Оценете темата:
  • 0 гласа - средно 0
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5

Нашите автомобили
#1

Здравейте!
Като всеки нормален човек, аз също имам хобита. Преди бях запален по смартфоните, след това по компютри и конзоли, а от няколко години и по автомобилите. Те са ми голямата страст и бих се радвал заедно да обменим опит, всеки да покаже каква кола е имал, има или за която мечтае, общо взето да си побъбрим.
Започвам аз, като ще ви покажа автомобилите, които съм притежавал и този, с който съм в момента.

1. VW Polo 6N2, 2001г., 1.4 MPI, 60 коня с ръчна скоростна кутия.

Имах го в периода от 10.2016г. до 04.2018г. Имах щастието баба ми да ми подари кола веднага щом изкарах шофьорска книжка. Polo-то беше много запазено, но попадна в лоши ръце. ? Беше супер за градска кола и предвид теглото му от по-малко от тон, мощността му беше достатъчна, като изключим ситуации при нужда от резки изпреварвания извън града. Но аз млад и зелен си я карах като за последно и в момента на продажбата беше в не толкова добро състояние, но все пак приемливо.

[Изображение: received-1768178826558797.jpg]

2. Mercedes W208 CLK 230 Kompressor, 1999г., 193 коня, автоматик, 06.2019-11.2019г.

Първата ми купена с мои средства кола. Достатъчно мощна за 20-годишен келеш, който да дивее с нея. Имах късмета да уцеля доста запазен екземпляр от гледна точка на мотор и кутия. Беше с черен кожен салон и доста екстри. Забележката беше, че имаше малко ръжда, която вследствие оправих. Страхотен автомобил, много си го харесвах, докато не дойде момента да я засиля на "дрифт" в една сграда. Оттогава насам си имам голяма обеца на ухото. Продадох така любимото ми CLK в състоянието, в което беше след удара и постоях 3 месеца без автомобил.


[Изображение: IMG-20190828-204610.jpg]

3. Chrysler Sebring JS 2.7 V6, 2009г., 188 коня, автоматик, 02.2020 - 10.2021г.

Слез известно време без автомобил, накрая избрах този. Исках отново да си купя CLK, но цените на запазено такова и без ръжда започваха от 4.000€, което не беше рентабилно за мен за толкова стара кола. Гледах следващия модел W209, E-Class W211 и разни други, но читавите си струваха пари, които към момента нямах. И докато рових из m0bile.de, просто цъкнах на филтри, Chrysler, автоматик, над 170 коня, под 150к км и Sebring-ът се показа и каза "Аз съм твоят автомобил". Така и стана, колата беше пред къщата ни след няколко дни. Купих я на 99к км и я карах до 126к км. Надежден и евтин за поддръжка, въпреки многото негативни отзиви в интернет. С правилна и навременна поддръжка, колата не създава никакви проблеми. Сменил съм лагер-главина и два кормилни накрайника, като това за мен също спада към графа „поддръжка“. Голям копромис беше интериорът - удобен салон, оборудван с най-нужните екстри, но качеството беше покъртително. Всичко е пластмаса, която скърцаше почти като в Golf 4. Това си го знаех още преди покупката на колата, така че макар и трудно, го преглътнах. Инвестирах средства на стойност покупната цена на автомобила в различни глезотии, но резултатът беше точно това, което исках. 

[Изображение: IMG-20210709-113058.jpg]

4. Dodge Challenger SXT 3.6, 2016 година, 309 коня, ZF8 автоматик, 06.10.2021 - до днес

Сбъднах мечтата си на рождения ми ден. Колата няма нужда от представяне. При малките мотори е най-бавният от конкуренцията (Mustang и Camaro), но носи истинскят американски дух в себе си, докато другите два модела бият все повече на европейски посредственици. Избрах V6 вместо V8 поради нуждата от ежедневен автомобил. Карам предимно в градски условия и големите батковци от 5.7 нагоре са неоправдан разход, а и шестакът се кара съвсем спокойно през зимата с хубави гуми. Естествено няма как да отрека - V8>V6. 

[Изображение: 1635147060524.jpg]

[Изображение: 1635147060526.jpg]

И така моята история с автомобилите ми до момента приключва. Надявам се темата да ви допадне и очаквам вашите разкази.
Успешна седмица!

Xiaomi 11T Pro 256GB Moonlight White
Xiaomi Mi 11 256 GB Midnight Gray
Honor View 20 128GB Sapphire Blue + Honor MagicWatch 2 42mm Agate Black
Цитирай
Аксесоари
#2

Хубави машинки Storstark
На полото видях ТХ в регистрационния номер Big Grin
Номерата ТХ, РК и СН всяват "респект" на пътя   Tooth
Цитирай
#3

Интересна тема , нека и аз се включа с моята история !!! 

Винаги съм бил фен на автомобилите , но най вече на марката Мерцедес - бенц.
От малък се запалих от баща ми и първото му легендарно возило W124 300D .

За съжаление , нямах парички да си купя нещо по така за първа кола , а много исках да карам и това е модела:

Opel Corsa B  Facelift , 1997 , 1.2 Mono 45hp. Малката калинка , бях много щастлив , супер количка Smile 
[Изображение: 75ba0eae-e204-46e8-b01e-fb218a655975.jpg]

След като я покарах известно време докато бях студент , на 3тата година успях да спестя пари и за първие си мерцедес и така през есента на 2017г закупих това возило:
Mercedes Benz C Klasse , W203 - Facelift , 2004г. - 220 CDI , 150 hp. 
[Изображение: Mercedes-Benz_C_230_Elegance_%28W_203%2C...ttmann.jpg]

Колата беше много хубава , но винаги съм харесвал следващия модел от серията.  И така след работа и спестявание , най накрая си взех сегашната ми кола,
която е най скъпата ми до момента и най хубава.  През есента на 2019г си взех:

Mercedes Benz - C Klasse - W204 - 2010г. - 220 CDI - 170 hp. 
[Изображение: IMG-20200414-122352-01.jpg]

''A true master is an eternal student''

           
                
Цитирай
#4

Жалко, че на първите си нямам снимки но ще
ги спомена с по един ред:
1. Лада 2105 - това е първата ми (ни) кола, която
бащата на жена ми ни подари след сватбата 2003 г.
Беше мноооого запазена и реставрирана от него и
на нея реално се научих да карам кола.......Smile

2. Рено лагуна 1,6 бензин, 1996 г. - модел, 90 и няколко коня с
леки подобрения беше около 110 коня (ужким).
Купих я година след ладата понеже карах на един
приятел автомобила със серво и видях къде е истината.
Страхотен автомобил за времето си, първия в света ако
не се лъжа с 5 звезди за безопасност. Страхотен комфорт и екстри!

3. Шкода Октавиа - 1998г., 1,9 TDI - 110 коня май........Smile Продадох
лагуната за същите пари за които я бях купил след около 3-4 години
и баджанака ме нави да ми внесе една мноооого запазена шкода от
Австрия.......Smile Купих я по телефона без да я виждам и като дойде щях
да получа удар......... 370 К, изядена от ръжда и цялата дясна страна леш!
След около 4-6 месеца ремонт, цялостно пребоядисване и тунинговане
заприлича на бегачка и я покарах малко. За първи път се качвах на дизел
и останах впечатлен, въпреки малката мощност. Повече от 180 не
можеше да вдигне.

4. BMW 525 d - комънрейл, 163 коня, ръчка, 2001 г., комби.
Продадох октавиата за няколко месеца супер изгодно и след
като минавах няколко месеца покрай това комби, докато се ремонтираше
му бях хвърлил око. Изтеглих кредит и донадих няколко хилядарки
и останах страшно доволен. Уникална бегачка - страхотен автомобил.

5. Пасат 1,9 TDI, 1998г., 110 коня.
Бавареца взе да му издава багажа въздушното окачване
и се бях подвел, че е много скъп ремонта и сглупих,
като го бартеросах за този пасат. Направо ми се ревеше,
като седнах в пасата но............ След малко ремонти и чип
тунинг пасата стана окло 140 коня и се ядваше положението
но си возеше като каруца................

6. Форд Мондео 2.0 дизел 140 коня, комби, 2002 г. май.........
Бях му хвърлил око и на него по същия начин и след едно обслужване на
пасата собственика на сервиза се нави на бартер. Беше хубава кола, страхотна
динамика на мотора и доста запазена. Дразнеше ме пластмасарията вътре
но като цяло ми допадна и доста години изкарах с него-до 2013г.

7. Нисан Кашкай 2.0 бензин, 140 коня, автомат, 2012г.

   

След като продадох на безценица форда бях решил да си взема БМВ 530 d, комби, автомат
за около 15 - 20 000 но шефа ми ме разубеди и ме нави да си взема 7 местен SUV на фирмата
понеже навивам голям километраж и да не се занимавам с коли на старо, които си искат голяма 
поддръжка. Имаше налично това джипче и се съгласих без да се замислям. Първият ми нов 
автомобил - няма място за сравнение, беше си друга вселена. След като го изплатих за 5 години
и продадох изгодно и в перфектно състояние на 162 000 км. дойде ред на .............

8. Нисан Екстрейл 2.0 дизел, 177 коня, автомат, 2017 г., бяла перла, текна.........

   

Много добър автомобил, страхотен комфорт, возия, динамика, екстри - здрав и безпроблемен.
За нула време му навъртях 150 000, изтече му гаранцията и лизинга и дойде време на сегашния:

9. Хюндай Санта Фе 2021, 2,0 дизел, 202 коня, автомат, 7 места отново.

   

Навих му вече около 2 000 км., извънземен автомобил. Най-доброто до момента,
което съм имал............ Страхотна возия и шумоизолация на купето. Уникални екстри:
обдухване, проектиране на стъклото на дислплея, андроид ауто и т.н Хиляди асистенти 
за безопасност - повечето не съм ги разучил още. С две думи - върхът!

Живот и здраве след 6 години ще дойде ред за нова........... Storstark

Huawei P 40 Pro    Angel
Цитирай
#5

Карал съм какво ли не. Шофьорски курс изкарах на Москвич Алеко, после карах старите семейни брички - една Жигула, полски Фиат 125П, едно старо Ситроенче, после карах служебна Корса двувратка, после Ситроен Берлинго - дълъг и зелен, поради което му виках Крокодила. Smile Първата ми собствена кола беше Форд Фокус 1.8 tddi 2002 г, читава колица беше, почти никакви ядове. Сега съм с Мазда 3 1.6 cdi 2007, надеждна и удобна кола. Като цяло не им робувам - да върви там, и тва е.

Изпратено от моят LM-G900 с помощта на Tapatalk
Цитирай
#6

(2021-11-01, 20:05:17)whitehart написа:  Шофьорски курс изкарах на Москвич Алеко

хаха, и аз... през 1993г Storstark
Цитирай
#7

При мен:
1994г. Първата ми кола Golf II 1.3, 1995 катастрофа и се продаде само на регистрация.
1995г. Mitsubishi Colt, карах го една година.
1996г. Honda Civic (5 gen) 1.6 VTEC.
1997г. Honda CRX Del Sol 1.6 VTEC.
1999г. Jeep Wrangler YJ 4.0L, детската ми мечта.
2009г. VW Passat B4 1.9 TDI.
2018г. KIA Sorento 2.5 CRD.
2020г. Jeep Grand Cherokee WK 5.7 HEMI.
Цитирай
#8

2012-2013 - Citroen Saxo 1.6 VTS  1999г. 120hp бензин-ръчка
2013-2014 - Citroen Saxo 1.6 16v VTS  2001г. 120hp бензин-ръчка
2014-2016 - BMW E46 Coupe 1999г. 150hp бензин-ръчка
2016-2020 - BMW E90 2011г. 328xi 272hp бензин-автомат с хидротрансформатор
2017-2020 - Seat Ibiza  2007г. 1.9 TDI 105hp дизел-ръчка
2020-2021 - Seat Leon Xcellence 2017г. 150hp дизел-автомат с двоен съединител
2016 - до днес - Golf 3 1995г. 90hp (по документи само  Big Grin ) дизел-ръчка
2021 - до днес - Audi A3 8P Sportback Quattro S-Line Plus 2012г.  170hp дизел-ръчка
2021  -до днес - Seat Leon 1.8T 2003г. 180hp бензин-ръчка

голфа стана на проект, другите две си ги карам. Като цяло не мога да си се представя да имам само един автомобил.

За първите две има обяснение, млад и зелен исках да е на варел и да върви  Big Grin
Е46-цата беше добра колица, ама я продадох,че много остаря.
Е90-то го взех на 5г. доста вървежно беше тогава, сложих му KW окачване (разсипах колата според приятелите ми) беше на 3 пръста от земята, доста стойкарска кола, това е и колата която съм имал най дълго време защото най ми допадна, но ми писна след 4 години каране.
Ibiza-та я взех за жената, нея пък и дадоха служебна и реално я прехвърлих на роднина, но още си е в семейството
Leon-a  2017г. който взех беше 3 годишен с доста екстри, всякви глупости следене на лентите,мъртви точки, завиваше сам, спираше и тръгваше сам всичко много хубаво ама за 4-5 месеца ми омръзна и го продадох като цяло се накефих на екстрите и друго не остана, а и ми возеше много твърдо за такъв тип кола.
A3-то въпреки,че е 5г. по старо от леона който продадох е в пъти по добра кола и най вероятно ще я задържа поне 3-4г.
Leona който купих скоро 1M просто защото ми хареса и ми трябва малко и бензинова кола за града, нищо особено просто запазена стара кола.
Голфчето ми изпадна от ботуша на Италия купето няма точка ръжда и до ден днешен, колата горе долу я реставрирах. В топ състояние е към днешна дата боядисана и тн. Рядко я карам.

9 коли за малко над 10 години, от толкова имам книжка Big Grin

(2016-01-12, 22:56:09)AnVen написа:  Човек колкото и хубаво да живее, накрая получава бъг в телефона
Цитирай
#9

Шофьорския курс го карах на Жигула.
1. 3-4 години Śkoda 105L
2. 8 години Fiat Brava 1.6 1994г. (отиде за скрап)
3. 3 години Nissan Primera 1.6 1994г. (отиде за скрап)
4. Citroen C4 Picasso 1.6 дизел 2012г. от тази година. Ще видим колко ще изкара.

Huawei Mate 10 Pro, Lenovo P2 Ex: S20 FE, A52s, Mi 10T lite, RN 9S, Poco F1, RN 5 Pro, J7 2017, Moto X Play...
Цитирай
#10

От 1993-а до наши дни.
(В скоби са колите на съпругата ми):

ВАЗ 2101
VW Beetle '60-а
VW Transporter Т2 '72-ра
ВАЗ 2101
(Trabant 601s)
Oltcit club 11

Ииии ... лето 2003-то минахме на десен волан:

Ford Fiesta 1.1 '95-a
Rover 416i sedan '97-a
Renault Megan Scenic 1.6 '98-a
Rover 420sdi sedan '98-a
(Honda Civic 5gen '93-a)
Volvo V40 1.9tdi '98-a
(Vauxhall Tigra 1.6 '97-a)
Honda CR-V 1gen 2.0 auto JDM '95-a
(Rover 416sli auto '97-a)
Honda CR-V 1gen 2.0 auto JDM '95-a
(Nissan Almera 1.8 '04-a)
(Honda Civic 9gen 1.3 '12-a)
Honda CR-V 2gen 2.0 auto '03-a
(Honda Civic 9gen 1.8 '15-a)
(Honda Jazz 1gen 1.3 '06-a)
(Suzuki Grand Vitara SQ416X-3 G16B '05-a)
(Toyota Avensis T25 1.8 Auto '03-а)


Цитирай




Потребители разглеждащи темата: 1 гост(и)