Оценете темата:
  • 0 гласа - средно 0
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5

Добавка за гориво
#1

Здравейте колеги! Ще ви попитам леко странен въпрос. Проблем ли ще е, ако сложа добавка за почистване на горивната система в комбинация от 100 октановото гориво на Ш*л? Понеже и горивото като цяло има някакви (уж) почистващи молекули. Искам да поглезя малко колата. Big Grin

Sony Xperia 1 II, black
Цитирай
Аксесоари
#2

Ами ще ти разкажа на бързо, колата са я зареждали само в една бензиностанция дълго време и се бе задънила ,нямаше вътък,сложихме и добавка с обикновен бензин 95 и стана като ракета след около 1000км, така както пишеше и на самата добавка .Сега за 100 октановият само мисля че можеш да си докараш някой беля .
За каква кола става на въпрос ?
За какво искаш да и правиш тея профилактики?

Samsung Galaxy Z Fold 3 12/256

Samsung Galaxy Z Fold 4 12/512

Samsung Galaxy S23 Ultra Phantom Black 12/512





Цитирай
#3

Да разбирам че добавката трябва да е с обикновен 95? Колата е Пежо 307, 1.4, 16v. Колата я купих преди месец. Още от излизане от КАТ напълних резервоара и познай... След няколко километра смених инжекторна дюза. Най-вероятно беше всичко от горивото, защото не работеше равномерно двигателя. Вдигнах октановото число с добавка на Лики Моли и се пооправи. Обслужих я напълно, дроселната клапа ми почистиха. Добавката, която мисля да слагам е на Бардал 6 в 1 беше нещо.
п.с. Извода за мен е че горивата тук, не са като в чужбина, и 95 реално е по-малко. Затова мисля да сипвам само 100 октана.

Sony Xperia 1 II, black
Цитирай
#4

а и в чужбинa си ги има такива бензиностанции ,въпросната кола е зареждана само в Австрия и тук си има такива бензиностанции.

Samsung Galaxy Z Fold 3 12/256

Samsung Galaxy Z Fold 4 12/512

Samsung Galaxy S23 Ultra Phantom Black 12/512





Цитирай
#5

Не си сгрешил с тази добавка, ако не помогне , няма да навреди. Но ще помогне - личен опит!

времето е като парите - никога не стига
Цитирай
#6

Тя колата в момента върви добре, просто искам ей така профилактично да и сложа, клапите да почисти. Не знам дали ще се разбират двете почистващи формули (горивото на Ш*л и добавка Бардал), ама докато не пробвам, няма да се разбере. Big Grin

Sony Xperia 1 II, black
Цитирай
#7

Аз постоянно карам на 100 октана с добавка, няма никакъв проблем. Като цяло с повече октани има доста по малко детонации в цилиндъра, което е добре, горивото е една идея по сухо също, но за твоя мотор никви проблеми. Все пак газта е около 108-110 октана, а хората карат много хиляди километри на нея и нямат никакъв проблем Smile

(2016-01-12, 22:56:09)AnVen написа:  Човек колкото и хубаво да живее, накрая получава бъг в телефона
Цитирай
#8

100 октана ако не се мъжа имат само OMV
На другите мисля че са 98, а търговските имена са вече различни
На OMV бях чел че 100-те октана са внос от Австрия
Имало бензиностанции, които продавали уж 100 от Лукойл, но не бил добър
Цитирай
#9

Виж това
Аз сега сипах цял резервоар 95 от марешки и сипах това. Резервоар 45л, изминах около 300км. Основните ми желания от добавката бяха да видя дали ще ми подобри студения старт с този бензин (тестван е), и дали ще има промяна в поведението на колата. Определено не се подобри студения старт, дори усещам, че се влоши. За подобрена мощност усещам разлика, но тя по-скоро се дължи на това, че тези 300 км са минати и в леки градски условия, както и в такива със скорост 120км/ч постоянна за по 10км, ускорения на последна предавка от 60 до 120, и за кратко скорости от 160-180км/ч.
В крайна сметка пробвах различни горива от различни бензиностанции. За цената си и 2та бензина на марешки са доста добре, като предпочитам 100, пред този на останалите. Нормалния 95 като че ли е еднакъв на всякъде, но интересното идва при останалите горива. На топ място е бензина 100 на ОМВ, после са шел, еко, марешки( топ цена и добро представяне) , последен е лукойл (като 95+ е). 95+ и подобните му са зле за цената си, не бих. Евентуално може да има по- малки бензиностанции с прилично гориво, но не съм посещавал.
Основните ми критерий за оценка на горивата са как пали колата сутрин и как се държи при загрял двигател и ускорения (тук има леки разлики). А колата е с 1.4 t-jet 155 и проблем с 1 бубина. Но все пак с хубаво гориво пали чудесно сутрин и бързо укротява оборотите.
До колегата с пежото, взел си си употребявана кочинка (както не малко от нас) , баш горивото не ти е виновно за проблема с нея. Аз не бих сипвал 100 октана на 2.50+ и да му добавям по 30ст на литър в добавка. Хвани покарай я, оправяй каквото се счупи в скоро време и не се занимавай с глупости, които да ти ремонтират умиращите компоненти. Няма такива магии.

Samsung galaxy S Advance I9070- CM 12.1 ROM; LG G3 16Gb stock
Цитирай
#10

Мерси на всички за инфото. Според мен ще ми дойде по-тънко ако зареждам най-скъпото гориво, и колата върви по-икономично, и не се тормози с нискооктанови горива. Добавката ще я слагам веднъж годишно, не съм за едни 20 лева. За ОМВ не искам и да чувам. Точно на ОМВ заредих, когато започнаха проблемите. Много познати след това ми споделиха техни проблеми след зареждането им от ОМВ... Когато заредих vpower 95 на Шел, веднага се усети разликата в положителна насока. Горивото го внасят от Гърция. На Шел vpower racing е 100 октана.
Колега bitmad. Зареди веднъж 100 октана (до горе) и тогава виж студения старт. Предпочиташ за зареждаш евтинко, а да я караш в сервиза по-често?

Sony Xperia 1 II, black
Цитирай
#11

Не утичних, че съм карал по няколко седмици на споменатите от мен горива, което се равнява на стотици километри. Редовно съм сипвал след силно 98/100 октана по-слабите 95, точно с цел сравнение. Като изключение от това съм зареждал еднократно на омв 100, и веднага съм усещал разликата сутрин, за разлика от останалите горива.
Съветвам те да направиш като мен- да опиташ различните горива от удобните ти бензиностанции. Аз бях скептичен към горивото на марешки, докато не тествах него.
Имай на предвид, че твоята количка е правена да се движи на 95 и си атмосферка. Няма да усетиш повече мощност на 100 откана, единствено можеш да очакваш по-приятна работа на двигателя. За икономия, най-вече ще я усетиш в по-евтиното гориво, не в леко по-ниския разход на теория. Моята показва 8,5л на 100, но реално е 9,5-10л, при теб май също ще е 10-ка.
В този ред на мисли, ако не си сменил свещички, аз те съветвам да вземеш иридиеви, но не да гониш някаква мощност, а с цел да са с п-дълъг живот. Скъпи са, знам, но нормалните карат 30к км, а тези спокойно изкарват 100к чак до към 200к в нов автомобил.
Отново казвам, караме стари боклуци, които точно влизат във фазата за повечко ремонти. Не е редно да обвиняваш някакво гориво за проблемите си.

Samsung galaxy S Advance I9070- CM 12.1 ROM; LG G3 16Gb stock
Цитирай
#12

Попринцип няма как дасе усети ефект от каквато и да е добавка с малко каране, и то градско. Ефект ще имаш след 3- 4-ти резервоар!

времето е като парите - никога не стига
Цитирай
#13

Това за бензинови ли си става въпрос? За дизеловите разбирам, айде, ама за бензиновите много не е чак от такова значение. Първо, че купуваме кочини на стотици хиляди км. , второ, че баш 1.4 не е някакъв взискателен и спортен мотор и съм зареждал многократно от OMV без проблем 3 бензинови коли. Последната ми Alfa 144 коня 1.8 съм я зареждал от къде ли не - и със 100 октана, и с нормално, и с каквото дойде. Нито е имала разлика в палене, нито във вървенето, а на магистралата не прощавам и удрям реални 180-200 (без лекции по безопасност, моля). На текущия ми автомобил (дизелово Audi V6) нямам наблюдения, от тази седмица ми е и е зареждано на едно място (Петрол). Пали, върви..всичко Ок. Безниновата алфа (и други 2 преди нея) съм ги карал и на газ, и на бензин от където падне, меша 95/98/100 и абсолютно всичко е било коректно. Надали бензиностанцията ти е била виновна за инжектора, това не са дюзи на дизел, където вярно положението е по-чувствително.

Единствената разлика, която съм усетил измежду тия октани е, че с едното джоба ти изтънява по-бързо, а с другото - няколко стотинки по-бавно на литър. Паленето на студено ми се е подобрявало след смяната на масло с доказано оригинално и не от евтините - сравнително по-тих и по-спокоен мотор. Но това няма общо с горивото.

За бензинови двигатели такива racing горива (ако изобщо са такива тук) се слагат на шестаци, осмаци и т.н. (и някои 4-цилиндрови), които наистина могат да разкрият повече от потенциала си с подобни горива. Дори в книжките им има замервания за конски сили със стандартно и "Premium" гориво, и понякога разликите в к.с. са десетки. При суперкарите пък положението е още по-драматично.

Виж, за дизела е друго и ако наистина тия добавки си вършат работата, това е добре. Там положението е по-тежко, по-мръсно, дизелите, които караме масово са "изморени" и такива добавки и качествени горива с добри присадки за горивната система и като цяло за дюзите са добре дошли.

Съвета ми е да зареждаш от където решиш и по колкото решиш (е, примерно избягвай неизвестни "местни" бензиностанции, макар, че има и добри сред тях) и не го мисли. Аз съм правил основен 400 км след покупка на автомобил и не беше заради горивото. Просто за такива ни стигат средствата.
Цитирай
#14

На мен много ми харесваше дизела на шел, приятно работи с него, и "силния" и нормалния. Добавял съм и двутактово масло на кауфланд, и работата е по-мека. Ползвал съм добавки, като sda 600 остави добри впечатления. Зимата ползвах римет, както и лики моли против замръзване. Моли-то кара мотора да пали по-леко на студено, както и да работи малко по-тихо като позагрее. Става дума за 1.9 jtd 80.
Тези рейсинг горива, поне истинските такива, не се продават на бензиностанции. Сипеш ли такова на нормална кола, ще правиш цялата горивна система. Цената на това гориво е малко повече от 2.50 за литър, и иска специално пригодена кола за него, както механично, така и софтуерно.
Ако става дума за 100 октана гориво, то най- много биха го усетили коли, които искат него, коли, които са настроени за него, след това турбо двигатели, и както казва скоти килмър- стар двигател с много натрупани отлагания в горивната камера. Сещам се за една добавка на бардал за повишаване на октана, но литъра е 250 лв. А който я ползва едва ли пише във форуми.
Колите си ги обслужвам с "истинско" масло, до колкото е такова. Предпочитам да дам 30 лв повече за масло, от колкото 500 лв за турбинка. Сменил съм и свещите на миксера отново с добре познат бранд, само остана да оправя бобинката, и да се надявам само тя да е проблема.

Samsung galaxy S Advance I9070- CM 12.1 ROM; LG G3 16Gb stock
Цитирай
#15

Моята е на газ и за това и слагам 100 октана бензин от газпром. От допълнителна добавка няма нужда освен ако няма проблем.

Pixel 7 Pro Hazel 
Цитирай
#16

Добавка само при нужда, иначе няма смисъл. Поне за бензин. За дизела Bardahl имат добри добавки и не е лошо да се ползват при коли с по над 250-300K км. пробег, особено такива от по-висок клас със скъпи ремонти. Пазят турбина, дюзи и като цяло облекчават мотора. За тези на Лики също съм чувал добри мнения.

При бензин може да стигнеш до добавка в случай на горене на масло, когато колата е евтина и не заслужава каквито и да било ремонти (особено надхвърлящи стойността и) и смяташ да я хвърлиш/продадеш, насочил си е към нова и все още събираш пари/чакаш я (или някакви други ситуации, които забавят покупката на нов автомобил). С добавка съм свалял масларка от 1.5 л/1000 км. на около 700 гр./1000 км. което пак си беше значително подобрение като за нея, също елиминира пушеците в голяма степен (не изцяло, но поне не кадеше по светофари, а само като настъпиш) и мотора се чуваше по-малко. Успях така да изкарам 3 месеца преди новия (нов за мен, иначе със значителен пробег, както на почти всички от нас) автомобил, за който говорех по-горе. От смяна до смяна на масло - 100 гр. плюс-минус изгорени - каквото сипеш, 90% го източвах. Карах на бензин, карах на газ, никъде и с никакви октани и от никакви бензиностанции нямах проблем. Дори от неизвестени квартални. Така, че пак казвам - по някаква причина просто инжектора е сдал багажа и не е от горивото.

Относно газта - качествения инжекцион, настроен и монтиран грамотно за конкретния модел не придърпва, (почти /евентуално според модел/) не забавя ускорението на автомобила и изхвърлянето на вредни частици е доста по-малко, като газта е доста по чиста. Удрял съм 200-210 км/ч на газ без каквито и да било проблеми, удрял съм ги и с 95 октана, и със 100 октана, и както дойде. Въпроса е изправността на автомобила. Даже това е един от плюсовете на бензинката - инжектора не се влияе по начина по който дюзите на дизеловия автомобил, където лоша нафта може да направи куп поразии, някои автомобили дори влизат в авариен режим при некачествено гориво, ситуации всякакви. Там съм съгласен.
Цитирай
#17

Ясно, значи да не се вманиячавам толкова с бензина. Не мисля да и слагам газ. Засякал съм я градско към 8 гори. Значи в такъв случай едно vpower 95 ще ми върши идеална работа, с каквото съм и сега. Мерси колеги! Smile

Sony Xperia 1 II, black
Цитирай
#18

За тия пари за vpower 95 сипвам от марешки 98/100 и колата е по-приятна. Всъщност миналата година един приятел имаше сериозни проблеми с един нисан примера 2001ва с гориво от марешки, като сипа друго гориво нещата се оправиха. Но тази година положението там май е ок.

Samsung galaxy S Advance I9070- CM 12.1 ROM; LG G3 16Gb stock
Цитирай
#19

За Пловдив 98/100 октана няма никъде на тази цена. В София може и да има... Пък и се възползвам от точки и намаление на цената на горивото в Шел.

Sony Xperia 1 II, black
Цитирай
#20

https://www.youtube.com/watch?v=BPdz6BMj8EA
интересно видео, може и да вършат работа добавките.

Samsung galaxy S Advance I9070- CM 12.1 ROM; LG G3 16Gb stock
Цитирай




Потребители разглеждащи темата: 1 гост(и)