Оценете темата:
  • 0 гласа - средно 0
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5

От 2035 година ЕС забранява продажбата на автомобили с ДВГ
#1

[Изображение: shutterstock-1251587656.webp]

Евродепутатите и държавите членки се споразумяха снощи по емблематичен регламент за европейските климатични цели, като одобриха "смъртния акт" на новите превозни средства с двигатели с вътрешно горене за 2035 година, предаде Франс прес, цитирана от БТА. Одобреният текст се основава на предложение на ЕК от юли 2021 година.
"Всички нови коли и микробуси, които ще се продават в ЕС от 2035 г., ще трябва да бъдат с нулеви емисии", съобщи на сайта си Европейският парламент.
На практика става невъзможна продажбата на нови превозни средства, задвижвани с бензин и дизел в целия Европейския съюз. Спира продажбата и на леки коли, и на бусове, както и на хибриди, което е в полза на 100-процентовите електромобили.
Забраната се отнася само за нови покупки на коли, не и за тези автомобили, които вече са в движение.
"Това е историческо решение на ЕС за климата", коментира в Туитър френският евродепутат Паскал Канфен, председател на комисията по околната среда в европарламента след неколкочасови преговори.
Председателят на ЕК Урсула фон дер Лайен изрази задоволството си от "ключовия етап" за климатичните амбиции на ЕС, който ще "стимулира иновациите и нашето индустриално и технологично лидерство".
Европейската автомобилна индустрия обяви, че е "готова да приеме предизвикателството" след това "безпрецедентно решение", като същевременно призова ЕС да осигури необходимите "условия" за изпълнението на тази цел, най-вече разширяване на мрежата от зарядни станции за електрически автомобили.
Германската асоциация на автомобилната индустрия Фау Де А (VDA) обаче разкритикува решението на ЕС да забрани продажбата на превозни средства с двигатели с вътрешно горене (ДВГ) от 2035 година, предаде ДПА.
"Нехайно е да се поставят цели за периода след 2030 година, без да можем да направим съответните промени въз основа на текущото развитие", заяви в комюнике президентът на браншовата организация Хилдегард Мюлер.
Той даде за пример разширяването на инфраструктурата за зареждане на електрически автомобили, неизбежната зависимост от суровини и възможността за генериране на електроенергия от възобновяеми източници.
"ЕС трябва незабавно да премине в офанзива, подготвяйки рамковите условия", каза Мюлер.
В допълнение той се изказа в полза на вече съществуващия парк от двигатели с вътрешно горене и подчерта, че с тях може да се оперира по климатично неутрален начин. За тази цел ще са нужни и синтетични горива, добави Мюлер.
Това е първото споразумение по текст от европейския пакет за климата "Готови за цел 55" (Fit for 55), целящ да намали с най-малко 55 на сто до 2030 година спрямо 1990 година емисиите парникови газове на ЕС.
Документът потвърждава целта за съкращаване на въглеродните емисии за 2030 година с 55 на сто за нови автомобили и 50 на сто за нови ванове спрямо 2021 година.
Дерогация се предоставя на "нишови" производители или на тези, които произвеждат под 10 000 превозни средства годишно, което им позволява да бъдат оборудвани с двигател с вътрешно горене до края на 2035 година. От тази клауза, често наричана "Новела Ферари", ще се възползват предимно луксозните марки.
Преговарящите се споразумяха да "започнат подготовката на законово предложение през 2025 година, за да създадат Фонд за справедлив преход" за автомобилния сектор, заяви Паскал Канфен.
В автомобилния сектор са заети пряко или непряко над 13 милиона европейци или 7 на сто от пазара на труда в ЕС, според Асоциацията на европейските автомобилостроители (ACEA).

Samsung Galaxy Note 9 Midnight Black Apple iPhone 11 Pro Max Space Grey Apple iPhone 13 Pro Max Sierra Blue  Apple iPhone 15 Pro Max Black Titanium
Цитирай
Аксесоари
#2

(2022-10-30, 13:39:49)hazART написа:  Забраната се отнася само за нови покупки на коли, не и за тези автомобили, които вече са в движение.

Тук е моментът да се уточни колко автомобила има на склад в световен мащаб и колко могат да станат през 2035г
Защото всички могат да се продадат и като автомобили в движение.
Цитирай
#3

На евродепутатите това им е работата - да изготвят документи с пожелателен характер, които в последствие да променят според зависи. Всички искаме чист въздух, но дали наистина е възможно да се премине, при това толкова скоро, на 100% електрически двигатели?

Как точно в ЕП си представят товарен камион с ел. двигател, превозващ 40 тона товар + собственото си тегло (батерията със сигурност няма да е по-лека от сегашните дизелови двигатели), и колко пъти трябва да спира той за презареждане, за да измине 2500 км, да речем?
Цитирай
#4

2035 ще е най силната година за продажба на коли с ДВГ в Европа. Big Grin

(2016-01-12, 22:56:09)AnVen написа:  Човек колкото и хубаво да живее, накрая получава бъг в телефона
Цитирай
#5

(2022-10-30, 15:04:16)L1892 написа:  Как точно в ЕП си представят товарен камион с ел. двигател, превозващ 40 тона товар + собственото си тегло (батерията със сигурност няма да е по-лека от сегашните дизелови двигатели), и колко пъти трябва да спира той за презареждане, за да измине 2500 км, да речем?

А хладилен бус или хладилен камион?
Или ще гърбим обикновените хора, но камиони, трактори, багери и т.н. ще си пушат яко
Защото и сега е нещо такова с еко нормите
Карам си аз зад един Камаз това лято и предстои изкачване, Камаза като каза паф-паф и нищо не се виждаше зад него
Обаче строителна техника, такъв тип камиони и т.н. никой не им иска еко категории, а са най-големите замърсители
А разните му кораби с дизелови агретати? Че чак и военните корвети, катери, баржи и т.н.
А военните камиони, танкове...
Цитирай
#6

До тогава я има ЕС я не.
Като цяло политиката им е грешна. Много по лесно и правилно е да се садят повече дървета. Да не забравяме че те дишат въглероден двуокис. Ес друго освен рестрикции и техни правила не налагат.

 Sony Ericsson experia X10I LG OPTIMUS 3D Samsung Galaxy Note 2. Note 3. Note 5. Samsung galaxy S8+, S10+ S20 Ultra S21 Ultra. S23 Ultra 1Tb
Цитирай
#7

Чудесно, швабите изсекоха горичка за да я направят на фабрика на Tesla (те са маниаци на тема фабрики, то ако Русия е бензиностанция с ракети Германия е една гигантска фабрика) но пък давали мило и драго за природата...

До тогава надявам се няма да има ЕС така, че все тая. Без ЕС си беше чудесно, изобщо евала на Сърбите..
Цитирай
#8

Този месец гледам масово широколоистните останаха без корони, листната маса е по земята, та се питам следващите 6 месеца какво ще пречистват горките дръвчета...

VOG-L29, HW GT 4, KM6 Deluxe, KM2 Pplus Deluxe, Mi TVBox S 4K, Mi TVStick 4K 
Цитирай
#9

Ужас и безумие...

Samsung Galaxy A5 - Nokia 7+ - Xiaomi 12 Lite
Цитирай




Потребители разглеждащи темата: 1 гост(и)