пратката е с тази опция, но все пак трябва ли да си нося телевизора до офиса за тест?

Moto Z Play
Цитирай
#5

Не се обиждай, колега. Обаче по принцип проблема си е главно донякъде твой... Спестил си 5-6 лв. от получаването на пратката от офиса вместо на личен адрес. На личния адрес предполагам имаш и телевизор, кабели... Куриера щеше да те изчака достатъчно време във вас. Все пак не си взимаш калъф за телефон...

'Love and sex are two things that really hang people up. And why that is..... I’ll, I’ll never fully understand.'
Stay open minded and... Be paranoid
Цитирай
#6

По закона за електронната търговия би могъл да го върнеш в 14 дневен срок без обяснения. Възползвай се от помоща на куриерската фирма за КЗП, това би помогнало. Освен това би могъл да пишеш на екипа на олх за некоректен търговец. Колегата по горе е прав, аз например никога не бих купил подобна техника от случайно място, а само от познат или от негов такъв. Но... случката е факт.

времето е като парите - никога не стига
Цитирай
#7

Срокът важи, когато стоката е закупена от търговец, юридическо лице.
В случая става въпрос за лична договорка м/у частни лица и ЗЗП не покрива такъв тип сделки.
Еконт и ОЛХ в качеството им на посредници, не може да се ангажират с подробности по сделката, за които не са поели изричен ангажимент.
В случай, че се претендира за измама по чл.209 от НК, трябва да докажете безспорно, че конзолата не е повредена в процеса на ползване след получаването.
Има опция преглед и тест. Използвайте я!

☜ПаднаЛ АнгеЛ☞
ЕСъМъ  за светъл живот. 
Цитирай
#8

Да, грешката е моя относно търговеца - извинявам се. Купувача се е възползвал от опцията, но не в офиса на куриера, а вкъщи - където всъщнос е проблема!

времето е като парите - никога не стига
Цитирай




Потребители разглеждащи темата: 1 гост(и)