(2016-07-12, 09:28:12)bodonance написа: ... имало 2 автоматика с 4 и 6 предавки. Как се разбира обаче коя с колко е. ...
Както казах не знам нищо за автоматика на 407-мицата.
От обща култура - 4-степенен автоматик звучи като да е добрия стар хидротрансформатор. По принцип този вид автоматици са здрави кучета, но всяко правило си има изключения. Четвърта степен е свръхдиректна, т.нар. оувърдрайв (overdrive или O/D).
6-степенния автоматик, предполагам, е от новите чудеса на технологиите известни като роботизиран автоматик. Може да е някаква подобрена версия на 4-степенния хидротрансформатор, но щом говориш за хидросъединител може да е (почти)обикновена ск.кутия, разбирай (грубо казано) ръчна, със два съединителя. Не съм запознат как точно работи, но предвид сложната конструкция, включваща и много електроника, вероятността да се наиграеш много бързо е голяма, финансово и психически.
Колко степени е автомата се разбира с каране. Усеща се леко придърпване и падане на оборотите при превключване, но наистина трябва да е леко, почти незабележимо. Четири степенния автомат може да те подведе при теста, защото би трябвало да има и lock-up. Това е заключване на хидротрансформатора, при което връзката между двигателя и кутията става твърда. Както си караш на 4-та усещаш един вид още едно превключване и падане на оборотите, все едно имаш 5-а
Ефекта при моя автоматик е че на 4-та + локъп 120 км/ч ги поддържам на 3000 об/мин, докато кола като моята но с ръчни скорости ги поддържа на 3500 оборота на 5-а предавка. Говоря за бензин 2.0 л 158 коня, при дизела от моята марка не знам как е.