Ще припомня ей това видео на моя любимец Гари, в което на достъпен език пояснява какво е честота на обновяване (refresh rate) - колко пъти за секунда пикселите се включва и изключват, за да се обнови картината, какво е frame rate - скоростта с която CPU и GPU произвеждат информацията, която да се визуализира на дисплея, SurfaceFlinger-а - който се грижи за синхронизацията на различните слоеве на дисплея (ленти на състоянието, навигацията, тяло...), display процесорите ... Интересно и разбираемо пояснява как функционират, и какви са проблемите, когато липсва синхрон между двете скорости - refresh rate и frame rate. Няма да го преразказвам, но с на кратко - ако екранът се обновява 90 пъти на секунда, то следва да му се подава информация какво да визуализиара - с тази честота. Захранването с данни идва от CPU и GPU - те следва да произвеждат информацията, която да се визуализира - със съответната скорост (frame rate). Ако тази скорост е по-ниска от честотата на обновяване - екранът ще чака да му се подаде новата информация; и ако такава липсва - ест. няма да се появи черен екран, просто ще се задържи предходния кадър - и казваме, че лагва. В обратната ситуация - екранът не може да насмогне на процесора. И засяга варианти как софтуерно да се решат такива ситуации, необходимостта да се оптимизират приложенията към новата скорост, и т.н.
Като стартират Live subtites - с Android Q - тези видеа ще са достъпни за повече хора