Не са махнали SMS-ите, за някои пратки, които обработват в станцията си ги има. За повечето БЕЗ тракинг в БГ - каквито са тези, за които говориш започващи с UA - директивата е да ги доставят по кутиите. Аз имам проблеми в това отношение - въпреки, че съм заявил многократно в нашата поща, че не искам да ги доставят - сега пак започнаха от месец и е чист късмет, че ги получавам - последната стърчала от кутията (на булевард съм) и случайно съседка я е взела.
За всички такси платени - в Aliexpress плащаш ДДС при покупката ако пратката е под 150 евро. Не всички китайски търговци са регистрирани в IOSS обаче. Ако имаш такъв случай и те обложат тук пак с ДДС - пуска се диспут в Али с документите и те ти възстановяват ДДС-то.
За евтините неща, когато си избрал безплатна доставка - калъфа за 3 долара примерно - шипват ги с най-евтините пощенски услуги, които са извън Европейският съюз (тракинга завършва на UZ/TW/etc) и тук подлежат на митническа проверка и обслужване. Таксата от 3 лв е за облекчената митническа услуга и всъщност е доста изгодна.
Цитат:IOSS е система за онлайн продавачите и онлайн пазарите/платформите, която улеснява събирането, декларирането и плащането на ДДС на извършените от тях дистанционни продажби на стоки за купувачи в ЕС. IOSS също така улеснява процеса за купувача, който ще заплати ДДС в момента на покупката.
„Български пощи“ ЕАД ще извърши всички митнически формалности вместо вас – като подаде Митническа декларация с намален набор от данни по колона Н7 към Агенция Митници.
При доставката на пратките по Схема за внос на едно гише (IOSS) клиентът ще подписва пълномощно за Косвено представителство на БП пред Агенция Митници / за изготвяне на Митническа декларация с намален набор от данни по колона Н7 /за съответната пратка.
Цената за предоставяне на услугата, в сила от 1 май 2023 г. е 3,00 лв. с ДДС съгласно цени на „Български пощи“ ЕАД. Цената ще се заплаща за пратки, пристигнали в България на и след 1 май 2023 г.
Цената за услугата се заплаща от клиента в пощенската станция при доставката на пратката. Клиентите не трябва да предоставят документи във връзка с митническото оформяне / декларации, поръчка от сайт и др./ освен в случаите когато митническите инспектори изискват допълнителна информация.
В тези случаи ще получите SMS или хартиено известие за наличие на пратка на Митница.
Моля, изпращайте документи на имейл адрес: customerservice@bgpost.bg само в случай, че сте получили SMS или хартиено известие за наличие на пратка на Митница. Моля да изпращате документите в един имейл и в темата да вписвате номера/номерата на пратката.
Ако има проблем с документите, ще се свържем с Вас.
Ако продавачът не е регистриран по IOSS, купувачът ще трябва да плати ДДС и такса за митническото оформяне, начислявани в момента на внос на стоките в ЕС.
Expressone - никога не съм имал проблеми с тях, но това е изолиран случай - системата им е малко хаос и на късмет. Aliexpress работи приоритетно с тях в последната година и нещо (има си причини за това) и адски много хора се оплакват, че пратките потъват и не могат да си ги вземат. Схемата с изнесени партньорски обекти е разумна, но не е реализирана добре и тракинга им е на практика неизползваем.
Дано придобиеш малко яснота с горенаписаното.