Оценете темата:
  • 0 гласа - средно 0
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5

Acer Aspire 3 A315-41 - отказана гаранция
#1

Здравейте,
Нуждая се от съвет как да действам при отказана гаранция от официален сервиз на Acer

Лаптоп Acer Aspire 3 A315-41-R6R0 закупен от Ардес на 22.04.2019г (в гаранция до 2021г)
На 05.02.2020г констатирах проблем с откопчан капак на монитора в близост до дясна панта
Дори и да се заключи, при отваряне на капака се отваряше отново като според мен проблема
е в това, че пантата даваше напрежение върху самата сглобка.
Свързах се със сървиза на Ардес и оттам ми казаха че официалните сервизи са Мост Компютърс и Вюпойнт
Избрах Вюпойнт, като направих заявка през сайта им и дойде куриер от Транспрес за сметка на сервиза.
Днес ми се обадиха от Вюпойнт. Констатирали са проблем с пантата/те, но не можел да се отремонтира
по гаранционни условия и ако съм искал можели да го отремонтират срещу 150+ лева
На въпроса защо трябва да плащам извънгаранционно за производствен проблем като лаптопа е гаранционен
и явно проблемът си е в самата сглобка ме попитаха кога съм забелязал проблема и едва ли не ми се вмени вина
относно това че не е открит навреме. Доколкото разбрах май има отчупен щифт на капака и т.н.
и сега се налага да извървя дълъг път по търсене на правата си и да доказват невинност относно самата повреда
Затварянето се усещаше една идея по-трудно, но в никакъв случай не е било проблем който да буди някакво съмнение.
Самият проблем го разбрах едва, когато капака на монитора се откопча, т.е веднага взех мерки да го изпратя в сервиз.

Утре ще пристигне лаптопа заедно с констативният протокол и това което ми идва като идея е да се свържа
с Acer България и да коментирам ситуацията с тях. Едва след като чуя тяхното мнение ще пиша до разни институции
като КЗП и Омбудсман. Всякакви съвети ще са ми полезни, особено от хора попадали в такава ситуация.
Не ми се иска да вярвам, че ще се налага да плащам за отстраняване на производствен дефект.

[Изображение: IMG-20200204-111438887a.jpg]

Служителка от Вюпойнт беше любезна да ми изпрати констативният протокол.
Меко казано не съм съгласен с написаното в него...
Протоколът вменява вина на ползвателят като отхвърля фабричен дефект, което е абсурдно
Очертава се дълъг път да извървя и с неясен за мен резултат
[Изображение: image.jpg]
Цитирай
Аксесоари
#2

КЗП и да го пращат в друг сервиз за експертно мнение. Не трябва да взимаш лаптопа от сервиза, защото така се съгласяваш, че написаното в протокола е вярно.

Sent from my SM-G973F using Tapatalk

Siemens M55>>Nokia 3250 Symbian v9.1>>Nokia E51 Symbian v9.2>>hTC Wildfire - CyanogenMod V7.1.0.1 Android 2.3.7 or Stock ROM Android 2.2.1>>hTC E\/O + root + 3D Stock ROM>> 
LG G2 + CloudyG3 2.2 + Dorimanx 9.9 >> LG G4 >> Moto X4 >> Samsung Galaxy S10
Цитирай
#3

Няма начин да не го взема.
Те са направили констативният протокол и след отказ да им заплатя ремонта извънгаранционно са ми го изпратили с куриер за тяхна сметка. Това че ми го връщат не означава че съм съгласен с написаното в протокола. Второ мнение може да се потърси в Мост Компютърс, защото заедно с Вюпойнт са официалните сервизи. Всеки друг сервиз е неоторизиран от Acer и съответно няма права да отваря лаптопа. Ако го направи би отпаднала гаранцията
Цитирай
#4

Вюпойнт са добър сервиз, винаги са били. Това на снимката да се появи от само себе си след 10 месеца ползване на лаптопа е много малко вероятно. Издали са ти официален документ след експертиза, много трудно ще докажеш, че не си го причинил ти, дори не виждам как ще го докажеш. Сори, че звучи кофти, но това е реалността. Като се върне и от МОСТ със същото становище, тогава ти остава единствено ако смяташ да го ползваш да платиш и да ти ги сменят нещата за да имаш гаранция на другите компоненти.

S23U/Nokia 808 PureView
eX: S21 FE/S20 FE/P30 Aurora/MATE 10 Pro/LG G6 64GB/OnePlus 3/Lenovo Z2 Pro/Xiaomi Redmi Note 2 Prime/Galaxy Note 4/LG G4/LG G3/Lenovo K3 Note/Huawei Honor 3C/THL W200/Palm Pre 2@1,2GHz
Цитирай
#5

Не знам каква е реалната ситуация, вероятно си прав, но разсъждавам. Това е повреда, която в повечето случаи се получва от изпускане, удряне и подобни неща. Много трудно ще се счупи тая пластмаса само от стегнати панти. Ако съвсем затягат да, но ако са били толкова затегнати си щял да усетиш още в началото. В другата тема спомена, че лаптопа се ползва от малко дете (мисля, че ти беше казал). Това ме навежда на мисълта, че експлоатацията му не е била много приятна. Като всяко дете, грижи не са полагани за техниката, а само е ползвана. Според мен има нещо повече и в лицето на хората от сервиза, това си е външна повреда, която се случва от неправилна употреба. Не е изгорял хард, рам или нещо такова, при която очевидно потребителя не е виновен. Тук ситуацията е доста зле. Чак толкова затегната панта, няма как да се пропусне при употреба, за да счупи капака. Което пък реално означава неправилна експлоатация. Ако беше го изпратил с оплакване за затегнати панти преди да се счупи - да, но тук си малко или много виновен.
Цитирай
#6

(2020-02-07, 01:02:33)yo_asakura написа:  Това е повреда, която в повечето случаи се получва от изпускане, удряне и подобни неща. Много трудно ще се счупи тая пластмаса само от стегнати панти. Ако съвсем затягат да, но ако са били толкова затегнати си щял да усетиш още в началото.

Повредата почти сигурно не е от удар, изпускане или неправилна употреба. Масово е и всичко идва от влагането на нискокачествени материали. Кофти панти и кашкавалени пластмаси водят до такъв резултат. Има го при всички марки и почти винаги се отказва гранационен ремонт.

Лошото е, че потребителят няма голям избор в такава ситуация. @solo5, Acer няма с какво да помогнат, освен да ви насочат към сервизите. Поискайте мнение и от Мост. Обърнете се и към КЗП. Иначе цените от протокола изглеждат реалистични. 

Не използвайте машината в това състояние, много вероятно е при движението на капака огъването да повреди и дисплея.
Цитирай
#7

"Малкото дете" ще навърши 13г през м.Май тази година и изобщо не е малка.
На всичкото отгоре е много отговорна и мога да твърдя че лаптопа не е изпускан.
Мога да твърдя, защото през ден е у нас и не съм забелязал проблем до момента, а самият лаптоп се поддържа от мен
Току що написах писмо до Acer и след като получа отговор от тях ще реша как да действам
Колкото и странно да звучи и да не се приема от някои това си е производствен дефект,
но е бил скрит за нас, тъй като няма видими индикации относно случващото се.
Както писа и totto, явно ниското качество на материалите и слабият качествен контрол водят до такъв резултат
От констатацията на сервиза се вижда, че едната панта е счупена изцяло, а другата е с дълбока пукнатина и всичко това без видими счупени дейтали, т.е външната част на пластмасовият капак не е счупена или сцепена. Доколкото разбрах най-вероятно някой пластмасов щифт който закопчава капака може да е счупен, но това е нормално след като капака се е отворил от напрежението, което пък най-вероятно се е увеличило след счупване на пантата.

P.S. Колкото до сумата за отстраняване на проблема, няма как да платя такава сума дори и да не беше в гаранция.
Единствената смислена сума е цената на пантите. Дори и да не ми признаят гаранция бих ги поръчал и сменил сам,
макар че има вероятност и новите панти да са същият боклук като сегашните, а капака бих фиксирал по някакъв начин.
Ако не ми признаят проблема няма да ми е нужна гаранцията им и занапред.
Но със сигурност няма да оставя нещата така
Цитирай
#8

Както казах, не знам ситуацията, всичко е възможно, просто разсъждавам. Но още като си усетил, че са затегнати пантите е трябвало да действаш, защото сега ще ти е трудно. Успех!
Цитирай
#9

Случаят ми напомня като си купихме един таблет който точно 2 часа след покупката се разтвори.Получи се нещо като пукнатина между корпуса и самият дисплей.От първо начало ме обвиниха даже че съм го изтървал и какво ли не ,нямаше ниаккви следи от изтърване или каквито и маниполации или каквото и да било .След големи разправии чак на 2-3седмица ми върнаха парите.Нямаха и 100€ ако не се лъжа но и ние не оставихме нещата просто еи така.
Щом е такава и ситуацията при теб действай .

Samsung Galaxy Z Fold 3 12/256

Samsung Galaxy Z Fold 4 12/512

Samsung Galaxy S23 Ultra Phantom Black 12/512





Цитирай
#10

(2020-02-07, 10:23:21)solo5 написа:  P.S. Колкото до сумата за отстраняване на проблема, няма как да платя такава сума дори и да не беше в гаранция.
      Единствената смислена сума е цената на пантите. Дори и да не ми признаят гаранция бих ги поръчал и сменил сам,
      макар че има вероятност и новите панти да са същият боклук като сегашните, а капака бих фиксирал по някакъв начин.
      Ако не ми признаят проблема няма да ми е нужна гаранцията им и занапред.
      Но със сигурност няма да оставя нещата така

Цената споменах само в случай, че възнамерявате да запазите гаранцията. Дано отстранят проблема ви, имате силен аргумент в това, че по машината няма следи от изпускане или удар. На ваше място бих занесъл компютъра лично в сервиза, така поне ще може да настоявате пред служителите, че повредата не е по ваша вина. 

С този вид повреда действително е въпрос на късмет. Може и да не се случи през целия живот на машината. Колкото и да се пазят пантите могат да си заминат и изведнъж. Не е задължително да стане постепенно (подобен случай).
Цитирай
#11

Ако подавам жалба явно ще е само към КЗП,
тъй като омбудсмана не разглежда взаимоотношения между граждани и частни фирми,
с изключение на монопилистите - мобилни оператори и т.н.

Обаче в сайта на КЗП запецнах срещу кого да е жалбата
Според мен срещу сервиза няма какво да се жалвам, те по някакъв начин си вършат работата
Ардес пък са онлайн търговецът, който ми е продал лаптопа...
Acer?! Евентуално ако върнат отговор, но пък са чужда фирма и ще се позоват на констатацията от сервиза
Някакви съвети?
Може би има и някакви други институции, граждански и т.н.

(2020-02-07, 18:21:37)totto написа:  На ваше място бих занесъл компютъра лично в сервиза, така поне ще може да настоявате пред служителите, че повредата не е по ваша вина.

Колкото и да се настоява, това е отговорът им.
Служителката на Вюпойнт  беше любезна и спомена, че ако го отремонтират трябва
тя да  плати ремонта, което не е приемливо и за мен. Явно такава е политиката на Acer
Аз проведох много дълъг разговор с нея, като изложих аргументите си,
че няма как да се разбере за подобен проблем преди да се откопчае капака или да откаже някоя панта
Но те си знаят тяхното... всичко това го третират като външна намеса.
Цитирай
#12

Интересно ми е от ACER какво ще ти отговорят?!?!На 99% съм сигурен, че отговорът няма да ти хареса. Пантите в основата не се чупят. Чупят се в тънката част, която укрепва матрицата към капака.Cover case се поврежда също. Чупят се пластасовите отливки от вътрешната страна които захващат назъбени (от нещо като месинг) отвън и с резба отвътре пластини за които се захващат винтчетата, които стягат пантите към капака. Затова се сменя и cover case. Ако има счупени щипки и на безела и той трябва да се смени. Щом като не са го споменали в частите за смяна значи е здрав.
Това, което виждам не е станало за ден или от един път. Счупване на панта не е толкова лесно. Трябвало е веднага след като леко се е отворило между cover case и безела да го занесете. Още тогава трябва да сте усетили усилие при отваряне. Счупването е станало след многократно отваряне и затваряне. Твърде вероятно е и от ACER да откажат гаранционен ремонт. Макар, че понякога се случват чудеса....
Цитирай
#13

Таблет Acer a110. Масово се появяваха пукнатини по ъглите. Първо го прочетох в интернет. После си погледнах таблета и какво да видя. Две големи пукнатини на задния капак. Все едно е изтърван здраво на земята. Така, че въобще не се учудвам на нискокачествените материали и повреди на некадърницете от Acer.
Цитирай
#14

Царе сме/ние българите/ да казваме какво е можело да се направи, след като имаме вече даден проблем! Както и да се налага всеки път да доказваме невинноста си, когато някой друг трябва да докаже, че ние сме виновни - в случая сервиза! Имаме си и много хубава народна мъдрост по случая: като се обърне каруцата - пътища много! Затова и не ни искат много в Европа, техния начин на живот е начин на мислене, а на нас мисленето ни е ориенталско! Силно се надявам, да не се появи проблем при мен, както при теб. Имам ейсър лаптоп, закупен от същия магазин, но с вече изтекла гаранция.

времето е като парите - никога не стига
Цитирай
#15

(2020-02-09, 03:54:48)pepy1 написа:  Царе сме/ние българите/ да казваме какво е можело да се направи, след като имаме вече даден проблем! Както и да се налага всеки път да доказваме невинноста си, когато някой друг трябва да докаже, че ние сме виновни - в случая сервиза! Имаме си и много хубава народна мъдрост по случая: като се обърне каруцата - пътища много! Затова и не ни искат много в Европа, техния начин на живот е начин на мислене, а на нас мисленето ни е ориенталско! Силно се надявам, да не се появи проблем при мен, както при теб. Имам ейсър лаптоп, закупен от същия магазин, но с вече изтекла гаранция.
Нека получи отговор от ACER пък тогава ще говорим за ориенталското мислене. Може да се окаже и азиатско?!?И чие точно! И къде не ни искат ще видим.!
В случая сервиза вижда и констатира даден проблем. Ако не е масов-да има сумати бройки такива, няма как да смени частта -ще трябва да е за собствена сметка. Ако е масов от проиводителя се спускат нотофикации за проблема и гаранционната му замяна.
Не оправдавам ACER, защото за да се стигне дотук пантата е започнала да затяга. Но за да се счупи е въпрос на време и усилия. 
Ще си чешем езиците единствено след отговор от ACER.
Цитирай
#16

Това, че не е масов, не значи че клиента е виновен! Не трябва ремонта да е за негова сметка, още повече, че няма следи от падане! Но да, нека видим, становището на производителя.

времето е като парите - никога не стига
Цитирай
#17

До 04.02.2020г задният капак си беше ОК
На 05.02.2020г за пръв път видяхме отвора в капака до пантата
т.е. веднага се свързах с Ардес и задействах изпращане до сервиз
Предполагам че тогава се е счупила дясната панта.
Преди това най-вероятно е била пукната, както е констатирано за лявата в момента
Няма как да сме знаели за пукнатите панти преди това
Цитирай
#18

(2020-02-09, 09:52:55)solo5 написа:  До 04.02.2020г задният капак си беше ОК
На 05.02.2020г за пръв път видяхме отвора в капака до пантата
т.е. веднага се свързах с Ардес и задействах изпращане до сервиз
Предполагам че тогава се е счупила дясната панта.
Преди това най-вероятно е била пукната, както е констатирано за лявата в момента
Няма как да сме знаели за пукнатите панти преди това
Надявам се от ACER да ти съдействат. В сервиза са с вързани ръце. Ако го ремонтират ще е за тяхна сметка. Всичко зависи от производителя. Ако отговорът е отрицателен ще видя дали мога да помогна с нещо.
Цитирай
#19

През 2008 си взех от Виваком, тогава май още не се казваше така, Сони Ериксон К850i. Платих го в брой около 1000 лв. , тогава си бяха пари, без договори и т.н. Просто те го имаха наличен. След около година ползване отказаха тъч бутоните под дисплея, любимата ми екстра след камерата в този телефон. Занесох го в магазина от който го купих, не в сервиза. След няколко дни ми звъннаха да си го взема и отидох. Оказа се, че ми е отказано гаранционното обслужване, понеже в сервиза констатирали че апарата е бил изпускан и повредата е механична и по моя вина. Никога не беше изпускан. Имаше просто микро-драскотини като за след година ползване. Това е опита ми с гаранционната поддръжка в България за жалост. От тогава съм се зарекъл, че нещо счупи ли се, отива в кофата и това е. За това и ако мога да намеря нещо много по-изгодно от "гаражен" магазин, се възползвам. Защото гаранцията е "условно" задължение, дори и във финансите така го наричаме.

Sent from my SM-N960F using Tapatalk
Цитирай
#20

На мен пък Виваком веднага ми смениха дефектирал още на първия ден Мейзу Ноте,направо ми дадоха друг.А Технополис ми смениха Playstation 4 с нов пак без да го гледат. Така че не бива да обобщаваме

Цитат:Никой не плюва по това, което има, докато не го смени...
 hazART
Цитирай
#21

В днешно време потребителите имат повече права от 2008! Интернета е по- дистъпен, електронните и физическите магазини се увеличиха. Те не са на сметка да пренебрегват клиентите си, тъй като пазарът ни е малък. А освен от родни, може да се пазарува и от чужди електронни и физически магазини! Може някой да направи анкета, че няколко пъти опитвам и не ми се получава!

времето е като парите - никога не стига
Цитирай
#22

Но пък миналия месец Технополис отказа гаранция на LG телевизорче купено от мой приятел преди дни само.При огледа установиха лека пукнатина в единия ъгъл и му заявиха че при това положение няма как да уважат гаранция.Стигна се до скандал, понеже моя приятел твърдеше че така го е купил, накрая се стигна и до полиция.Но не му приеха телевизора в края на крайщата .Аз не знам дали той или някое от децата му е направило нещо, но честно казано не съм и аз самия сигурен дали така си го е купил. Казах му - защо при покупката когато ти го тестваха пред теб не го огледа и щеше да я видиш тая пукнатина, тя не е малка, не си ли я забелязал.Той ми отговори че направо им е казал да го слагат в кашона понеже не е предполагал. А когато аз върнах Мейзуто служителката го огледа под лупа , макар че телефона беше на един ден, и ми каза че тя го проверява за пукнатини удари и т.н. а в сервиза ще му проверят и лакмусчето за вода и ако съм го бил мокрил нямало смисъл да го пращам, но аз и казах че не съм.И ми го смениха с друг.А Сонито им казах че hdmi входа е изгорял и въобще не го гледаха в Технополис, направо нов, но не веднага.

Цитат:Никой не плюва по това, което има, докато не го смени...
 hazART
Цитирай
#23

Лош опит със сервизи съм имал навремето ("Multielectronics"), ама това преди 15 години: за смяна на дефектно DVD устройство на лаптоп, бяха пренавили винт и спукали корпуса. Не искаха да си признаят, но го направиха след известни разправии (в някаква степен напомня на случая от темата - иди докажи, че не си ти щом е корпус). И един, сервиза не помня, официален за Сони Вайо: бяха го изпратили към централен някъде в Европа без да кажат и като им казахме, че искаме да си запазим информацията от хард диска ни взеха пари, но късмет, че не беше тръгнал още да пътува. Защо го разказвам това - защото виждам, че макар от тогава да не съм случвал на лош сервиз, напротив, явно все още си има нещастници с този ни манталитет.
Цитирай
#24

В становището на сервиза ясно са посочили механична причина, която да доведе до такава повреда. Може и да е имало дефект там, обаче аз не виждам как може да се докаже това. На мен като страничен наблюдател, становището ми изглежда логично и обосновано. Отделно ми се е случвало да счупя панта по този начин... Sad
Успех, дано го отремонтират гаранционно!

Изпратено от моят Redmi 4X с помощта на Tapatalk
Цитирай




Потребители разглеждащи темата: 1 гост(и)