Оценете темата:
  • 1 гласа - средно 1
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5

Най-чупливите смартфони
#1

Рейтинг класира устройствата, според обръщанията към сервиза


Надеждността на смартфоните е често коментиран въпрос, което е обяснимо, тъй като хората използват тези устройства постоянно в ежедневието си. И макар, че повечето потребители са се примирили с факта на неизбежната смяна на мобилния си спътник на всеки две, максимум три години, данните за честотата на повредите при различните марки са интригуващи – най-малкото от чисто любопитство.
Специализираната в диагностиката на мобилни устройства компания Blancco публикува наскоро актуален рейтинг на най-ненадеждните смартфони, т.е. които са имали най-голям процент на повреди, в частност през първото тримесечие на 2018 г.
Рейтингът се базира на броя на обръщанията на притежателите на смартфони към сервизните центрове на производителите. Така, на практика, рейтингът на Blancoo отразява честотата на повредите на смартфоните, а също така колко сериозни са те.

При съставяне на списъка специалистите са разгледали двете основни групи смартфони, според операционната система – епълските айфони с iOS и различните марки Android устройства.
iPhone 6 оглавява рейтинга на най-ненадеждните iOS смартфони с 22% повреди (failure rate), т.е. почти всеки четвърти айфон от този модел е създал проблеми на собственика си, които са провокирали търсене на помощ в сервизните центрове на Apple. На второ място е поставен iPhone 6S, който показва 16% повреди, следван от iPhone 6S Plus с резултат от 9%.
При Android смартфоните е по-интересно, тъй като тук са почти всички останали производители. Blancoo не разглежда отделни модели, поради огромния брой, а вместо това акцентира на брандовете като цяло. Проучването сочи, че смартфоните на Samsung, лидера по продажби на световния пазар, имат най-висока честота на повреди – 27%.

На второ място Blancoo поставя устройствата на китайската компания Xiaomi, при които нивото на повредите е 14,2%. Следват смартфоните на Motorola (9,6%) и Huawei (8,4%). На последно място в Топ 10 на рейтинга – всъщност това е най-добрият показател – е брандът OnePlus със само 2,5% ниво на повредите.

Интересен е въпросът доколко процентът на повредените устройства зависи от популярността на бранда. Теоретично, не би трябвало да има пропорционална зависимост между двете, но прави впечатление, че най-разпространените Android смартфони – тези на Samsung, Huawei и Xiaomi – са сред „отличниците” по честота на обръщанията към сервиза.
Цитирай
Аксесоари
#2

Статистиката е много тънко нещо - може лесно да бъде превърната в науката на измамата.

Разбира се, че има значение колко броя от производител Х има продадени, колко от Y, колко от Z (и т. н.), след което да се види процентно от тях колко са проблемни. То ще е абсурдно ако OnePlus, който сигурно е със 70-80 пъти по-малко продажби от Самсунг, заема едно от първите места. Правилно са го отбелязали в статията, но по много небрежен начин, а това е съществено.

"Интересен е въпросът доколко процентът на повредените устройства зависи от популярността на бранда. Теоретично, не би трябвало да има пропорционална зависимост между двете, но прави впечатление, че най-разпространените Android смартфони – тези на Samsung, Huawei и Xiaomi – са сред „отличниците” по честота на обръщанията към сервиза." Е това е хем идиотско заключение, хем след това реалността противоречи на теорията.
Цитирай
#3

Посетете и статията за най-радиоактивните [Изображение: 93f875245bf5cfafeca8b1652883ceaf.jpg]

Изпратено от моят Redmi Note 5 с помощта на Tapatalk
Цитирай
#4

Това е пълна спекула с реалната картинка по този показател. Интересно ми е къде е LG G2, G3 със жълтите дисплей и най-вече LGG4 с повредата на дъните платки. При Г4 почти всички минаха през подмяна на дъно, а някой по два пъти в рамките на гаранционния срок. Ако класацията е направена на база бр. рекламации нормално е продалите най-много устройства да имат и най-много рекламации.
Цитирай
#5

От китайските телефони ,най-много оплаквания чувах за Lenovo.

Изпратено от моят Redmi Note 5 с помощта на Tapatalk
Цитирай
#6

Може ли линк към първоисточника на статията?

*******************
Кой изпи бирата?
Цитирай
#7

Аз доколкото разбрах от източника - става въпрос за устройства, за които е прилагана диагностика със SW на Blancco.

Ето оригиналния report - State of Mobile Device Repair & Security
И статията, към която има прeпратка в сайта на Blancco в раздел In the News - These phone models have highest failure rate: is your device on the list? (Update: Blancco responds)

Над силата е само умението да я владеем!
Цитирай
#8

Нещо като нищо е тая статия, да вземат на тестват определен брой телефони на повечето марки и тогава да видят, какъв е смисъла така, то е ясно, че които телефони са най-купувани, те ще са и най-чупливи, защото никой не знае кога ще си изпусне телефона или няма. Като цяло е пълно и с други фактори, та не гледайте на сериозно  на тази статия. :Big Grin

Samsung Galaxy Note 9 Midnight Black Apple iPhone 11 Pro Max Space Grey Apple iPhone 13 Pro Max Sierra Blue  Apple iPhone 15 Pro Max Black Titanium
[-] 1 потребител изказва благодарност на hazART за това мнение:
  • ivanov_km
Цитирай
#9

Реално Самсунг висят по сервизите доста,наистина.Друго реално е обаче продадените бройки и неизбежното да бъдат всички до един перфектни.

Galaxy S10+ Prism Black
Huawei Watch GT2 Pro
Цитирай
#10

И защо сравняват телефони от различни години, нормално толкова много iPhone 6 са продадени, той е от 2014г. произведен, както и iPhone 6S, те да сложат още по-стари модели, няма да се чупят, да те го изчисляват за 1 тримесечие, но реално има много повече такива телефони от тазгодишните или миналогодишните на Samsung да речем, та нещо не е реално. :Big Grin

Samsung Galaxy Note 9 Midnight Black Apple iPhone 11 Pro Max Space Grey Apple iPhone 13 Pro Max Sierra Blue  Apple iPhone 15 Pro Max Black Titanium
[-] 1 потребител изказва благодарност на hazART за това мнение:
  • fifth_root
Цитирай
#11

Не се чупят само НЕпродадените телефони.
[-] 1 потребител изказва благодарност на skiman за това мнение:
  • fifth_root
Цитирай
#12

(2018-07-20, 11:18:02)ivanov_km написа:  Това е пълна спекула с реалната картинка по този показател. Интересно ми е къде е LG G2, G3 със жълтите дисплей и най-вече LGG4 с повредата на дъните платки. При Г4 почти всички минаха през подмяна на дъно, а някой по два пъти в рамките на гаранционния срок. Ако класацията е направена на база бр. рекламации нормално е продалите най-много устройства да имат и най-много рекламации.

Всички тия проблеми, които си изброил в LG, се срещат при Samsung в много по-голяма степен-от S1 до S9 ! Дори при Note сериите, без да слагаме взривяванията при Note 7!
Дънни платки, жълти/лилави/розови,червени, черно-зелени и с цветовете на дъгата дисплеи, проблеми с фокуса на камерата,проблеми с пикселизирани екрани, проблеми с невключваща се камера,проблеми с невъзможност за провеждане на разговори ,проблеми с отключването, проблеми с изчезващи приложения, проблеми с отказване на зареждане на батерията, проблеми с тъча, проблеми с wi-fi, проблеми с невключване на телефона, проблеми със скролването в интернет,проблеми с внезапно "замръзване" на телефона ,искащо рестарт, проблеми при възпройзвеждане на видео, проблеми с предната камера...да продължавам ли?
Списъкът е доста дълъг!
Ами извинявай, ама на G4, за което пишеш толкова критично, никога не съм имал никакви проблеми ,освен един-написал си го, платката.
Проблем в споделящите една и съща платка от 2015-та , и то най-първите модели на G4 и V10, който проблем беше официално признат от LG и за което марката беше унищожена от критики, докато на други им се запалваха "великите" телефони! 
Платката ми е сменена гаранционно преди близо 2 години и телефонът все още е пушка!
Абсолютно никакви проблеми с него.

Samsung е марка, която изключително упорито избягвам заедно с другите им прехвалени братя-близнаци от Apple.
Иначе за други неща, особено телевизори от най-високия клас, досега проблеми съм нямал с тях, в къщи навсякъде телевизорите ми са Samsung, но телефони от тях-никога!
Цитирай
#13

Имат изключително престижни сертификати (ей ги) и статистиката им се основава само на устройствата, които са минали през тях. Това не обхваща глобално всички смартфони, а марките и моделите, които обслужват към днешна дата.
Само като скивах, че Шведското министерство на отбраната им е издало сертификатче, ми е достатъчно да им се доверя.
Не бива да се правят генерални изводи, но въпреки това данните са отправна точка за качеството на техниката, която присъства в изложените данни. Все пак говорим за почти 30 000 диагностицирани ежедневно мобилни апарати...
Цитирай
#14

Ами аз като потребител на LG G2 и G3 и на двата им хвана жълтеницата на дисплея. Мой приятел смени две дъна на G4 и още ме проклина, че ме послуша да си вземе G4. Тук не искам да отварям спор колко скапани са ЛГ и колко Самсунг, но няма как да се съглася с обективността на класацията, която казва, че най-чупливи са Епъл и Самсунг, хайде извинете!
Цитирай
#15

Не, че много разбирам, ама който и раздел в подфорум Самсунг да отворя и темите от типа - Проблеми и дефекти са с по 30-40 страници. На никой друг раздел не виждам такова участие.
Маркирам форума като прочетен и след 10 мин като го отворя и хоп подфорума на Самсунг светва като коледна елха. И все темите за проблеми.
Цитирай
#16

(2018-07-20, 16:20:14)ivanov_km написа:  Ами аз като потребител на LG G2 и G3 и на двата им хвана жълтеницата на дисплея. Мой приятел смени две дъна на G4 и още ме проклина, че ме послуша да си вземе G4. Тук не искам да отварям спор колко скапани са ЛГ и колко Самсунг, но няма как да се съглася с обективността на класацията, която казва, че най-чупливи са Епъл и Самсунг, хайде извинете!

(2018-07-20, 16:30:01)skiman написа:  Не, че много разбирам, ама който и раздел в подфорум Самсунг да отворя и темите от типа - Проблеми и дефекти са с по 30-40 страници. На никой друг раздел не виждам такова участие.
Маркирам форума като прочетен и след 10 мин като го отворя и хоп подфорума на Самсунг светва като коледна елха. И все темите за проблеми.


Не виждам защо продължавате в този тон, след като в самото начало на изследването ясно е отбелязано следното:

The information contained in this report is based on internal mobile diagnostics and mobile erasure data collected from iOS and Android mobile devices that were brought into hundreds of mobile carriers and device manufacturers for diagnostics tests and mobile erasure in North America, Europe, Asia and Australia from January 1, 2018 to March 30, 2018.

И показва обобщение:

• Android OS Updates Still Lagging Behind iOS Devices
• Majority of Android Processors Using Aperiodic Random Overwrite for Secure
Erasure
• Headset/Microphone Issues Plague Both iOS and Android Devices in Mobile
Processing Centers
• Android Device Acting Up? You’re Not Alone.
• Performance Issues and Camera Woes Worry Android Customers
• Bluetooth Issues Bother iOS Device Owners 
Цитирай
#17

@greensmoke7777 не си прав колега да гледаш само така на нещата ... Самсунг погледнато глобално имат много повече и по чести проблеми спрямо 3те модела LG G2,3 и 4 ... НО дай да сравним колко бройки обхваща диапазаона S1-9 ? Само S4 вчера го споменавахме е продаден в 80 милиона броя, а това е повече от всички продажби на LG за миналата година например ...на всички модели ... факт, че 80% от Г4 умират ...Последния телефон с 80% проблемни бройки беше нокия 5800 и умираше говорителя на слушалката, а също и доста висок % екрани ...
Освен това проблема, че гори дъното на Г4 проблем на ЛГ ли е или? Защо тогава телефони които нямат нищо общо с ЛГ но са с 808 им гърмят дъната в близък %? Жълтите екрани дали не са заради лепилото с което се лепят слоевете му? А кой го доставя? Защо пожълтяват и екрани на други марки? Виждаш ли колко са заплетени нещата ...така да се отсича не е ОК ...
Трудно е да се каже от 1500 броя 1000 повредени дали са повече от 1000 повредени при 10000 тираж ... Уж все е 1000 бройки ама статистиката казва друго нещо ... Та спора е напълно излишен ...
Цитирай
#18

За мен е трудно такава статистика да се определи за точна, винаги ще има две странни.

Изпратено от моят Redmi Note 5 с помощта на Tapatalk
Цитирай
#19

(2018-07-20, 16:51:34)cinizam написа:  Не виждам защо продължавате в този тон, след като в самото начало на изследването ясно е отбелязано следното: ...

Ами колко човека погледнаха източника? Поглежда дали в класацията е "злепоставено" устройството, на което човекът е фен, и се започва защита в негова полза и/или атака на "противника"  (на общо основание и по принцип)  Lol Защото остава усещането, че някой казва: "Абе много си тъп да избереш такъв скапан или чуплив телефон" ... Такива класации винаги биха подействали така, ако се засяга егото ...

Над силата е само умението да я владеем!
Цитирай
#20

Когато някой ви говори в проценти, да знаете, че се опитва да ви излъже. Или с отделни изолирани цитати, снимки и т.н...

В интернет има много от така наречените "кликбейт" статии. Не се оставяйте да ви подведат. Вярвайте на собствения си опит.

Galaxy ➡ Galaxy Nexus  ➡  HTC one ➡  LG Opposum ➡  Nexus 5  ➡ Xperia Z  ➡  MEIZU MX4  ➡  LG G3  ➡  Galaxy S6  ➡  Motorola Nexus 6 ➡ Nexus 5X ➡ S7 ➡ iPhone 7+ ➡ Oneplus 5 ➡ Mi A2 ➡ Mi 8 ➡ Mi 9
Цитирай
#21

Именно колега,примерно от 5 Дансинга, един имаше проблем (губеше сим картата), от 5 шаомита всички са без проблем,от 2 htc без проблем, от 3 Хуавея един с проблем на батерията навремето P6.От един айфона засега няма проблеми...
Ето я моята статистика от личен опит!

Изпратено от моят Redmi Note 5 с помощта на Tapatalk

(2018-07-20, 19:14:11)tiesto_pld написа:  Именно колега,примерно от 5 Дансинга, един имаше проблем (губеше сим картата), от 5 шаомита всички са без проблем,от 2 htc без проблем, от 3 Хуавея един с проблем на батерията навремето P6.От един айфона засега няма проблеми...
Ето я моята статистика от личен опит!

Изпратено от моят Redmi Note 5 с помощта на Tapatalk
Едит: 5 Samsunga

Изпратено от моят Redmi Note 5 с помощта на Tapatalk
Цитирай
#22

Пак ли почваш @greensmoke, разбрахме, че защитаваш LG, на всички е ясно, че те са най-проблемни, но вече не са, но и от друга страна няма и как да са, като се не купуват толкова.
@skiman а ти дали си сигурен, че всеки, който пише в темата се оплаква от дефект, или просто дава пример, споделя мнение, дава помощ, насочва друг потребител, май съдиш по корицата, с цел да искараш 1 телефон, че едва ли не защо са го купили, мненията на всички ви се повтарят все 1 и същи.

Samsung Galaxy Note 9 Midnight Black Apple iPhone 11 Pro Max Space Grey Apple iPhone 13 Pro Max Sierra Blue  Apple iPhone 15 Pro Max Black Titanium
Цитирай
#23

Никой не защитавам,както виждаш написах и за огромните проблеми при G4/V10, просто ми стана много смешно ,че той написа за Самсунг ,че нямат едва ли не никакви проблеми,все едно са БОГОИЗБРАНИ, за разлика от LG, а то е точно обратното-Samsung имат МНОГО,МНОГО повече проблеми,всякакви проблеми, каквито се сетиш. Просто не е честно да се говори така, защото не е и вярно, не е обективно. Фактите са си факти-Самсунг е МЕГАПРОБЛЕМНА марка.
И като добавим,че освен,че имат най-много проблеми от всички останали са и най-продаваните телефони, най-нормалното нещо е Samsung да оглавява всички класации за най-проблемна марка в света!
Цитирай
#24

Така е. Видиш ли ти, темите за проблеми и въпроси от 40 страници във форума били само с дефекти. (Laughing-crying-emoji)
Цитирай
#25

(2018-07-20, 11:21:14)tiesto_pld написа:  От китайските телефони ,най-много оплаквания чувах за Lenovo.

Изпратено от моят Redmi Note 5 с помощта на Tapatalk

Не веднъж съм разказвал във форума за едно мое Lenovo. Не оплакване, това са боклуци, това са отвратителни "телефони", имах досег с тях два пъти и трети през трупа ми.

Иначе не се учудвам от класацията - най-продаваните е нормално да имат и най-голяма бройка дефектни.

Всичко си е в границите. iPhone особено пък не само защото е от най-продаваните, там цели аномалии има. Някакви случки се сещах на едни познати със iPhone 6 преди години, дето смени 1-2 версии на iOS без проблем и дойде там по-новата, обнови и се "счупи" Wi-Fi след update-а, не му даваше да го пусне. Трябвало да се сменя антената. И всякакви подобни абсурди.

От мои колеги в магазин на А1 скоро пък ми бяха казали, че Honor-ите много дефектни излизали и всеки втори го връщали за ремонт или подмяна. Не P-тата, а Honor-ите 2017.
Цитирай




Потребители разглеждащи темата: 1 гост(и)