Оценете темата:
  • 0 гласа - средно 0
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5

Заминаване в чужбина за 3/6 месеца. Кака да процедирам с телефона с?
#1

Има ли някаква схема да го замразя или нещо подобно? Тук съм на договор а и самият номер си го харесвам, дефакто искам да го запазя но да замразя всичко за 6 месеца. А и в Англия говорели за 1пи на минута с някакви английски карти но със същите номера. 

Някой знае ли нещо?

 Xiaomi REDMI 4X   [4/64GB]
Цитирай
Аксесоари
#2

Просто си му плащаш таксата, едва ли ще те бутнат примерно 30 лв месечно, при положение че там ще изкарваш мооого повече. Brexit за тел оператори мисля няма -все още!

времето е като парите - никога не стига
Цитирай
#3

(2020-04-29, 04:38:28)pepy1 написа:  Просто си му плащаш таксата, едва ли ще те бутнат примерно 30 лв месечно, при положение че там ще изкарваш мооого повече. Brexit за тел оператори мисля няма -все още!
Аз исках да спра да плащам. Аз искам да спестя нещо, не да се разполагам. Както ида е. Като прочета такива коментари и ми става много странно. 1во на 1во като физическо лице трябва да съм голям идиот да оставям всеки месец на оператори 30лв ама както и да е.

 Xiaomi REDMI 4X   [4/64GB]
Цитирай
#4

Другият ти вариант е да си прекратиш договора, като платиш три такси. Само че тук има уловка ако таксата ти е промоционална примерно 30 лв а без промоция е 36 лв тогава плащаш и разликата от 6  лева за всички изминали месеци до момента от договора ти. Отделно ако си взел устройктво на преферетциална цена ще трябва да платиш разликата между нея и истинската цена на която се е продавало тогава. Щеш нещеш може да се окаже по-малката идиотия да си плащаш таксите за да не ти излезе златно предварителното прекратяване на договора

Samsung Galaxy S21 Ultra 16/512 Phantom Black/Iphone 13 pro max 512 gb Space Grey/ Honor Watch GS Pro/ Apple Airpods Pro/Mecool KM6 Deluxe.
Цитирай
#5

(2020-04-29, 08:38:06)tonus написа:  Другият ти вариант е да си прекратиш договора, като платиш три такси. Само че тук има уловка ако таксата ти е промоционална примерно 30 лв а без промоция е 36 лв тогава плащаш и разликата от 6  лева за всички изминали месеци до момента от договора ти. Отделно ако си взел устройктво на преферетциална цена ще трябва да платиш разликата между нея и истинската цена на която се е продавало тогава. Щеш нещеш може да се окаже по-малката идиотия да си плащаш таксите за да не ти излезе златно предварителното прекратяване на договора
Това е информиран отговор вече. Ако няма отъпкана схема значи ще го плащам понеже и достатъчно дни нямам тук, само седмица още.

 Xiaomi REDMI 4X   [4/64GB]
Цитирай
#6

Най-добре е да отидеш в офис на оператор и да питаш колко точно ще ти струва да си прекратиш договора предварително, но като знам колко са им компетентни служителите в последно време те очаква едно неприятно преживяване и пак няма да си наясно след като си тръгнеш от офиса им. Правил съм това упражнение с Виваком и ми стана ясно какво дължа чак след като ми излезе фактурата в системата им.

Samsung Galaxy S21 Ultra 16/512 Phantom Black/Iphone 13 pro max 512 gb Space Grey/ Honor Watch GS Pro/ Apple Airpods Pro/Mecool KM6 Deluxe.
Цитирай
#7

А защо не попиташ в офис дали могат за еди колко месеци да ти замразят номера без такса и услуга, а след това да продължи по договор, който съответно да се удължи с въпросния брой месеци?
Цитирай
#8

Няма начин да спреш плащания по договора. Предсрочно прекратяване е вариант, но най-вероятно със отстъпките ще ти излезе златно. То това е и целта на операторите, от години всички планове са винаги на "промоция", няма стандартни планове и условия.

Най-добре е принципно да си на предплатена карта в случаи като твоя. След като ти изтече договора, пренеси примерно в А1. За 10 лв. на месец имаш 200 минути към всички и 2 000 МБ. Картата е с валидност една година, ако не зареждаш.

А сега си вземи картата с теб в Англия. Така и така ще плащаш таксата, поне първите 3 месеца ползвай минути и нет в роуминг колкото имаш по план. Важат за разговори към всички английски номера, както и до България.


Цитирай
#9

(2020-04-29, 08:42:56)nehranimaiko написа:  Това е информиран отговор вече. Ако няма отъпкана схема значи ще го плащам понеже и достатъчно дни нямам тук, само седмица още.

ако договорът е изтекъл можеш да прехвърлиш номера на предплатена карта.
Виждал съм го с очите си за Виваком, така че ако ти кажат, че е невъзможно - лъжат!
Цитирай
#10

Просто се обади на оператора и питай какви са вариантите. Много ми е интересно как се търси информация във форумите, а не от първоизтчника. В офисите може и да не знаят всичко, но като се свържеш с оператор или направиш писмено запитване през сайта ще получиш адекватен отговор. Поне аз почти винаги съм получавал такъв.
Цитирай
#11

И от оператор не винаги може да се очаква адекватен отговор. Около 14-ти февруари в Теленор бяха дали по--ниска цена за онлайн пазаруване на смарт часовника Active 2, който бях решил да си купя. Имам профил в сайта им влизам и като дам да добавя часовника в кошницата им системата ми изписва че в момента не може да бъде закупен онлайн. Гледам наличност има. Пробвах и с други продукти и там ударих на камък. Писах им и след два дни ми върнаха отговор да отида в офис на Теленор. Отивам в офис аз но там ми дават редовната цена и ми казват че те нямат нищо общо с онлайн магазина. Прибрах се вкъщи и гледам че на сайта публикували и номер за поръчки.Обадих се и им казах как стоят нещата, а операторът пак се опита да ме отсвири пращайки ме в офис и тогава откачих и му казах че ще подам жалба в КЗП за това че подвеждат клиентите си на сайта. Чак тогава ме свърза с някаква кака която ми прие поръчката по телефона и ми го прати до офиса на Теленор, който бях посетил и там си го получих и платих.
Малко се отклоних от темата но общо взето идеята е че ти обръщат внимание и за тях си клиент докато подпишеш нов договор а имаш ли някакъв друг проблем гледат да те отсвирят.

Samsung Galaxy S21 Ultra 16/512 Phantom Black/Iphone 13 pro max 512 gb Space Grey/ Honor Watch GS Pro/ Apple Airpods Pro/Mecool KM6 Deluxe.
Цитирай
#12

(2020-04-29, 14:18:46)tonus написа:  Малко се отклоних от темата но общо взето идеята е че ти обръщат внимание и за тях си клиент докато подпишеш нов договор а имаш ли някакъв друг проблем гледат да те отсвирят.

Много добре казано. Това ще се оправи, когато ние като клиенти си защитаваме активно правата и за най-малкото нарушение подаваме жалби до КЗП и КРС. Ако си казваме- не ми се занимава и други подобни, ще продължават както досега.


Цитирай
#13

Ако имаш национални минути - ще може да ги ползваш и в роуминг ще ти важат за изходящи разговори до навсякъде в ЕС.
За входящи разговори е безплатно.
Интернета в роуминг зависи колко ти е месечната такса (без ДДС), ако примерно е 20 лв с ДДС, без ДДС е 16.67 умножава се по 293 (за тази година) и ще имаш 4883 МБ на месец в роуминг.
Това важи за 4 месеца!

След тези 4 месеца може да ти наложат надценки до:
0,075 лв./мин с ДДС за изходящо повикване (7.5 стотинки)
0,019 лв./мин с ДДС за входящо повикване ( 1.9 стотинки)
0,023 лв. с ДДС за SMS (2.3 сторинки)
0,008 лв. с ДДС на MB (под 1 сотинка)

Мой-роднина е UK и смения няколко предплатени карти по 10 паунда на месец и покритието им е на определени места/области особенно извън градовете.
След няколко месеца сметнахме, че му излиза по-изгодно да си е с неговата карта. Всеки може да го търси и той си ползва пълниценно интернет, вече почти 2 години е там и надценките намаляват всяка година. Най-хубавото е, че с българската му карта може да се закача на всяка мрежа, в която има най-добро покритие на конкретното място (оставил го е на автоамтично).
Разликата му таксата му в БГ и там като си ползва телефона навсякъде и за всичко както и в БГ, което е стигала до 9 GBP повече.

Разговаряй с оператора да ти каже какво имаш в роуминг и си ползвай твоя телефон там.
За тези, които те търсят няма значение къде ти е телефона (в БГ или в Роуминг) - те не се таксуват по различен начин.

Усмихни се . . . Животът е Хубав Smile
Samsung S24 Ultra 5G, S23 Ultra 5G, S22 Ultra 5G, S21 Ultra 5G, Note 20 Ultra 5G, Note 10+, Note 9, Note 8, Note 5, Note 3, Nokia 808, N8, 5800, N95, 6600, 6510, 5510
Цитирай
#14

(2020-04-29, 14:56:46)Чо :) написа:  За тези, които те търсят няма значение къде ти е телефона (в БГ или в Роуминг) - те не се таксуват по различен начин.

Когато го търсят БГ номера е така, но когато започнат да му звънят английски номера, за тях ще е по-скъпо
Цитирай
#15

е, ако ти е с две сим карти апарата взимаш там една предплатена колкото да имаш номер и няма да ги набутваш англичаните
Цитирай
#16

(2020-04-29, 14:56:46)Чо написа:  И покритието им е на определени места/области особенно извън градовете.

Факт. Много са зле с покритието на мобилни мрежи в Англия. Лятото като бях в Лондон, вътре в къщата на моят приятел падаше покритието до 1-2 чертички и разговорите накъсваха. В централен квартал на Лондон...

Сега имам роднини в градче до Лондон. Въпреки наличните минути до ЕС, не ги използвам- вътре в къщата им накъсва ужасно разговора. Говорим си през Duo...


Цитирай
#17

(2020-04-29, 08:25:50)nehranimaiko написа:  Аз исках да спра да плащам. Аз искам да спестя нещо, не да се разполагам. Както ида е. Като прочета такива коментари и ми става много странно. 1во на 1во като физическо лице трябва да съм голям идиот да оставям всеки месец на оператори 30лв ама както и да е.
Моля те сподели на финала, дали няма да направиш, както ти казах или си избра друг вариант

времето е като парите - никога не стига
Цитирай
#18

(2020-04-29, 13:53:11)Bobby34 написа:  Просто се обади на оператора и питай какви са вариантите. Много ми е интересно как се търси информация във форумите, а не от първоизтчника. В офисите може и да не знаят всичко, но като се свържеш с оператор или направиш писмено запитване през сайта ще получиш адекватен отговор. Поне аз почти винаги съм получавал такъв.
Май във форумите ще получиш по-адекватно решение и отговор на въпроса отколкото при операторите!В момента имам казус с един от операторите и не е финансов,но ми писна да ме лъжат!Ще видим какво ще кажат и КЗП!Писменото запитване ми е от преди 10 дни-отговор от умрял!Преди това и разговори с 123 и само ще прихвърля искането ви към подходящият отдел!Некадърници по всички нива,но са сериозни спонсори на медиите и не ги пипат никой,никога и за нищо!
Цитирай
#19

Специфичен случай е, но не е невъзможно и тук да получи отговор. Само че е редно да провери при оператора и то не в един офис, а два, че и три. Повтарям се от по-горния ми коментар: бих попитал има ли как временно да замразят услугите, съответно и таксите, примерно за Х месеци и съответно след изтичането им договорът да продължи както е, но крайната му дата да се отложи с Х месеци. Ако пък няма как - какво изобщо ще предложат.
Цитирай
#20

Казусът не е чак толкова странен. Много хора отиват временно някъде да работят и е нормално да искат да си запазят номера за определен период от време. Като също е нормално през този период да не плашаш за нещо, което не ползваш. Би трябвало да има практика.
Цитирай
#21

(2020-04-29, 08:25:50)nehranimaiko написа:  Аз исках да спра да плащам. Аз искам да спестя нещо, не да се разполагам. Както ида е. Като прочета такива коментари и ми става много странно. 1во на 1во като физическо лице трябва да съм голям идиот да оставям всеки месец на оператори 30лв ама както и да е.
Какво ти е странно на този коментар?На други им е странно че правиш ганьовски номера.Нали си разсписал договор,какво има да му мислиш.Взимаш си картата там и я ползваш.В Англия примерно си взимаш една Лайка мобайл мисля че беше, ползваш и нея.10-15£ месечно.Плащаш си и тук договора и си ок.6 месеца по 30 лева си ти е там дневния,в най лошия случай за два дни  надника ти в паунди.Не издребнявай за 180 лева за 6 месеца,човече!

Samsung Galasy S23 Ultra
Цитирай
#22

Ей как мразя някой да прави чужди сметки.
И защо да дава 180 лева НА ВЯТЪРА? Защо да не си купи нещо с тях, да ги даде на роднина в нужда, да купи подарък на любим човек, да ги дари за болно детенце ами да ги дава на тъпия оператор за нещо, което НЕ ползва???
Цитирай
#23

Няма нужда от драматизация, да ги дава за каквото иска - това също е правене на чужди сметки. Просто като сме се обвързали с договор, ще даваме и за каквото сме подписали - трябва все пак да знае, че може би този вариант ще е неизбежен.

Наистина може да си ползва минутите в роуминг и тъй като там няма да му е на 100% удобен този вариант, може да закупи една предплатена. Защото май ще се окаже, че няма вариант, в който да се случи това, което иска, но пък в крайна сметка няма да дава пари съвсем за нищо.
Цитирай
#24

Правене на чужди сметки е да казвам, че той трябва да реши за какво да си харчи парите?!?!
Доообре. Ако няма друг вариант и договорът и общите условия са такива - ok. Ама някой да казва недей да издребняваш, щото видиш ли като отидеш на гурбет ще станеш милионер, ето това някак си не е ок. Нито знае човекът на какъв хал е, нито знае дали всяка стотинка му е ценна и т.н.
Цитирай
#25

(2020-04-30, 21:50:10)Bobby34 написа:  Ей как мразя някой да прави чужди сметки.
И защо да дава 180 лева НА ВЯТЪРА? Защо да не си купи нещо с тях, да ги даде на роднина в нужда, да купи подарък на любим човек, да ги дари за болно детенце ами да ги дава на тъпия оператор за нещо, което НЕ ползва???
Еййй аз пък как мразя някой да се прави на тарикат и все иска да мине метър. Ами човека очевидно има подписан договор, оператора какво го еня той къде ще ходи, за колко време ще ходи и дали ще си ползва услугите?

Samsung Galaxy Z Fold 4 12/256 Black + Samsung Galaxy Watch 5 Pro BT Titanium Gray
Цитирай




Потребители разглеждащи темата: 1 гост(и)